    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: uszkodzenie akumulatora kwasowego
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 18 Dec 2014 08:03:17 +0100

    Dnia Wed, 17 Dec 2014 23:21:14 +0100, badworm napisał(a):

    > No też mi się tak wydawało, tym bardziej że ten typ akumulatora posiada
    > korki rekombinacyjne.

    Aaaa ... no to zrodlo goraca mamy ... ale powinno wywalic w czasie
    ladowania, a nie po.
    Jakies tracenie mechaniczne uwolnilo wiecej pecherzykow gazu z plyt ?

    > Nie wiem czy teraz uda się coś ustalić bo akumulator wygląda aktualnie
    > tak:
    > http://transport.prohost.pl/kolejowy/pliki/201412179
    28.jpg

    Jesli mostki trzymaja sie dobrze, to i przed wypadkiem byly dobre :-)

    Czy da sie stwierdzic w ktorej celi byl wybuch ?

    > Pytałem w sumie przez czystą ciekawość co by mieć większą świadomość
    > czego można się spodziewać. Przy czym co ciekawe - chwilowy udarowy prąd
    > spowodowany ładowaniem kondensatorów na wejściu regulowanego opornika
    > rozładowczego (urządzenie firmy Medcom) krzywdy akumulatorowi nie
    > zrobił. Do wybuchu doszło ułamek sekundy po tym jak załączył się
    > stycznik w oporniku.

    A ten stycznik to gdzie umieszczony ?

    Ale to chyba lekkie sf podejrzewac ze iskra ze stycznika zapalila
    wodor w okolicy i plomien sie przeniosl do zamknietej obudowy.

    Moze jednak czysto cisnieniowy wybuch - gazy sie gromadzily w czasie w
    ladowania, cisnienie roslo, przypadek czy jakis drobny dodatkowy stres
    mechaniczny spowodowal rozerwanie.

    Ale tego nie bardzo rozumiem
    http://www.theaic.org/pub_thechemist_journals/Vol-86
    -No-1/Vol-86-No1-Article-4.html
    ze starosci eksplodowal ?
    Ameryka, wiec producent akumulatora winny :-)

    J.