  • 51. Data: 2017-02-25 08:17:56
    Temat: Re: zatrzymywanie się na zielonej strzałce
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2017 o 23:46, r...@k...pl pisze:

    > Za to mógłbym podać 2 z okolicy, gdzie piesi mają czerwone (a nawet zakaz
    > przekraczania jezdni :) -- zielona strzałka tam gwarantuje, że nie spotkasz
    > nikogo na kursie kolizyjnych łącznie z samochodami).

    Za to zielone światło znaczy7 uwaga piesi (i rowerzyści;)

    Shrek

  • 52. Data: 2017-02-25 18:12:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-02-24 o 10:11, adam pisze:
    > Oj... Też tak myślałem, dopóki niedawno skręcając w prawo na zielonej
    > zetknąłem się z pieszym, który też miał zielone. Nic się nie stało,
    > posłał mi tylko lodowate spojrzenie, a ja zbaraniałem na moment.

    Bo przez te durne przepisy trzeba jeszcze obserwować czy pieszy ma
    zielone, czy za rogiem nie stoi policja, za to już mniej się patrzy na
    "nieświecące" pojazdy czy "drobnych" ;-) użytkowników ruchu którzy nie
    mają obowiązku świecenia :-)
    To wszystko w mordę dla poprawy bezpieczeństwa :-)

  • 53. Data: 2017-02-25 22:32:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 25 Feb 2017 08:15:27 +0100, w <o8raub$iec$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > OIDP któreś z rozporządzeń o długiej nazwie o sygnałach mówi, że zieloną
    > strzałkę warunkową można ustawiać tylko tam, gdzie jest 1 pas do skrętu.
    >
    > W Warszawie Galas nie dojrzał, że z dwóch pasów skręca się ze Żwirek w
    > Łazienkowską. A może nie pozwolono mu dostrzeć;)

    We Wrocławiu z obu pasów można tylko skręcać w prawo (skrajny prawy prosto).
    Warunek jest z boku skrzyżowania tak jak sygnalizator. Więc?

  • 54. Data: 2017-02-25 22:34:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 25 Feb 2017 08:17:56 +0100, w <o8rb31$iec$2@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Za to zielone światło znaczy uwaga piesi (i rowerzyści;)

    Dokładnie. I samochody z naprzeciwka.

  • 55. Data: 2017-02-25 23:10:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2017 o 22:32, r...@k...pl pisze:

    > We Wrocławiu z obu pasów można tylko skręcać w prawo (skrajny prawy prosto).
    > Warunek jest z boku skrzyżowania tak jak sygnalizator. Więc?

    Więc jest niezgodnie z rozporządzeniem, tylko nie ma odważnego, coby
    strzałkę utrącił:P

    Shrek

  • 56. Data: 2017-02-26 01:14:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 25 Feb 2017 23:10:44 +0100, w <o8svd6$4le$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Więc jest niezgodnie z rozporządzeniem, tylko nie ma odważnego, coby
    > strzałkę utrącił:P

    I nawet rozporządzenie nadal obowiązuje:
    0413

    Ponieważ jest to super-inteligentne rozwiązanie, tj. skan wydrukowanego
    dokumentu, to podaję tylko punkt 6.2.1.3.

  • 57. Data: 2017-02-26 12:09:32
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    > Jak się skręca na zielonej strzałce, to znaczy że piesi na drodze w którą
    > skręcasz mają czerwone - przynajmniej w tych "klasycznych" zielonych
    > strzałkach.
    >
    > Co jest sytuacją bezpieczniejszą niż skręt na swoim zielonym, bo łatwiej
    > dojrzeć biegacza czy rowerzystę z boku niż z tyłu.

    > Shrek

    Jeżeli ja skrecam na zielonej strzałce warunkowej, to ja mam światło
    czerwone. To co ty bredzisz o jakimś zielonym.

  • 58. Data: 2017-02-26 12:21:27
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    r...@k...pl w

    > Fri, 24 Feb 2017 19:20:38 +0100, w
    > <1...@i...dyndns.org.invalid.17
    0224.invalid>, 007

    > Chciałbym ci podać przykład, że piesi na poprzecznej

    Czytasz na co odpisujesz?

    Zatrzymanie przed sygnalizatorem S-2 z założenia miało zapewnić
    bezpieczeństwo pieszym/pedalarzom dla których jest zielone na
    przejściu/przejeździe *przed* skrętem.

    --
    'Tom N'

  • 59. Data: 2017-02-26 23:53:14
    Temat: Re: zatrzymywanie się.
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    Fri, 24 Feb 2017 10:21:37 +0100, w <o8ou0u$teu$1@news.mixmin.net>, "Manik"
    <g...@o...pl> napisał(-a):
    > Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Powyższe napisał dureń Pawel Chorzempa, który jest mądrzejszy
    > od wielu ludzi, którzy przedyskutowali i uchwalili takie prawo.

    Druga część zdania mnie rozbawiła :)

    ============
    Jest takie powiedzenie : śmieje się jak głupi do sera.

  • 60. Data: 2017-02-27 03:01:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-02-24 o 10:11, adam pisze:

    > niedawno skręcając w prawo na zielonej
    > zetknąłem się z pieszym, który też miał zielone.

    Czy możesz napisać, gdzie jest takie skrzyżowanie?
    Bo to ciekawostka taka jest.
    Jeszcze nie spotkałem sytuacji, żeby samochody miały czerwone a piesi w
    tym samym kierunku zielone.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl