eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik wspomagany wodorem? › Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Date: Sun, 11 Mar 2012 22:36:23 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 40
    Message-ID: <jjj9d7$msk$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jjereq$mfj$2@news.task.gda.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jjghp2$bmk$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jjgo58$p8f$1@inews.gazeta.pl> <jji2od$rj7$1@inews.gazeta.pl>
    <jjip82$1t5$3@node2.news.atman.pl> <jjiru3$b6j$1@inews.gazeta.pl>
    <1e97bwu1my9sj$.1ci7bn0ju6bdt.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1331505383 23444 172.20.26.241 (11 Mar 2012 22:36:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Mar 2012 22:36:23 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 46.113.98.60
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2438658
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > On Sun, 11 Mar 2012 18:46:27 +0000 (UTC), kogutek wrote:
    >
    > > Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
    > > rozproszenia mocy jak idzie na straty.
    >
    > Parametrem ograniczającym moc silnika samochodu jest napełnianie cylindra
    > mieszanką. W drugiej kolejności ograniczają osiągu możliwości opróżniania
    > cylindra.
    >
    > Zapas możliwości rozpraszania mocy zazwyczaj jest bardzo duży, a największy
    > problem z rozpraszaniem "strat" to akurat jest jak samochód stoi, a silnik
    > pracuje na biegu jałowym.
    >
    > > Każdy silnik może być krótko czasowo
    > > przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
    > > czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa t
    > o
    > > jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
    > > maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu raz
    > y
    > > więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
    > > większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc.
    >
    > Zupełna nieprawda.
    > Silnik ma raką samą moc zarówno przy ruszaniu jak i podczas maksymalnego
    > ciągłego obciążenia. Samochody nie mają możliwości chwilowego dodawania
    > mocy - takie cuda to dopiero samochody hybrydowe.
    >
    > To że wskaźnik chwilowego zużycia pokazuje więcej przy ruszaniu niż przy
    > jeździe z prędkocią maksymalną wynika z tego że jest to wskazanie w
    > l/100km, a wiec zależne od prędkości z jaką porusza się samochód.
    > Sam silnik obciążony mocą maksymalną zużywa tą samą ilość paliwa -
    > przykładowo 50l/h. Przy prędkości 100km/h oznaczać to bedzie chwilowe
    > zużycie 50l/100km, przy 200km/h już 25l/100km.
    Proponuję żebyś przeczytał co sam napisałeś za 5 lat. Uśmiejesz się z siebie.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: