  • 51. Data: 2009-01-10 11:13:02
    Temat: Re: wybor aparatu
    Od: Dexter <a...@p...fm>

    On Fri, 9 Jan 2009 21:11:41 +0100, "Dars2" <d...@g...pl> wrote:

    >Poczekaj jeszcze rok to pewnie bedzie taniej ........
    >za 2 lata to jeszcze taniej .......
    >a za 3 lata to prawie jak za darmo.

    Taaaa????? Serio???
    Świeży nabywca lustrzanki Dars2 błysnął "mądrością", prawie jak "wujek
    - dobra rada".

    >Ale życie płynie.......
    >Jakby miał takie myslenie to chyba nic bym nie kupił

    Twoje myślenie jak i zakupy nie interesują mnie,
    a o mnie i moje zakupy się nie martw.

    >Kupiłem w grudniu D 90 i jestem zadowolony......

    Co z tego, że kupiłeś w grudniu? Nie wątpię, że jesteś zadowolony...
    ale to nie znaczy, że ja mam kupić w styczniu, a zadowolenie nie
    wynika z tego, kiedy się kupiło daną rzecz.

    >ja nie kupiłem na handel wiem ze cena moze spasc......
    >ale ja kupiłem robic zdjecia :)

    Ja też nie kupuję na zarobek, a na użytek własny, aby robić zdjęcia,
    a nie wbijać gwoździe.

    >A Ty czekaj dalej ......

    Te 4 miesiące mnie nie zbawią, a jak ma być taniej to poczekam.

    Dexter

  • 52. Data: 2009-01-10 11:20:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Dexter pisze:

    > Te 4 miesiące mnie nie zbawią, a jak ma być taniej to poczekam.

    Sprzęt tanieje od premiery, ale powoli, a złotówka coraz szybciej idzie
    w dół, tak więc za 4 miesiące wcale nie musi być taniej niż teraz. No
    chyba że nie zarabiasz w ZŁ.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 53. Data: 2009-01-10 12:49:23
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Taaaa????? Serio???
    > Świeży nabywca lustrzanki Dars2 błysnął "mądrością", prawie jak "wujek
    > - dobra rada".

    Niestety, ale w tym przypadku kolega ma racje. Najwyzszych obnizek
    spodziewalbym sie tuz przed wprowadzeniem nowego modelu i zakonczeniem
    produkcji D90.

    > Te 4 miesiące mnie nie zbawią, a jak ma być taniej to poczekam.

    To pewnie rok czy dwa tez Cie nie zbawia.

    Kiedy bys nie kupil, to i tak za "chwile" ten sprzet bedzie tanszy, a jesli
    nie bedzie, bo juz go wycofaja z produkcji, to pojawi sie nowy, lepszy i
    tanszy. Kolko sie zamyka. Natomiast nie liczylbym na gwaltowne spadki cen,
    jakich Ty sie chyba spodziewasz.

    Wez pod uwage, ze Polska w tej chwili ma jedne z najnizszych cen na sprzet
    foto, co bardziej wynika ze znacznego oslabienia sie zlotego, dzis bowiem
    dolar kosztuje ok. 3 PLN, podczas, gdy w wakacje kosztowal 2 PLN. A sprzetu
    foto nie produkuja polskie fabryki z polskich surowcow za zlotowki.
    Mowi sie o wzroscie cen u Canona o ok. 10%, to samo u Sonyego.
    Ceny Nikonow w takich sklepach jak euro-rtv-agd, mm, saturn czy w paru
    jeszcze innych internetowych sklepikach juz poszly do gory.

    I nie nadymaj sie tak, bo nikt tutaj nie mial nic zlego na mysli.

    Nikt nie lubi przeplacac. Tymbardziej pluc sobie w brode, ze "poczekalbym
    jeszcze tydzien i bym kupil taniej".
    Ale kadry, ktore Ci w miedzy czasie uciekaja moga okazac sie bezcenne. I wie
    to kazdy entuzjasta fotografii i nawet niektorzy gadzeciarze.

    Pozdrawiam
    Darek

    P.S.
    Wcale Cie nie namawiam, zebys dokonywal teraz zakupu. Na pewno w koncu
    bedzie taniej.
    Pare ladnych lat temu bylem chory na Minolte 7Hi, kosztowala wtedy, o ile
    dobrze pamietam, cos kolo 5kPLN, dzis jest uzywana mozna kupic za 400 PLN (a
    moze i taniej). Potem chcialem Sonyego R1, jak cena zatrzymala sie na 3kPLN
    tak nie chciala zejsc nizej. Jak w koncu zebralem fundusze, 3 lata temu, to
    lustrzanki zaczely byc w rozsadnych cenach - niecale 3kPLN placilem za
    Olympusa E-500 dual kit z torba i karta pamieci. Dzis jego nastepce E-520,
    ktory ma duzo lepsze parametry, z dwoma obiektywami moglbym kupic za 1800
    PLN i co z tego? Ile chwil zatrzymanych na matrycy bym stracil bezpowrotnie.

  • 54. Data: 2009-01-10 14:57:40
    Od: "Dars2" <d...@g...pl>

    > Co z tego, że kupiłeś w grudniu? Nie wątpię, że jesteś zadowolony...
    > ale to nie znaczy, że ja mam kupić w styczniu, a zadowolenie nie
    > wynika z tego, kiedy się kupiło daną rzecz.

    Też miałem czekac .......
    ale kupiłem w grudniu,
    wszyscy trąbili że w styczniu bedzie kilka stówek taniej
    moze bedziej ale ja chciałem i mam.
    Euro i USD zaszkodziły :)
    Mnie juz cena D 90 nie obchodzi bo juz mam.
    Jestem Ciekaw jak bedzie u Ciebie w przypadku kupna TV
    bo tam jeszcze szbyciej.......

    > Te 4 miesiące mnie nie zbawią, a jak ma być taniej to poczekam.

    Nie wiem co Cie zbawi....
    Kup kiedy będzie Ci potrzebny....
    bo jak wyjdzie cos nowego to pewnie bedziesz czekał
    żeby ta nowosc spadła....... i wtedy z 4 miechów zrobi Ci sie
    ze 2-3 lata.

    Dars2

  • 55. Data: 2009-01-10 16:45:39
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Dars2 pisze:
> [...]

    > Nie wiem co Cie zbawi....
    > Kup kiedy będzie Ci potrzebny....
    > żeby ta nowosc spadła....... i wtedy z 4 miechów zrobi Ci sie

    Ech, cóż za melancholia bije z Twoich postów ;-) Wskazówka: w języku
    polskim ośmiokropek nie funkcjonuje a nawet wersja z trzema, kiedy
    nadużywana, razi mocno ;-)

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

  • 56. Data: 2009-01-10 20:48:42
    Od: "Jakub Zarembski" <k...@z...com>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nikon D40
    > Nikon D60
    > Nikon D80
    > Olympus E420
    > Olympus E520
    > Pentax 200D
    > Sony A300
    > Sony A350
    >
    > I teraz pytanie, który z nich oferuje najlepszy stosunek cena/jakość.
    > Najlepiej w mojej nie małej rączce leży Nikon D80 (ale najdroższy z
    > towarzystwa) i Pentax. Testy raz mówią, że jeden aparat dobrze naświetla
    > zdjęcia nocne, w drugim teście wychodzi, że są artefakty przy czasach

    Jak nie wiesz jakie zdjęcia będziesz robił to kup kompakt - zaoszczędzisz
    kase i nie nadźwigasz się, Lustrzankę kup jak będziesz robił zdjęcia
    bardziej swiadomie.

    Jakub Zarembski
    http://studiofoto.net.pl

  • 57. Data: 2009-01-12 07:58:30
    Od: Marx <M...@n...com>

    Dariusz Gasior pisze:
> [...]
    > z dwoma obiektywami moglbym kupic za 1800 PLN i co z tego? Ile chwil
    > zatrzymanych na matrycy bym stracil bezpowrotnie.
    nie zgadzam sie
    od paru lat foce kompaktami, lustrzanke zanabylem dopiero pare miesiecy temu
    Zadne chwile mi z matrycy nie pouciekaly z tego powodu ze czekalem pare
    lat az kupie lustrzanke za 600zl.
    Jak sie nie kupi jakiegos strasznego badziewia, to kazdym aparatem mozna
    zdjecia robic, szczegolnie te pamiatkowe, ktore nie stawiaja az tak
    wielkich wymagan jak zdjecia profesjonalne.

