  • 31. Data: 2010-10-06 10:38:42
    Temat: Re: Rozmiar opon, a róznica cen.
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 06.10.2010 ąćęłńóśźż <a...@i...pl> napisał/a:
    > Może nie być tak źle, wypróbuj Goodyear Vector 4seasons.
    > Ale dość drogie są niestety.

    Dzieki ale nie skorzystam.

    > Za to oszczędzisz m.in. 2×60 zł corocznie na przekładkach (ceny stołeczne).
    > Gdybym mialł tylko jeden komplet felg, to bym założył te Vectory, szczerze.

    Mam jeden komplet felgi i dobrych opon letnich i zamierzam kupic drugi
    komplet kol.

    > Bo i tak opony zmieniasz zawsze albo ZA WCZEŚNIE (bo jesień wróci lub zima wróci),
    albo ZA PÓŹNO (bo zima zaskoczy drogowców lub w
    > marcu przygrzeje 20°C).

    Wlasnie dlatego chce miec drugi komplet kol. Moze sie okazac ze u nas
    jest calkiem ladna pogoda ale w gorach jeszcze lezy snieg. Przerzucenie
    kol w garazu to 30 minut roboty i nie stoisz w kolejkach do
    wulkanizatora.

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 32. Data: 2010-10-06 11:48:42
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości
    > Uzywana opona to po prostu śmieć, ale tutaj ludzie jeszcze tego nie
    > zrozumieli...

    Czyli ty po sezonie zmieniasz kapcie, bo już przecież używane? Nie popadajmy
    w skrajności.

  • 33. Data: 2010-10-06 13:50:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał
    > Przy okazji:
    > Opony nowe są w Niemczech droższe, niż w Polsce.
    > Natomiast opony używane są w Polsce horrendalnie drogie w
    > porównaniu z kupowaniem za bezcen w Niemczech.
    > Czy naprawdę mamy u nas tylu amatorów "niejerzdżona nuwka tylko
    > do Kościoła jeszcze arz 4 mm bierznika na zime"???

    Mamy. Czy to zle to sie nie bede klocil, sam kupowalem, przestalem
    bo moja sierra cos szybko je zjadala, to sie po prostu nie
    oplacalo.
    Podobnie jak nie oplaca sie kupic nowej opony i przekonac ze to
    kiepska opona jest :-)

    A drogie bo u nas to jest towar, a u Niemcow widac smiec.
    Jak sie wiecej zarabia, duzo jezdzi, to po pol roku kupuje sie nowe
    opony a stare to tylko klopot, lepiej zostawic :-)

    J.

  • 34. Data: 2010-10-06 15:39:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w
    > Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > Ale to są stawki maksymalne, z tego wynikałoby że mogą być
    > mniejsze i już zainteresowani powinni zadbać by od każdego
    > kilograma odprowadzać 1gr opłaty. Tak samo masz w przypadku
    > oddawania auta na złom, w przypadku wyraźnego ubytku masy pojazdu
    > podobna opłata za kilogram, a w praktyce jeśli nie oddaje się
    > pustej skorupy to opłata maksymalna nie jest stosowana :)

    Tylko ze jak rozumiem w tym przypadku tak nie ma.
    Oplata jest urzednicza, wiec z jakiej racji marszalek ma nakladac
    mniej ?
    Chyba tylko po to zeby sie u niego rejestrowaly takie firmy bo
    lepiej tu zaplacic 80% niz w sasiedniej gminie 100%.

    Raczej bym sie przyjrzal "Przedsiębiorcy którzy nie uzyskali
    odpowiedniego w danym roku poziomu
    recyklingu i odzysku są zobowiązani do wniesienia opłaty
    produktowej ..."

    Czyli trzeba uzyskac odpowiedni poziom. W szczegolnosci nie ma
    problemu jesli klient zostawi swoje stare opony, dowolnie zuzyte.
    Albo sie kupi jedna przyczepe w Niemczech na lewo, i zapewni
    odpowiedni udzial.

    Choc tu akurat moga stanac na przeszkodzie niemieckie przepisy,
    jesli u nich tez trzeba odpowiedni poziom utylizacji osiagnac.

    A tak swoja droga to o ile dobrze uslyszalem to ciagle nie ma
    pomyslu na utylizacje opon. Wiec sie je spala w elektrowniach lub
    cementowaniach z instalacjami odsiarczania. Zysk z tego wszystkiego
    jest wiec tylko taki ze opony nie zajmuja miejsca na wysypiskach,
    co w malej Europie nie jest takim znow malym zyskiem ..

    J.

  • 35. Data: 2010-10-06 16:09:34
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    > Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w
    > Tylko ze jak rozumiem w tym przypadku tak nie ma.
    > Oplata jest urzednicza, wiec z jakiej racji marszalek ma nakladac mniej ?

    W tekscie przytoczonym przez Krzyśka nie jest to jednoznaczne

    > Raczej bym sie przyjrzal "Przedsiębiorcy którzy nie uzyskali odpowiedniego
    > w danym roku poziomu
    > recyklingu i odzysku są zobowiązani do wniesienia opłaty produktowej ..."

    Jakby nie było mali też mogą kombinować, na przykład wpuścić na zaplecz,
    pozwolić wybrać sobie opone, odwrócić wzrok jak klient pobierze towar, a
    potem zakładamy opone "klienta" za 100pln sztuka.
    Sorry, ale w takich przypadkach zawsze myśle jak by taki kuriozalny pomysł
    obejść... a wystarczy sprawy małej wagi zostawić swojmu biegowi. Polska za
    pomocą takich regulacji nie stanie się z dnia na dzień rynkiem dla wyłącznie
    nowych opon, a opony z bieżnikiem 1,7mm będa uznawane za całkowicie dobre
    przez tych którzy chcieli by kupić używki z 5mm, ale nie mogą. A tacy
    osobnicy nie zrezygnują z posiadania i jeżdżenia autem...

    Pozdr

  • 36. Data: 2010-10-06 16:14:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał
    > Uzywana opona to po prostu śmieć, ale tutaj ludzie jeszcze tego
    > nie zrozumieli...

    Moze dlatego ze umieja myslec.
    Zmieniasz opony codziennie ? No to, k*, jezdzisz na _UZYWANYCH_.

    A jak zmieniasz na zimowe/letnie to stare wyrzucasz ? Nie, chowasz,
    z czego wniosek ze zakladasz te schowane.
    _UZYWANE_ !!!

    J.

  • 37. Data: 2010-10-06 16:16:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w
    > begin ąćęłńóśźż
    > Bo Niemcy wiedzą, ze miejsce używanej opony (szczególnie zimowej)
    > jest na
    > śmietniku.

    Albo po prostu nie chce im sie rak brudzic za 50 zl.. tzn 50 euro,
    ale dla nich to jakby 50zl.

    J.

  • 38. Data: 2010-10-06 16:32:06
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-10-05 14:24, ąćęłńóśźż pisze:
    > Niesamowite są różnice cen pomiędzy niektórymi rozmiarami opon, np. 205/65 R15 jest
    o połowę (!!) droższa od 195/65 R15.

    > Dla odmiany sporo mniejsza 185/65 R14 jest w tej samej cenie lub nawet droższa (!!)
    niż 195/65 R15.

    > Dotyczy właściwie wszystkich nowych opon.

    ciekawa sytuacja jest z rozmiarami 215/55R16 i 205/55R16. Te pierwsze są
    dużo droższe (może i nawet wspomniane 50%), a tu raptem 1cm więcej ;)

    Zauważyłem kategorię rozmiarów popularnych, np.:
    195/65R15
    205/55R16
    225/45R17
    i zapewne inne. Z tego co widzę, to opony w tych rozmiarach można
    "przebierać" i ceny są akceptowalne.

    > Wygląda na to, że rozmiar 195/65R15 ma na rynku taką konkurencję, że producenci bez
    wyjątku musieli się dostosować i zejść z ceną.

> [...]
    za bezcen w Niemczech.

    > Czy naprawdę mamy u nas tylu amatorów "niejerzdżona nuwka tylko do Kościoła jeszcze

    Chyba niestety tak, na szczęście to się zmienia.

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 39. Data: 2010-10-06 16:35:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "amos" <g...@g...com> napisał w
    On 5 Paź, 16:39, "kml" <A...@g...lp> wrote:

    >Tu sie z Toba zgodze, 10 lat to z pewnoscia za duzo dla opony.

    Chwila chwila. A te opony to skad byly ?
    Zapasy magazynowe z garazu, czy jakis dziadek do nich tylko do
    kosciola jezdzil przez ostatnie 10 lat i nie narzekal :-)

    J.

  • 40. Data: 2010-10-07 21:28:53
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 06.10.2010 16:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w
    >
    > Albo po prostu nie chce im sie rak brudzic za 50 zl.. tzn 50 euro, ale
    > dla nich to jakby 50zl.

    Otoz to. Jak masz zalozyc uzywki i zaplacic 50e za przelozenie i za rok
    znowu to kupujesz nowe za 100e z wymiana i masz spokoj na 4 lata.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com