    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: zimny start
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 15 Jan 2017 11:19:12 +0100

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 10:54:09 +0100, Marek napisał(a):
    > On Sun, 15 Jan 2017 09:43:39 +0100, "J.F."
    >
    > Faktycznie rewelacja bo jeden model forda ma podgrzewacz.

    No wiesz, jedno male pudelko.
    Moze ford je standardowo daje do tych silnikow, a 1.8TD byl w wielu
    modelach, moze daje do innych silnikow, moze nie tylko ford - teraz te
    samochody tak zabudowane, ze sie nie dowiesz :-)

    Intercars na haslo "podgrzewacz paliwa" pokazuje ze 20 pozycji.

    > Przy -12
    > transit zaczął mi się dławić po przejechaniu 5km. Jak zadzwoniłem do
    > serwisu forda czy mnie przyjmą na wymianę filtra to wysłali mnie ma
    > drzewo, bo już mieli komplet do odmrożenia na dzisiaj i lawety z
    > oczekującymi im wjazd blokują. Także producenci diesli mają nabywców
    > "we dupie" jak mawiał kpt. Bednarz i podgrzewaczy nie montują w
    > standardzie. Byle pojazd jezdził od -5 wzwyż, poniżej niech się
    > kierowca martwi.

    -5 to sie jednak czesto zdarza. To Niemcy przestaliby diesle kupowac,
    gdyby tak sie zdarzalo. A przeciez sprzedaja tez w Szwecji, Norwegii
    Finlandii.
    Komory klimatyczne maja, start samochodu po nocy w -30 czy -40
    sprawdzaja.

    Jesli tobie stanal przy -12 ... to gdzie kupowales paliwo ?

    A jesli takie male pudelko moze podnosi odpornosc o pare stopni i na
    zwyklym paliwie zimowym auto jezdzi jeszcze przy -25 a nie -20 ... i
    klent jest zadowolony, i producent jest zadowolony ...

    J.