  • 1. Data: 2017-05-06 16:23:57
    Temat: Repeatery GSM
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Czy macie jakąś wiedzę jak sprawują się repeatery GSM? Czy takie
    urządzenie realnie poprawia zasięg, zwłaszcza z zewnętrzną anteną
    kierunkową? I pomińmy tutaj legalność stosowania takich urządzeń, wiem
    że jest co najmniej dyskusyjna.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 2. Data: 2017-05-06 17:14:54
    Temat: Re: Repeatery GSM
    Od: Alzem ??????????? <a...@b...by>

    Repeatery gsm sprawują się dobrze.
    Możesz zrobić samodzielnie takie układ wzmacniający.

    Montujesz na zewnątrz antenę na określone pasmo, podłączasz do tego
    wysokiej jakości przewód wraz z dobrymi wtyczkami i gniazdami, a na
    drugim końcu przewodu montujesz identyczną antenę.

    Taki układ jest pasywny. Nie pobiera energii elektrycznej. Jedna antena
    przyjmuje sygnał, druga go oddaje.

  • 3. Data: 2017-05-06 18:24:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-06 o 17:14, Alzem ??????????? pisze:

> [...]
    > drugim końcu przewodu montujesz identyczną antenę.
    >
    > Taki układ jest pasywny. Nie pobiera energii elektrycznej. Jedna antena

    Układ pasywny nie będzie układem wzmacniającym.
    I jeśli zadziała to pewnie tylko w jednym pomieszczeniu.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-05-06 21:25:22
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *RadoslawF* napisał(-a):

    > Układ pasywny nie będzie układem wzmacniającym.
    > I jeśli zadziała to pewnie tylko w jednym pomieszczeniu.

    A aktywny układ z anteną wew. zamocowaną powiedzmy na strychu rozsieje
    dobrze sygnał po domu jeśli ma do przebicia jeden strop?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2017-05-07 01:34:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Big Jack" <a...@b...zz> wrote in message
    > W wiadomości
    ws.atman.pl

    > A aktywny układ z anteną wew. zamocowaną powiedzmy na strychu rozsieje
    > dobrze sygnał po domu jeśli ma do przebicia jeden strop?

    Lepiej zmienić operatora na takiego co ma w Twoim domu lepszy zasięg.

  • 6. Data: 2017-05-07 06:41:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-07 o 01:34, Pszemol pisze:

> [...]

    Ma szanse, ale zależy to też od materiału z jakiego masz ten strop.

    > Lepiej zmienić operatora na takiego co ma w Twoim domu lepszy zasięg.

    Jak masz budynek typu "bunkier" to nie ma operatora który zagwarantuje
    zasięg. Albo zrobisz to sam albo trzeba wychodzić na zewnątrz lub
    przynajmniej stanąć koło okna.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2017-05-07 10:12:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.05.2017 o 17:14, Alzem ??????????? pisze:
> [...]
    > drugim końcu przewodu montujesz identyczną antenę.
    >
    > Taki układ jest pasywny. Nie pobiera energii elektrycznej. Jedna antena

    czy widziałeś gdzieś takie działające ustrojstwo?

    ToMasz

  • 8. Data: 2017-05-07 11:59:59
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    il.me
    *Pszemol* napisał(-a):

    > Lepiej zmienić operatora na takiego co ma w Twoim domu lepszy zasięg.

    To jest oczywiste, ale lokalne warunki są takie, że ten z najlepszym
    zasięgiem też wymaga wsparcia.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 9. Data: 2017-05-08 20:33:23
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 6 May 2017 18:34:10 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Lepiej zmienić operatora na takiego co ma w Twoim domu lepszy zasięg.
    Lepiej tez być młodym, pięknym i bogatym, serio!
    IRL bywa, że do odkrytej, niezasłonietej lasami przestrzeni jest po prostej
    5 km, jakikolwiek sygnał jest dopiero ponad koronami drzew.
    Po kablu działa średnio, średnio tydzień-dwa, dopóki jakiś wiatr i gałęzie
    nie odetną linii, na ktorej naprawę czeka się średnio tydzień-dwa.
    W takich lokalizacjach zostaje tylko wzmacniacz/repeater.

    PS. AFAIR zmieniło się ostatnio PT i takie wzmacniacze nie są "z miejsca
    nielegalne", i ile nie sieją dookoła śmieciem, prawda to?

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2017-05-08 22:24:14
    Od: on <o...@o...no>

    Samodzielnie instalowane z założenia są nielegalne, gdyż korzystają z
    częstotliwości, na które rezerwację mają operatorzy komórkowi. (Tyle, że
    jeśli nie sieją za bardzo to jest spora szansa, że nikt się nie zorientuje.)

    http://uke.gov.pl/szkodliwe-wzmacniacze-gsm-21647

    "Według przepisów, instalacji i konfiguracji wzmacniaczy GSM mogą
    dokonywać wyłącznie przedsiębiorcy telekomunikacyjni, posiadający
    ogólnopolską rezerwację częstotliwości.
    Jeśli użytkownik chce wzmocnić sygnał w określonym miejscu, powinien
    zwrócić się do operatora o zainstalowanie wzmacniacza. Zgodnie z Prawem
    telekomunikacyjnym, każdy, kto bez wymaganego pozwolenia używa
    urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego, podlega karze
    grzywny do 1000 złotych. Jeżeli osoba taka działa w sposób uporczywy,
    podlega karze grzywy, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    dwóch lat."

    Także jeśli masz za dużo o 1000zł (albo chęć pooglądać świat przez
    kratki przez dwa lata) to używanie licencjonowanych częstotliwości wbrew
    przepisom jest jednym ze sposobów osiągnięcia celu.