  • 11. Data: 2018-12-04 11:35:15
    Temat: Re: Rebtel kończy działalność - hehe, szybko poszło :)
    Od: KOMTUR <k...@o...pl>

    W dniu 04.12.2018 o 11:20, Liwiusz pisze:

    > Ilostrzałowy ten pistolet jest?

    8 lub 9 po zmianie magazynku :)

  • 12. Data: 2018-12-04 13:28:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-04, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Co do zasady pewnie nie, jeśli są uczciwi. Ale jeśli nie są - to w końcu
    > numery ważnych kart mają swoją cenę w tak zwanym czarnym internecie.

    Szybko by wylazło szydło nt. źródła, a i banki mają w tej chwili kupę
    zabezpieczeń. Nie pamiętam, kiedy ostatnio płaciłem przy nowej
    płatności bez dodatkowej autoryzacji. Przez 20parę lat jak używam kart
    miałem tylko jedną sytuację gdzie ktoś próbował coś i mu zresztą nie
    wyszło.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-12-04 13:31:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Szybko by wylazło szydło nt. źródła,

    No to by wyszło, że to Rebtel, dwuosobowa firma telekomunikacyjna,

    > a i banki mają w tej chwili kupę
    > zabezpieczeń. Nie pamiętam, kiedy ostatnio płaciłem przy nowej
    > płatności bez dodatkowej autoryzacji.

    Dodatkowa autoryzacja zależy od sklepu, a nie od banku.

    > Przez 20parę lat jak używam kart
    > miałem tylko jedną sytuację gdzie ktoś próbował coś i mu zresztą nie
    > wyszło.

    Większość z nas nie miała żadnej takiej sytuacji, co niczego nie dowodzi.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2018-12-04 13:36:25
    Od: p...@g...com

    --Przez 20parę lat jak używam kart miałem tylko jedną sytuację gdzie ktoś próbował
    coś i mu zresztą nie wyszło.

    czy myslimy o tym samym czyli platnoscia kk online ? ja uzywam revoluta ktory jest
    odblokowywany *tylko* w momencie dokonywania platnosci, po wyplynieciu danych czy
    upadlosci lepiej wymienic karte

  • 15. Data: 2018-12-04 14:21:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" pu5aof$91h$...@d...me

    > ale czy te numery kont

    Nry kart, nie kont.

    > są im do czegoś potrzebne, przydatne?

    Po co podawać nry ważnych kart?!

    > Czy mam się czego obawiać? (podałem im numer konta na którym mam 1zł)

    Ważniejsze są Pesele, nazwiska itd...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2018-12-04 15:19:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >revoluta ktory jest odblokowywany *tylko* w momencie dokonywania
    >platnosci, po wyplynieciu danych czy upadlosci lepiej wymienic karte

    Ale miliardy ludzi uzywaja zwyklych kart, bez zabezpieczen, a fraudy
    sie trafiaja tylko milionom :-)

    Za to tak sie zastanawiam - taki numer sie moze przydac np do
    autoryzacji roznej - drobna kwota, moze nawet zerowa, wlasciciel moze
    nawet zwroci uwagi, a potem sie okaze, ze z jego konta googla
    zamowiono wieksze zakupy, albo nawet obrazono Prezydenta, Prezesa czy
    caly Narod :-)

    J.

  • 17. Data: 2018-12-04 15:22:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-04 o 13:28, Marcin Debowski pisze:

    >Dodatkowa autoryzacja zależy od sklepu, a nie od banku.

    A jak bank sie chwali "wlaczylismy Ci zabezpieczenie na karcie" ?

    >Większość z nas nie miała żadnej takiej sytuacji, co niczego nie
    >dowodzi.

    dowodzi, ze ci hackerzy jakos slabo wykorzystuja te listy kart.

    J.

  • 18. Data: 2018-12-04 15:25:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-04 o 15:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > A jak bank sie chwali "wlaczylismy Ci zabezpieczenie na karcie" ?

    A który się tak chwali? Mój citibank ma tak, że przychodzi smsem kod
    autoryzacyjny przy płatności kartą, ale... nie przy wszystkich
    płatnościach. Dogooglałem się, że to, czy jest kod, zależy od techniki
    płatności stosowanej przez sklep.

    Dla przykładu płatności w allegro przechodzą bez żadnych kodów.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2018-12-04 16:29:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-04 o 15:22, J.F. pisze:

    >A który się tak chwali?

    Chocby mbank sie chwalil. Druga edycja
    https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/post,818
    0,potwierdz-platnosc-3-d-secure-za-pomoca-mobilnej-a
    utoryzacji.html

> [...]
    >płatności kartą, ale... nie przy wszystkich płatnościach. Dogooglałem
    >się, że to, czy jest kod, zależy od techniki płatności stosowanej

    Byc moze.

    W sumie jak pomyslec ... wdrozenie 3D-Secure chyba wymaga
    zaangazowania ze strony sklepu.
    A jak spojrzec na te nowosc ... nagle sklep przestaje czekac na
    wpisanie kodu z SMS ?

    Czy wystarczylo sie dogadac z paroma akceptantami i to oni zmienili ?

    >Dla przykładu płatności w allegro przechodzą bez żadnych kodów.

    Wlasnie usiluje sobie przypomniec. Bo cos mi chodzi po glowie, ze bylo
    jakies zamieszanie ze strony bankow, moze nawet wlasnie to powyzej ...
    i czy na Allegro nie mialo to wplywu, czy raz dodatkowa autoryzacja
    byla potrzebna ... no nie pamietam.

    J.

  • 20. Data: 2018-12-04 16:36:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-04 o 16:29, J.F. pisze:

    > W sumie jak pomyslec ... wdrozenie 3D-Secure chyba wymaga zaangazowania
    > ze strony sklepu.
    > A jak spojrzec na te nowosc ... nagle sklep przestaje czekac na wpisanie
    > kodu z SMS ?

    Przecież to nie sklep czeka, tylko jakieś centrum autoryzacyjne, które
    potem przekazuje kasę sklepowi.

    --
    Liwiusz