  • 101. Data: 2012-08-14 09:55:59
    Temat: Re: Rowerem przez zebrę
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Z produkowanego przez Ciebie bełkotu wynika jednak coś innego.

    no to musisz uwierzyć na słowo

    > Od czasu kiedy w oczy napisałem Ci prawdę o stosunku większości
    > kierowców do pedalarzy (których Ty namiętnie mylisz z rowerzystami, co
    > trudno przebić iększą głupotą), to diabeł w Ciebie wstąpił - latasz po
    > grupach i wątkach nawet całkowicie niezwiązanych z tematyką i
    > pyskujesz o tym z zajadłością Jarkacza połączonego z Macierewiczem.

    cóż, aż trudno się odnieśc do tak merytorycznej wypowiedzi.
    Może tu jest ta różnica - dla mnie nawet pedalarz więcej warto niż lakier
    (kimkolwiek ten pedalarz by nie był, bo nie sądzę, abyśmy tu kiedykolwiek
    uzyskali zgodę)

    > Ochłoń chłopcze, bo jedyne co możesz w ten sposób uzyskać to kf, no
    > chyba że zależy Ci na towarzystwie co bardziej powalonych osobistości
    > z pms-u.

    chłopcze?
    Miało zabrzmieć protekcjonalnie?

    > Zawsze obawiam się chorych z nienawiści ludzi i staram się od nich
    > trzymać z możliwie daleka.

    Czyli jednak nie jesteś spokojny o weryfikację swojej obiekywności...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 102. Data: 2012-08-14 17:29:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > cóż, aż trudno się odnieśc do tak merytorycznej wypowiedzi.

    Nie wymagam odniesienia, tylko refleksji nad swoim wścikiem.
    Choć może to za wiele dla kogoś, kto ma ochotę do latania z jęzorem po
    grupach, dorzucić to samo po policji i sądach.

    A to wszystko dlatego, że z całego posta źródłowego był w stanie zapamiętać
    tylko pół zdania, do tego bez kontekstu.....

  • 103. Data: 2012-08-18 02:12:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Aug 2012, Cavallino wrote:

    > Przemyśl co napisałeś w konktekście tego na co odpowiadałeś.

    Zwyczajnie: fizycznie jest to możliwe. Więc mogą.
    Co najwyżej przepis może przewidywać, że "nie powinny".
    Ale taki przepis musi istnieć.
    Do tego istnienie przepisu nie przesądzi o tym, czy kierujący
    zostanie zwolniony z odpowiedzialnosci za nieprawidłowe rozstrzygnięcie,
    do którego z oznaczeń ma się zastosować.

    > Nie mogą być sprzeczne i już.

    > Nie.

    Było oznakowanie poziome, z wyznaczonymi liniami zatrzymania
    i liniami "prowadzącymi" pasy, nie pamiętam czy były również
    namalowane symbole znaku A-7 na jezdni.
    Ale znaków A-7 nie było.
    Oczywiście doszło do kolizji z kierowcą przekonanym że "tamten
    przecież ma znak zatrzymania".
    Ale linia zatrzymania nie zawiera zapisu "i ustąpić pierwszeństwa".
    No to w sądzie się zdziwił.

    > Brak analogii.
    > Tutaj nie ma braku znaków, tutaj jest wyraźnie inne oznakowanie poziome.

    Owszem, jest różnica, bo tamten przypadek dotyczył kolizji
    oznakowania nie określającego pierwszeństwa (a tylko nakazującego
    zatrzymanie) z przepisem ustawy (nakazującym ustąpienie temu z prawej),
    nie da się ukryć.
    Przykładu rozstrzygnięć dla kolizji oznakowania poziomego z pionowym
    "z głowy" nie kojarzę.

    > Nie może być niespójności znaków z niczym.

    Jakby nie mogło być, to by nie było niniejszej dyskusji :D

    pzdr, Gotfryd

  • 104. Data: 2012-08-18 09:03:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1208180203270.2916@quad..
    .

    > Zwyczajnie: fizycznie jest to możliwe. Więc mogą.

    Nie mogą.
    Brak oznakowania jakiegoś rodzaju nie oznacza sprzeczności.
    Sprzeczność to jest wtedy, gdy na ziemi masz pas do skrętu w prawo, a na
    znaku pionowym do jazdy prosto.

    Albo gdy na znaku pionowym masz przejazd rowerowy, a na poziomym przejście
    dla pieszych.

    > Było oznakowanie poziome, z wyznaczonymi liniami zatrzymania
    > i liniami "prowadzącymi" pasy, nie pamiętam czy były również
    > namalowane symbole znaku A-7 na jezdni.
    > Ale znaków A-7 nie było.

    Czyli sprzeczności nie było.
    Znaki poziome nie stanowiły sobą nic.

    > Przykładu rozstrzygnięć dla kolizji oznakowania poziomego z pionowym
    > "z głowy" nie kojarzę.

    Ja w ogóle takiej sytuacji nie kojarzę.
    Ale czytałem, że się zdarza, choćby te oznaczenia pasów o których pisałem.
    IMO kierujący do uniewinnienia w każdym przypadku.

    > Jakby nie mogło być, to by nie było niniejszej dyskusji :D

    Tu nie było z niczym, tylko znaków poziomych z drogowymi.
    Powietrze (czyli nic) nie stanowi znaku drogowego.
    Brak analogii.

  • 105. Data: 2012-08-22 19:02:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Aug 2012, Cavallino wrote:

    > Nie mogą.
    > Brak oznakowania jakiegoś rodzaju nie oznacza sprzeczności.
    > Sprzeczność to jest wtedy, gdy na ziemi masz pas do skrętu w prawo, a na
    > znaku pionowym do jazdy prosto.

    No i Ty twierdzisz, ze tak się nie da zrobić.
    A to co innego niż "nie wolno", "nie powinno" itede.

    > Albo gdy na znaku pionowym masz przejazd rowerowy, a na poziomym przejście
    > dla pieszych.

    Przecież rozumiem.

    Pic w tym, że z przepisów (plus zasady prawne) powinno dać się wywieść,
    co ma zrobić kierowca jeśli na takie "sprzeczne" oznakowanie natrafi.

    > IMO kierujący do uniewinnienia w każdym przypadku.

    Z powodu wyżej nie dałbym 100% pewności.

    pzdr, Gotfryd

  • 106. Data: 2012-08-22 22:46:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1208221859170.2832@quad..
    .

    > No i Ty twierdzisz, ze tak się nie da zrobić.

    Nic podobnego - twierdzę, że tak zrobić nie wolno.

    > Pic w tym, że z przepisów (plus zasady prawne) powinno dać się wywieść,
    > co ma zrobić kierowca jeśli na takie "sprzeczne" oznakowanie natrafi.

    IMO sprawa jest prosta - zastosować zasadę ograniczonego zaufania.

    > Z powodu wyżej nie dałbym 100% pewności.

    No ja też nie, sprawiedliwość w tym kraju to mit.
    Niemniej wiesz na czyją korzyść powinny przemawiać wątpliwości.

  • 107. Data: 2012-08-24 13:11:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2012 22:46:15 +0200, Cavallino napisał(a):

    > IMO sprawa jest prosta - zastosować zasadę ograniczonego zaufania.
    No to zastosuj, koniku. Tylko podaj, mądralo jak.

    --