  • 181. Data: 2018-06-14 23:54:59
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-12 18:37, Liwiusz wrote:

    > Błąd to jest to, że są to różne drogi. Różne jezdnie, ale nie drogi.
    > Tutaj droga składa się z dwóch jezdni (a nawet z czterech, po po lewej
    > jest kolejna dwujezdniowa nitka).

    No sory ale to sa rózne drogi. Swiadczy też o tym znak na drodze
    głownej, ktory jest jakies 100m wczesniej.

    --
    mk4

  • 182. Data: 2018-06-15 00:27:01
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mk4 w

    > No jak to gdzie? Na przejazdach dla rowerów ;)

    To też skrzyżowania dróg... ;P Czasami się pedalarze moga spotkać na takim,
    i wtedy to dopiero jest "jazda"

    --
    'Tom N'

  • 183. Data: 2018-06-15 00:32:45
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mk4 w

    > No sory ale to sa rózne drogi. Swiadczy też o tym znak na drodze
    > głownej, ktory jest jakies 100m wczesniej.

    Możesz Malinowskiemu tłumaczyć, on i tak nie pojmie co do niego sie pisze

    --
    'Tom N'

  • 184. Data: 2018-06-15 11:25:18
    Temat: Re: Rowerzysci
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, June 14, 2018 at 11:10:43 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:
    > Tak naprawdę PoRD jest bublem prawnym, który wymaga gruntownej zmiany. W
    > PoRD nie ma nawet ani słowa, że znaki ustąp pierwszeństwa czy też droga
    > z pierwszeństwem zmieniają zasadę pierwszeństwa pojazdu nadjeżdżającego
    > z prawej strony.
    >
    > A wystarczyłoby, żeby:

    zamiast wymyslac na nowo wystarczy przeczytac to, co jest:
    Art.5.1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące
    ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków
    drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób
    zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
    2.Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione
    do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i
    znakami drogowymi.
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

  • 185. Data: 2018-06-15 12:44:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-15 o 11:25, WS pisze:

> [...]
    > znakami drogowymi.
    > 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi

    Spróbuj jeszcze raz przeczytać i zrozumieć co ja napisałem.

  • 186. Data: 2018-06-21 08:48:36
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Oto dowód z rozporządzenia "w sprawie szczegółowych warunków technicznych
    > dla znaków i sygnałów drogowych
    > oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania
    > na drogach"
    >
    > Nie ma tu ani słowa o JEZDNI. Jest tylko i wyłącznie mowa o DRODZE.

    Posługujesz się Rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych
    i warunków umieszczania. To rozporządzenie jest dla wykonawców
    znaków i organizatorów ruchu na drodze.
    Podstawowym prawem dla kierowców jest Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym
    i Rozporzadzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
    Prawo o ruchu drogowym w art. 7, rozdziela te dwa rozporządzenia
    i jest napisane po co one są.

    > W PoRD nie ma nawet ani słowa, że znaki ustąp pierwszeństwa czy też droga
    > z pierwszeństwem zmieniają zasadę pierwszeństwa pojazdu nadjeżdżającego z
    > prawej strony.

    > Brakuje też w PoRD zapisu o hierarchii znaków drogowych ponad zasadami
    > ogólnymi.
    > Jest zapis o pierwszeństwie osób wydających polecenia i sygnały nad
    > sygnalizacją świetlną i znakami drogowymi. Ale nie ma zapisu, że znaki
    > drogowe mają pierwszeństwo przed zasadami ogólnymi.

    Jest art. 5.1. Przeczytaj powoli i uważnie.

  • 187. Data: 2018-06-21 11:18:43
    Temat: Re: Rowerzysci. Pierwszeństwo.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > A na skrzyżowaniu?
    >
    > Przecież znaki "ustąp pierwszeństwa" określają zasadę pierwszeństwa na
    > skrzyżowaniu, a nie przed skrzyżowaniem.
    >
    > Jakoś to pokracznie tłumaczysz, że rowerzystka powinna ustąpić
    > pierwszeństwa przed skrzyżowaniem, a na skrzyżowaniu ma pierwszeństwo choć
    > znak "ustąp pierwszeństwa" mówi coś innego.

    To nie ja tłumaczę, tylko tak jest napisane w PoRD.
    Art. 2, pkt. 23 Przeczytaj co oznacza "ustąpienie pierwszeństwa".
    Par. 1.2 pkt. 2 Rozporządzenie - droga podporządkowana.

  • 188. Data: 2018-06-21 13:41:12
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 11:18, Malkoit pisze:

    > To nie ja tłumaczę, tylko tak jest napisane w PoRD.
    > Art. 2, pkt. 23  Przeczytaj co oznacza "ustąpienie pierwszeństwa".

    A gdzie należy ustąpić pierwszeństwa?
    Zacznij od wbicia sobie tego do łba na wieki.

    > Par. 1.2 pkt. 2  Rozporządzenie - droga podporządkowana.

    W kontekście opisywanego przypadku to ma się nijak.
    Jeśli poczytasz, to być może kiedyś zrozumiesz, czym jest przejazd dla
    rowerzystów i kto na tym przejeździe ma pierwszeństwo.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 189. Data: 2018-06-21 15:31:30
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie należy ustąpić pierwszeństwa?
    > Zacznij od wbicia sobie tego do łba na wieki.

    W pierwszej kolejności zrozum co to znaczy "ustapienie pierwszeństwa".
    Jezeli to zrozumiesz, to nastepnym etapem nauki będzie :
    "> A gdzie należy ustąpić pierwszeństwa?"
    i co to jest droga podporzadkowana (Rozporzadzenie par. 1.2)

  • 190. Data: 2018-06-21 16:52:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 15:31, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W pierwszej kolejności zrozum co to znaczy  "ustapienie pierwszeństwa".

    Wydawało mi się, że to jest oczywiste dla każdego, kto zna Prawo o Ruchu
    Drogowym. Znaczy: dla każdego, kto ma prawo jazdy, dla każdego, kto
    zabiera głos w sprawie przepisów ruchu.
    Ale dla tych, co ni ogarniają podstaw:

    Prawo o Ruchu Drogowym

    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

    23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
    istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia
    lub przyspieszenia kroku;

    > Jezeli to zrozumiesz, to nastepnym etapem nauki będzie :
    > "> A gdzie należy ustąpić pierwszeństwa?"

    Teraz kontynuacja dla głąbów.
    Pierwszeństwa można udzielić tylko i wyłącznie: na skrzyżowaniu, na
    przejeździe dla rowerzystów, na przejściu dla pieszych.

    > i co to jest droga podporzadkowana (Rozporzadzenie par. 1.2)

    I na koniec dla głąbów dalszy ciąg.

    Prawo o Ruchu Drogowym nie definiuje tworu o nazwie "droga
    podporządkowana". Jest za to takie określenie na użytek rozporządzenia o
    znakach:

    § 1. 1. Rozporządzenie określa znaki i sygnały obowiązujące w ruchu
    drogowym, ich znaczenie i zakres obowiązywania.

    2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

    2) drodze podporządkowanej -- rozumie się przez to drogę oznakowaną jako
    droga podporządkowana, na której kierujący zbliżający się do
    skrzyżowania jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa kierującym
    zbliżającym się do skrzyżowania drogą oznakowaną jako droga z
    pierwszeństwem;
    ---

    I teraz proponuję wbić sobie to wszystko do łba i nie zawracać tutaj
    więcej głowy bredniami o ustępowaniu pierwszeństwa przez rowerzystów na
    przejeździe.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/