  • Data: 2017-03-31 23:46:36
    Temat: Re: z filtrem czy bez?
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 31 marca 2017 09:56:06 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    an.pl>,

    nie, ale laborant tego nie wie.
    konieczność dodatkowego próbkowania ( w maszynie idealnej dodatkowej korekcji).

    > A, ok, jasne.
    >
    > Ja pisałem w kontekście własnej pracy, począwszy od doboru materiału do
    > naświetlania, skończywszy na procesie C-41 czy jakimś innym ORWO.

    Jeżeli myślisz o pracy pod powiększalnikiem, to powiem ci że jest jeszcze gorzej.
    Chyba że masz wszystko dokładnie klatka po klatce wynotowane.

    > Nie pamiętam już, ale lekki wpływ na slajdy miała temperatura i chemia.
    > Jednak działało to całościowo: ocieplenie lub "zaniebieszczenie" materiału.

    Oj, nie "lekki" a zdecydowany. Błędny czas, chemia w kiepskim stanie
    (niedoregenerowana, przeregerowana, zbyt świeża lub już utleniona) temperatura...
    Proces wprostpozytywowy to był najbardziej wymagający proces w fotografii, w dodatku
    niepowtarzalny.
    A odjazd kolorystyczny przy błędach w wołaniu był często tragiczny.
    Pozdrawiam Marcin