  • Data: 2017-10-11 02:41:44
    Temat: Re: wiadomo coś o wynikach?
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, October 10, 2017 at 11:47:05 PM UTC+2, M.M. wrote:

    > Hmmmm w sumie dużo racji w tym jest. Chociaż jeśli skuteczność algorytmu
    > zależy od danych, to trzeba zrobić np. 1000 restartów. Na 1000 rdzeniach
    > wyniki będą 1000 razy szybciej.

    Czasem. Nie za często;-)
    Takie super przyszpieszenie będzie miało np całkowanie MC,
    ale już|mnożenie macierzy - nie.

    > Tak, komunikacja i nie-zunifikowany-dostęp-do-pamięci to dodatkowy aspekt.

    Niezunifikowana to brzmi dość niegroźnie. To sa osobne serwery, tylko
    połączone bardzo szybką siecią (CIS ma 40Gb/s infiniband, ale to potrafi
    iść znacznie wyżej).

    > W linkach które podałeś zauważyłem bardzo dużo chemii i aminokwasów.

    Je trzeba zawijać. I to nie tylko topologia/kombinatoryka, ale
    i siły między atomami. Kupa liczenia.

    > Hmmm 3 tygodnie to dużo. Ale to jest pewnie na zasadzie: jeśli
    > weźmiemy dużo czujników, szybki komputer i nie stanie się nic
    > nieprzewidywalnego(!), to najwyżej do 3 tygodni można przewidzieć.

    Zadnej siatki, żadej skończonej liczby czujników, zad nych błedów
    numerycznych. To wynik dla samych równań. No i tych konkretnych.

    > Gdy się nasłuchałem jak sztuczne sieci neuronowe udoskonalały procesy
    > technologiczne, to wciąż się zastanawiam, czy SSN na odpowiednio
    > mocnym kompie mogłyby sugerować rozsądne przepisy na technologię
    > wytwarzania różnych rzeczy z nanorurek.

    Nie.
    W pewnym sensie sztuczne sieci neuronowe nie powiedzą nic,
    czego ich nie nauczyłeś:)

    > Hmmmm a teleskop jamesa webba wyniesie coś w okolicach 9mld dolarów.
    > Koszt LHC jest/był niewiele mniejszy. Nie zdziwiłbym się, gdyby za
    > taką kasę dało się zamówić miliard porządnych GPU, a 200mln to na
    > pewno.

    Za jaką kasę? Za LHC? LHC jest potrzebne, nie samymi kompami człowiek żyje.
    BTW, to koszt budowy, dolicz koszt pracy ludzi robiących tam badania:)

    Nie wiem, jak za 9mld dolców chcesz kupić miliard GPU. Ostatnio jak patrzyłęm
    nienajgorsze GPU kosztowało raczej $900, nie $9.

    Pamiętaj też o dwóch rzeczach:
    -Samym GPU to się można podetrzeć. Procek nie może być słaby, do tego
    kupa ramu, pamięć masowa, droga szybka sieć...
    -Nie wszystko się dobrze przenosi na GPU.
    Wspominany cyfronet ma moduły GPU, ale nie stanowią one większości.
    https://kdm.cyfronet.pl/portal/Zeus_GPGPU

    > No tak, ale przy inwestycjach typu LHC, to super-komputery nie
    > są takie drogie.

    Ale też klaster jest w każdym większym ośrodku, a LHC jest jedno,
    przedsiewzieć o niewiele mniejszej skali kilka.

    pzdr
    bartekltg