    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wifi
    Date: Wed, 21 Nov 2018 21:52:47 +0100
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    W dniu 2018-11-21 o 19:53, J.F. pisze:
    > jak dziala  wifi, jesli dwa urzadzenia sa podlaczone do jednego AP ?
    > Komunikacja miedzy urzadzeniami leci bezposrednio, czy przez AP ?

    AP jest pośrednikiem

    > Bo nie moge sie dostac do drukarki z wifi.
    > Mam router/AP i probuje z komputera podlaczonego kablem.

    Jak żyję, nie widziałem drukarki pracującej po WIFI bez problemu. ZAWSZE
    są jazdy.Nawet jak zacznie działać to się wiesza po jakimś czasie.
    Nie mniej jednak podłączyć się musi. Taką oczywistość jak reset AP to z
    pewnością robiłeś (restart a nie kasowanie ustawień).

    > Ping podaje 90% strat, wiec nie dziwne ze dostepu nie ma
    > ... ale mam te kilka telefonow z wifi,
    > i tu wszystko widac - telefony pinguja drukarke, komputer pinguje
    > telefony ...
    >
    > Te pingi co przechodza do drukarki maja krotki czas - srednio 5 ms
    i tyle powinno być - nawet mniej

    > Do telefonow to tak 40-400 ms ...
    a to już za dużo. Powinno być max kilka ms.

    > ... jakies wykrywanie kolizji zawodzi ?
    > Czy drukarka za szybko odpowiada ?

    :>
    sprawdz czy mac adres się zgadza (arp -a jeśli pamiętam). Porównaj z ip
    i makiem zapisanym na drukarce. Spróbuj ustawić sztywno adres

    netsh interface ipv4 add neighbors "Połączenie lokalne" 192.168.1.2
    01-1a-63-c9-dc-c0

    Pamiętaj, by drukarka miała ustawiony adres jak w komendzie którą sobie
    przerobisz pod swoją adresację.
    jak skończysz eksperymenty to wyczyść:
    netsh interface ip delete arpcache