  • Data: 2017-09-03 13:11:40
    Temat: Re: zabezpieczenie przed piorunami.
    Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Od gniazdka do komputera prąd płynie dwoma drutami. Jeśli pomiedzy nimi
    > wzrośnie napięcie (to sinusoidalne 50 Hz) na czas conajmniej
    > pojedynczych okresów sieci o czynnik rzędu dziesiatek % to się to
    > przeniesie przez filtry wejściowe i uszkodzi tranzystory przetwornicy.
    > Jeśli natomiast pomiędzy tymi dwoma drutami a masą kompa wzrośnie
    > napięcie (tzw. wspólne) impulsowo-oscylacyjnie wyindukowane przez udar
    > prądowy pioruna na czas rzędu mikrosekund i o czynnik kilkaset-kilka
    > tysięcy % to gdzieś przebije iskra i spali się cholera wie co.
> [...]
    Tak btw. Przyczepili piorunochron idący od dachu przy samum moim oknie.
    Inne piorunochrony przyczepili kulturalnie innym ludziom, tzn na
    sciankch loggi. Tylko ja jedna mam piorunochron prawie w oknie.
    Czy piorun może się pomylić i wpaść mi do pokoju?

    Po tym piorunochronie to i zlodziej może mi wleżć do mieszkania.

    --
    animka