  • Data: 2015-04-03 16:23:49
    Temat: Re: zasilanie oscyloskopu z przetwornicy 230V ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" napisał w wiadomości
    >Popatrzyłem w dokumentacji, bierze maksymalnie 50W. Trochę dużo jak
    >na akumulator w typowym samochodzie osobowym.

    Az tak duzo to nie ..

    >Od jakiegoś czasu eksploatuję w terenie telewizor 22 cale robiący za
    >monitor. Pobiera ok 20W. Przetwornica ciągnie ok 2A. I ciekawostka.
    >Z akumulatora samochodowego, takiego używam do zasilania
    >przetwornicy.
    >Nie tego z samochodu tylko dodatkowego przeznaczonego tylko do
    >zasilania tego telewizora.
    >Daje się wyciągnąć po jego katalogowym naładowaniu do 14,25V ok 16Ah,
    >i przetwornica się wyłącza.
    >Na klemach jest wtedy 12,15V.

    A co dalej ? Moze przetwornica ma zabezpieczenie, zeby auto dalo sie
    odpalic.

    >Akumulator ma trochę ponad rok. Nigdy z niego nie był odpalony silnik
    >w samochodzie.

    Ale jak stal dlugo nieladowany, albo byl pare razy rozladowany
    gleboko, to mogla polowa zniknac.

    >Przy ładowaniu wchodzi w niego ok 18Ah i ma 14,25V.

    Po rozladowaniu przetwornica, byc moze do polowy. Podlacz zarowke i
    rozladuj do 11 czy tam do 10.8V

    >Tyle samo z niego dawało się wyciągnąć jak był przyniesiony ze
    >sklepu. I tyle samo w niego wchodziło żeby uzupełnić ładunek.
    >Akumulator ma 35Ah.
    >Z ciekawości pojechałem do elektryka samochodowego żeby zmierzył mu
    >pojemność.
    >Na jego mierniku wyszło 38Ah.

    A co to za miernik ?

    >Wniosek taki ze akumulator samochodowy niespecjalnie nadaje się do
    >takich zastosowań.

    Wrecz bym napisal ze wcale sie nie nadaje.
    Bo jest rozruchowy i nie lubi glebokich rozladowan.
    Do takich celow to trakcyjny czy inny do glebokich rozladowan.

    No ale jak ktos potrzebuje telewizor kilka razy do roku, to moze
    wystarczy ...

    J.