  • 101. Data: 2018-06-12 08:48:51
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-06-11 o 17:15, Malkoit pisze:

    > Tak, jest to skrzyżowanie.
    > Droga dla rowerów wchodzi w skład drogi.
    > Zobacz definicje drogi i skrzyżowania w PoRD.

    Czyli za przejazdem dla rowerów powtarza się wszystkie znaki typu
    "ograniczenie prędkości", "zakaz postoju" itp, bo przejazd je "kasuje"?
    Coś mi się nie wydaje.

    Pozdrawiam

  • 102. Data: 2018-06-12 09:15:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, June 11, 2018 at 9:08:38 PM UTC+2, Akarm wrote:

    > Pierwszeństwo jest określone na skrzyżowaniu, na przejeździe,
    > na przejściu... A nie przed!
    > Przed skrzyżowaniem nikt nie ma pierwszeństwa, podobnie jak przed
    > przejazdem czy przejściem. Pierwszeństwo jest określane tylko NA
    > skrzyżowaniu, przejeździe, przejściu.

    jak juz sie czepiac szczegolow, to
    1. nikt nie "ma" pierwswszenstwa, PoRD definiuje tylko ustapienie pierwszenstwa

    2. dotyczy ono nie tylko sytuacji na skrz, przejsciach, ale tez np. wlaczania sie do
    ruchu, czyli jadacy zwykla droga ma w tym wypadku potocznie mowiac "pierwszenstwo"

    3. jesli wezmiemy skrzyzowanie, to jesli jadacy droga glowna jest zmuszony np.
    zwolnic przed skrzyzownaiem, bo ktos mu wyjechal (nie ustapil pierwszenstwa) to mozna
    powiedziec jednak, ze mial je kawalek przed... ;)

    WS

  • 103. Data: 2018-06-12 10:02:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-12 o 09:15, WS pisze:

    > jak juz sie czepiac szczegolow, to
    > 1. nikt nie "ma" pierwswszenstwa, PoRD definiuje tylko ustapienie pierwszenstwa

    A co za tym idzie, pojazd któremu należy ustąpić pierwszeństwa, chyba
    jednak ma to pierwszeństwo przejazdu.

    > 2. dotyczy ono nie tylko sytuacji na skrz, przejsciach, ale tez np. wlaczania sie
    do ruchu, czyli jadacy zwykla droga ma w tym wypadku potocznie mowiac "pierwszenstwo"

    Bezapelacyjnie.
    Ale tutaj cały czas toczy się dyskusja o pojazdach w ruchu.

    > 3. jesli wezmiemy skrzyzowanie, to jesli jadacy droga glowna jest zmuszony np.
    zwolnic przed skrzyzownaiem, bo ktos mu wyjechal (nie ustapil pierwszenstwa) to mozna
    powiedziec jednak, ze mial je kawalek przed... ;)

    I na dokładkę nie ma czegoś takiego, jak droga główna z pierwszeństwem.
    Znaki ustawiane są tylko przed skrzyżowaniem, tylko na skrzyżowaniu
    określić można pierwszeństwo. Za skrzyżowaniem nigdzie nie ma znaku
    "droga z pierwszeństwem". NIGDZIE!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 104. Data: 2018-06-12 10:22:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 12, 2018 at 10:02:50 AM UTC+2, Akarm wrote:

    do ruchu, czyli jadacy zwykla droga ma w tym wypadku potocznie mowiac "pierwszenstwo"

    > Bezapelacyjnie.
    > Ale tutaj cały czas toczy się dyskusja o pojazdach w ruchu.

    ale wlaczac mozna sie np. z drogi wewnetrznej, a nie jest to skrzyzowanie ;)

> [...]
    > Znaki ustawiane są tylko przed skrzyżowaniem, tylko na skrzyżowaniu
    > określić można pierwszeństwo. Za skrzyżowaniem nigdzie nie ma znaku

    hmm.. a taki znak D-1 "Droga z pierwszeństwem" ?

  • 105. Data: 2018-06-12 10:38:38
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-12 o 10:22, WS pisze:

    do ruchu, czyli jadacy zwykla droga ma w tym wypadku potocznie mowiac "pierwszenstwo"

    > ale wlaczac mozna sie np. z drogi wewnetrznej, a nie jest to skrzyzowanie ;)

    Czyżbym niewyraźnie napisał?
    Powtórzę: toczymy dyskusję o pojazdach będących w ruchu.
    Nie o prawach pojazdów włączających się do ruchu.

