  • 11. Data: 2017-05-09 12:24:32
    Temat: Re: Repeatery GSM
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-06 o 16:23, Big Jack pisze:
    > Czy macie jakąś wiedzę jak sprawują się repeatery GSM? Czy takie
    > urządzenie realnie poprawia zasięg, zwłaszcza z zewnętrzną anteną
    > kierunkową? I pomińmy tutaj legalność stosowania takich urządzeń, wiem
    > że jest co najmniej dyskusyjna.

    Zróżnicowana opinia. U jednego znajomego po założeniu anteny zewnętrznej
    i wzmacniacza sygnał jest na maxa. U sąsiada już trzeci zestaw założony,
    a sygnału jak nie było tak nie ma. Różnica jest taka że u tego
    pierwszego zestaw kupiony wysyłkowo i koszt coś w okolicy 3000zł, drugi
    przypadek to zamówiona usługa. Pierwszy zestaw + usługa montażowa=
    650zł, drugi zestaw - 900zł trzeci -1200zł. Po powyższym widać że fizyki
    nie da się oszukać, - jeżeli ma to zadziałać to musi być drogo.

  • 12. Data: 2017-05-10 17:40:22
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 8 May 2017 22:24:14 +0200, on napisał(a):
    > http://uke.gov.pl/szkodliwe-wzmacniacze-gsm-21647
    > "Według przepisów, instalacji i konfiguracji wzmacniaczy GSM mogą
    > dokonywać wyłącznie przedsiębiorcy telekomunikacyjni, posiadający
    > ogólnopolską rezerwację częstotliwości./.../
    > podlega karze grzywy, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    > dwóch lat."
    Znaczysię jest jak dawniej i sprzedawca USŁUG OPERATORA mi ostro nakłamał,
    co bym i zrozumiał gdyby nakłamał marketingowo, ale co do stanu prawnego...

    --
    pozdro
    poreba

  • 13. Data: 2017-05-11 21:02:04
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-10 o 17:40, poreba pisze:
    > Znaczysię jest jak dawniej i sprzedawca USŁUG OPERATORA mi ostro nakłamał,
    > co bym i zrozumiał gdyby nakłamał marketingowo, ale co do stanu prawnego...

    Włącz sobie WiFi calling i sprawa załatwiona. Taniej i lepiej.

  • 14. Data: 2017-05-11 21:04:32
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-07 o 11:59, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    il.me

    > To jest oczywiste, ale lokalne warunki są takie, że ten z najlepszym
    > zasięgiem też wymaga wsparcia.

    Odpowiedzią jest WiFi calling.
    W części polskich sieci działa to już bez potrzeby instalowania
    jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania. Wystarczy włączyć odpowiednią
    opcję w smartfornie (np. iPhone ma to już w systemie).

    Lub najzwyczajniej w świecie - telefon STACJONARNY :-)

  • 15. Data: 2017-05-12 13:47:54
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Poldek* napisał(-a):

> [...]
    > odpowiednią opcję w smartfornie (np. iPhone ma to już w systemie).
    >
    > Lub najzwyczajniej w świecie - telefon STACJONARNY :-)

    Trzeba mieć telefon z taką funkcją i to niekoniecznie smartfon. To by
    było po pierwsze. Po drugie, telefon stacjonarny też działa "bez drutu"

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 16. Data: 2017-05-14 11:16:55
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-12 o 13:47, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    ws.atman.pl

    > Trzeba mieć telefon z taką funkcją i to niekoniecznie smartfon. To by

    Zgadza się. Nie każdy telefon GSM zadziała z WiFi calling. Ale jeżeli
    ktoś ma smartfona i do tego jeszcze z "wbudowanym" WiFi calling, to
    takie rozwiązanie jest - w przeciwieństwie do repeatera - legalne i działa.

    > było po pierwsze. Po drugie, telefon stacjonarny też działa "bez drutu"

    Nie rozumiem, na czym miałby polegać problem.
    Jeżeli zależy ci na drucie, to są te telefony stacjonarne z drutem.

  • 17. Data: 2017-05-14 17:51:28
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-05-11 o 21:04, Poldek pisze:

    > Odpowiedzią jest WiFi calling.

    Aha. Bo w każdym miejscu, gdzie kiepsko z zasięgiem gsm, na pewno jest wifi.

    MJ

  • 18. Data: 2017-05-15 02:05:58
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 11 May 2017 21:02:04 +0200, Poldek napisał(a):

    > Włącz sobie WiFi calling i sprawa załatwiona. Taniej i lepiej.
    Świetna porada, dzieki!
    A możesz trochę opowiedzieć jak sprauje się WiFi calling
    _bez_dostępu_do_internetu_?
    "Po kablu działa średnio, średnio tydzień-dwa,
    dopóki jakiś wiatr i gałęzie nie odetną linii,
    na ktorej naprawę czeka się średnio tydzień-dwa.
    W takich lokalizacjach zostaje tylko wzmacniacz/repeater."

    A do sąsiedniego pokoju mogę się dodzwonić "paszczowo"
    - bez WiFi calling.

    --
    pozdro
    poreba

  • 19. Data: 2017-05-15 02:45:04
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Poldek* napisał(-a):

    > Nie rozumiem, na czym miałby polegać problem.

    Problem polega na tym, że zasugerowałeś mi wczesniej telefon
    stacjonarny, ale ten też może być tylko "bez drutu" (radiowy)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 20. Data: 2017-05-15 10:40:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-14 o 17:51, Michał Jankowski pisze:

    > Aha. Bo w każdym miejscu, gdzie kiepsko z zasięgiem gsm, na pewno jest
    > wifi.

    To może powiem inaczej - w każdym miejscu, w którym jest kiepsko z
    zasięgiem GSM wyciągamy z bagażnika ripiter i wio :-)

    Człowiek ma problem, bo sygnał GSM jest za słaby u niego w
    domu/zakładzie pracy. Przynajmniej tak to zrozumiałem.
    W takiej sytuacji telefon stacjonarny + internet scacjonarny + WiFi +
    WiFi calling rozwiązuje problemy. Czyli:
    1. Możliwość dormalnego dodzwonienia się i porozmawiania bez przerw i
    zakłóceń - telefon stacjonarny.
    2. Dostępność pod numerem komórkowym - WiFi calling.

    Nie wszyscy pamiętają o tym, że telefony stacjonarne nadal istnieją,
    działają i można przez nie rozmawiać.