  • 1. Data: 2010-10-05 14:24:34
    Temat: Rozmiar opon, a róznica cen.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Niesamowite są różnice cen pomiędzy niektórymi rozmiarami opon, np. 205/65 R15 jest o
    połowę (!!) droższa od 195/65 R15.

    Dla odmiany sporo mniejsza 185/65 R14 jest w tej samej cenie lub nawet droższa (!!)
    niż 195/65 R15.

    Dotyczy właściwie wszystkich nowych opon.

    Wygląda na to, że rozmiar 195/65R15 ma na rynku taką konkurencję, że producenci bez
    wyjątku musieli się dostosować i zejść z ceną.

    Przy okazji:

    Opony nowe są w Niemczech droższe, niż w Polsce.

    Natomiast opony używane są w Polsce horrendalnie drogie w porównaniu z kupowaniem za
    bezcen w Niemczech.

    Czy naprawdę mamy u nas tylu amatorów "niejerzdżona nuwka tylko do Kościoła jeszcze
    arz 4 mm bierznika na zime"???

    "Rz" zamiast "ż" i "u" zamiast "ó" jak najbardziej celowe ;-))

  • 2. Data: 2010-10-05 14:29:06
    Temat: Re: Rozmiar opon, a róznica cen.
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kościoła jeszcze arz 4 mm bierznika na zime"???
    > "Rz" zamiast "ż" i "u" zamiast "ó" jak najbardziej celowe ;-))

    Dobrze, że w DE opony używane tanie. Bo szukam felg 16'stek stalowych do
    Lali na zimę i wychodzi, że taniej kupie w niemczech felgi z używanymi
    oponami (które i tak wywalę) niż u nas, od kochanych rodaków, same felgi.
    ehh.. dziwny ten kraj.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-10-05 14:31:08
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

> [...]
    > Wygląda na to, że rozmiar 195/65R15 ma na rynku taką konkurencję, że
    > producenci bez wyjątku musieli się dostosować i zejść z ceną.

    195/65R15 to klasa średnia i kompakty z przestrzeni ostatnich kilkunastu
    lat, zobacz ile takich aut jeździ...

> [...]
    > Czy naprawdę mamy u nas tylu amatorów "niejerzdżona nuwka tylko do
    > Kościoła jeszcze arz 4 mm bierznika na zime"???

    Może i tak, ale jak ostatnio kupowałem opony używane to jedna kosztowała
    10pln, a druga chyba 20pln i miała jeszcze troche bieżnika. Więc też można
    kupić tanio opony w przypadkowych miejscach bez żadnych zniżek :)

    Pozdr

  • 4. Data: 2010-10-05 14:31:44
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-05 14:29, Irokez pisze:
> [...]
    > Lali na zimę i wychodzi, że taniej kupie w niemczech felgi z używanymi
    > oponami (które i tak wywalę) niż u nas, od kochanych rodaków, same felgi.

    mało tego niedługo nie będzie używanych opon a przynajmniej nie tyle ile
    jest teraz opłata produktowa już funkcjonuje i tylko czekać, jak
    życzliwi będą informować urząd który będą się chętnie tym zajmować, bo
    każda używana opona to spory wpływ do budżetu państwa.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-10-05 14:38:01
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będą informować urząd który będą się chętnie tym zajmować, bo każda
    > używana opona to spory wpływ do budżetu państwa.

    A możesz podać więcej szczegółów?

    Pozdr

  • 6. Data: 2010-10-05 14:42:58
    Od: PJ <p...@g...com>

[...]

    no opona za 3 czy 5 euro to faktycznie okazja dla Niemca, nikt
    normalny tego nie zalozy pomijajac fakt ze zalozenie kola z wywazeniem
    to jakies 5-15 euro :-) takie uzywki ida do Turka czy Ruska ten pcha
    dalej do Polski i tak Niemcy pozbywaja sie smieci a ich przemysl nadal
    moze zasuwac pelna para

    poza tym jako jedyna nacja we Wszechswiecie mamy rentgena w oczach i
    potrafimy wykryc uszkodzenia wewnetrzne opony a takze przesledzic jej
    historie (podroze w czasie) czasem konczy sie to peknieciem opony w
    najmniej spodziewanym momencie ale jak mozna zaoszczedzic pare
    zlociszy to czemu nie ?

    ps te opony leza od dobrych kilkunastu miesiecy, to efekt uboczny po
    doplatach rzadowych, najwiecej na zlom poszlo aut miejskich i
    kompaktow stad taki duzy wybor :-)

    P.