    > hmm.. a taki znak D-1 "Droga z pierwszeństwem" ?

    Widziałeś go kiedyś za skrzyżowaniem?
    Ten znak określa pierwszeństwo na skrzyżowaniu. Tylko i wyłącznie na
    skrzyżowaniu. I dlatego tylko przed skrzyżowaniem się go stawia.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 106. Data: 2018-06-12 10:48:05
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-06-12 o 10:38, Akarm pisze:

    > Widziałeś go kiedyś za skrzyżowaniem?
    > Ten znak określa pierwszeństwo na skrzyżowaniu. Tylko i wyłącznie na
    > skrzyżowaniu. I dlatego tylko przed skrzyżowaniem się go stawia.

    Zwykle nie stawia się go przed każdym skrzyżowaniem.
    To jest znak "Droga z pierwszeństwem", a nie "Pierwszeństwo na
    skrzyżowaniu". Gdyby było tak jak piszesz, zbędny byłby znak D-2 "Koniec
    drogi z pierwszeństwem"

    Pozdrawiam

  • 107. Data: 2018-06-12 10:53:20
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 12, 2018 at 10:38:40 AM UTC+2, Akarm wrote:

    > Czyżbym niewyraźnie napisał?
    > Powtórzę: toczymy dyskusję o pojazdach będących w ruchu.
    > Nie o prawach pojazdów włączających się do ruchu.

    co za roznica w sumie, to masz w ruchu poza skrzyzowaniem:
    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
    wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas zprawej strony

    > Widziałeś go kiedyś za skrzyżowaniem?
    > Ten znak określa pierwszeństwo na skrzyżowaniu. Tylko i wyłącznie na
    > skrzyżowaniu. I dlatego tylko przed skrzyżowaniem się go stawia.

    ;)
    widzialem
    i widzialem nawet D-2 ,,koniec drogi z pierwszenstwem" ;)

  • 108. Data: 2018-06-12 11:09:21
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-12 o 10:48, Miroo pisze:

> [...]
    > To jest znak "Droga z pierwszeństwem", a nie "Pierwszeństwo na
    > skrzyżowaniu". Gdyby było tak jak piszesz, zbędny byłby znak D-2 "Koniec

    Wszystko prawda, wszystko się zgadza, niefortunnie się wyraziłem.
    Tylko teraz pomyśl i spróbuj odpowiedzieć na pytanie: do czego może się
    przydać pierwszeństwo poza skrzyżowaniem? :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 109. Data: 2018-06-12 11:35:26
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-06-12 o 11:09, Akarm pisze:

    > Wszystko prawda, wszystko się zgadza, niefortunnie się wyraziłem.

    No właśnie.

    > Tylko teraz pomyśl i spróbuj odpowiedzieć na pytanie: do czego może się
    > przydać pierwszeństwo poza skrzyżowaniem? :D

    Mnie pytasz? Czemu?

    Pozdrawiam

  • 110. Data: 2018-06-12 11:46:09
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-12 o 10:53, WS pisze:

> [...]
    > ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
    > wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas zprawej strony

    I który znak o tym informuje?
    Dobra, za bardzo to zaczyna odbiegać od tematu.
    Przypomnę, że chodzi o wyjaśnienie głąbom, że znaki drogowe obowiązują
    na tej części jezdni przy której stoją. I na dokładkę muszą stać przy
    jej prawej stronie. A co za tym idzie, że na drodze dla rowerów nie
    obowiązują znaki ustawiane gdzieś w pobliżu okolicznych jezdni.

    > ;)
    > widzialem

    Pozwolisz, że nie uwierzę.
    No, chyba że pokażesz.

    > i widzialem nawet D-2 ,,koniec drogi z pierwszenstwem" ;)

    A to żadna nowość. ;)
    Dlaczego znak (D-1) "droga z pierwszeństwem" ustawia się przed
    skrzyżowaniem? Ano dlatego, że pierwszeństwo poza przecinaniem się
    kierunków ruchu jest raczej niezbyt przydatne. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/