    Byc moze te zdjecia ktore do tej pory zrobilem kompaktami, nie sa
    doskonale technicznie. Czasem wylazi ziarno, balans bieli sie skopal,
    cos sie poruszylo. Byc moze lustrzanka byloby lepiej... a moze nie
    byloby wcale? Bo kompakt wsadzam w kieszen i mam, a zabranie takiego
    grzmota musze zaplanowac.

    Czekam az jakas firma wypusci aparat kompaktowy z wbudowana lampa, ktora
    mozna skierowac w sufit. No to sobie poczekam....
    Marx

  • 58. Data: 2009-01-12 08:01:51
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marx napisał(a):

> [...]
    >
    > Czekam az jakas firma wypusci aparat kompaktowy z wbudowana lampa, ktora
    > mozna skierowac w sufit. No to sobie poczekam....

    Oj, nie wiem czy któraś firma to wypuści. No chyba, że nikła część kompaktów pozwala
    na dodanie
    zewnętrznej lampy. Jeszcze do szczęścia będzie brakować wtedy filtrów na obiektyw :)

    wer

  • 59. Data: 2009-01-12 08:07:33
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Jakub Zarembski napisał(a):

    > Jak nie wiesz jakie zdjęcia będziesz robił to kup kompakt -
    > zaoszczędzisz kase i nie nadźwigasz się, Lustrzankę kup jak będziesz
    > robił zdjęcia bardziej swiadomie.

    Jak się pytam o lustrzanki, to wiem dlaczego chcę lustrzankę, a nie kompakt. Po
    pierwsze zewnętrzna
    lampa błyskowa. Nie ma kompaktu z sensowną lampą, czyli pozwalającą na więcej niż
    doświetlenie lub
    oświetlenie z 1,5 m.
    Filtry polaryzacyjne, połówkowe szare ciężko zamocować bez plastra do kompaktu.
    Robiłem zdjęcia lustrzankami analogowymi, więc wiem czego oczekiwać od lustrzanki,
    nie miałem
    większej styczności za aparatami cyfrowymi. I to mnie głównie interesuje.

    wer

    P.S. A poza tym już kupiłem w weekend.

  • 60. Data: 2009-01-12 08:47:13
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    b...@n...pl napisal:
    > Oj, nie wiem czy któraś firma to wypuści. No chyba,
    > że nikła część kompaktów pozwala na dodanie zewnętrznej
    > lampy. Jeszcze do szczęścia będzie brakować wtedy filtrów
    > na obiektyw :)

    Ehm, no wlasnie sobie analizuje dosprzetowienie nabytego G10
    w tym zakresie :) I lampe jest gdzie przypiac, i filtry jest
    do czego zamocowac.

    A zaczelo sie jak w tym dowcipie, gdzie facet przyszedl po podpaski
    dla zony, a wyjechal lazikiem z przyczepa, wedkami itd. :)

    '...bo D300 bylo za duze i ciezkie...' vs '...bo zupa byla za slona...'

    Teraz D300 siedzi w plecaku na okazje wymagajace takich parametrow,
    ale jednoczesnie dajace czas na jego wygrzebanie, a G10 z przodu,
    w futerale a'la komorka zapietym do pasa plecaka, do szybkich ujec.

    No i Ikelite sie marzy... :) Bo ten Olympus SW, o ktorego kiedys
    pytalem to jednak byla nie ta bajka. Na teraz skonczylo sie glupawka
    kliszowa za 20 dolarow. A na przyszlosc G10 pojdzie w zanurzenie.
    Bo cena futeralu (kuli) na D300 przekraczala 12000 zl. I to w czasie,
    gdy dolar byl po 2 zl.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek