    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: z sądu: wymuszenie przez wideorejestrator
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 10 Feb 2016 01:10:47 +0100

    Dnia Tue, 9 Feb 2016 17:06:01 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > Tu jest oryginał:
    >
    > http://orzeczenia.mst.warszawa.so.gov.pl/content/$N/
    154505250002506_V_W_001667_2015_Uz_2015-12-07_001

    > ale nie mam czasu i w zasadzie to nie chce mi się tego analizować. Może
    > ktoś ma ochotę :)

    W skrócie:
    - policjanci twierdzili że kierowca nieprawidłowo wyprzedzał na
    skrzyżowaniu, na filmie jednak tego nie widać
    - policjanci twierdzili że dozwolona prędkość to 50km/h, biegły stwierdził
    że dozwolona tam prędkość jest wyższa (70, miejscami 60)
    - policjanci zmierzyli 107km/h (twierdząc że to przekroczenie o 57km/h),
    biegły uznał że w trakcie trwania pomiaru radiowóz ze znaczną prędkością
    zbliżał się do pojazdu którego prędkość mierzy (średnią prędkość wyliczono
    na 88km/h)
    - kierujący faktycznie przekroczył dozwoloną prędkość, lecz został do tego
    zmuszony niebezpiecznymi manewrami radiowozu

    Tak przy okazji miało to miejsce przed wejściem w życie przepisów o
    zatrzymywaniu prawa jazdy za przekroczenie prędkości, więc kierowcy się
    upiekło.
    Dziś ten człowiek straciłby prawo jazdy na 3 miesiące bez żadnej możliwości
    odwołania od tej decyzji.