  • 7. Data: 2010-10-05 14:50:53
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-05 14:38, Przembo pisze:
    > A możesz podać więcej szczegółów?

    proszę bardzo

    Każdy przedsiębiorca wprowadzający na terytorium kraju w drodze importu
    lub wewnątrzwspólnotowego nabycia ( zakup w krajach Unii Europejskiej
    poza Polską) towary ( między innymi OPONY )wymienione w załączniku 3 do
    Ustawy z dnia 11 maja 2001 roku o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie
    gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (
    Dz.U.2001 Nr 63 poz. 639 ) musi spełniać obowiązki jakie nakłada na
    niego niniejsza ustawa. Bardzo ważne jest , że obowiązki te ciążą także
    na firmach które wprowadziły na terytorium kraju nawet tylko 1 oponę
    .Przede wszystkim taki przedsiębiorca musi zapewnić odpowiedni poziom
    odzysku i recyklingu wprowadzanych odpadów poużytkowych jakimi są opony.
    Przedsiębiorcy którzy nie uzyskali odpowiedniego w danym roku poziomu
    recyklingu i odzysku są zobowiązani do wniesienia opłaty produktowej na
    wskazany rachunek Urzędu Marszałkowskiego. Wysokość maksymalnej stawki
    opłaty produktowej w 2010 za kg opon określa OBWIESZCZENIE MINISTRA
    ŚRODOWISKA z dnia 28 września 2009 w sprawie maksymalnych stawek opłat
    produktowych na rok 2010 i wynosi odpowiednio 2,88 zł za 1 kg dla opony
    nowej i używanej regenerowanej (bieżnikowanej) oraz 11,50 zł za 1 kg dla
    opony używanej nieregenerowanej (niebieżnikowanej).
    W razie stwierdzenia, że przedsiębiorca pomimo ciążącego obowiązku, nie
    dokonał wpłaty opłaty produktowej lub dokonał wpłaty w wysokości niższej
    od należnej, marszałek województwa wydaje decyzję, w której określa
    wysokość zaległości z tytułu opłaty produktowej. W przypadku
    niewykonania decyzji określonej marszałek województwa ustala, w drodze
    decyzji, dodatkową opłatę produktową w wysokości odpowiadającej 50 %
    kwoty niewpłaconej opłaty produktowej.
    W związku z obecną sytuacją finansową państwa i poszukiwaniem gotówki na
    ,,zapchanie tzw. dziury budżetowej" zaobserwowano wzmożoną ilość kontroli
    przedsiębiorców na których ciąży obowiązek zapłaty opłaty produktowej.
    Niestosowanie się do obowiązków wynikających z Ustawy z dnia 11 maja
    2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania
    niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej, może prowadzić
    niejednego przedsiębiorcę do dużego uszczerbku finansowego
    a w konsekwencji nawet do upadku firmy.

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-10-05 14:55:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin ąćęłńóśźż

    > Natomiast opony używane są w Polsce horrendalnie drogie w porównaniu z
    > kupowaniem za bezcen w Niemczech.

    Bo Niemcy wiedzą, ze miejsce używanej opony (szczególnie zimowej) jest na
    śmietniku.

    > Czy naprawdę mamy u nas tylu amatorów "niejerzdżona nuwka tylko do
    > Kościoła jeszcze arz 4 mm bierznika na zime"???

    Niestety.

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2010-10-05 15:02:15
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-05 14:55, to pisze:
    > Bo Niemcy wiedzą, ze miejsce używanej opony (szczególnie zimowej) jest na
    > śmietniku.

    dokładnie. W polsce opona jest jak nówka nawet jak ma 10lat bo jeszcze
    ma bieżnik to jest straszne. Ludzie nie rozumieją, że w zwłaszcza w zimę
    ważna jest nie tylko kwestia bieżnika a także twardości gumy która z
    czasem się zmienia.

    --
    krzysiek82

  • 10. Data: 2010-10-05 15:14:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin krzysiek82

> [...]
    > ma bieżnik to jest straszne. Ludzie nie rozumieją, że w zwłaszcza w zimę
    > ważna jest nie tylko kwestia bieżnika a także twardości gumy która z

    Najbardziej śmieszą mnie moi niektórzy znajomi, którzy kupują sobie felgi
    18", ale na opony już nie mają, więc wkładają na nie jakieś przechodzone
    gumy z Allegro kupione za grosze (i tak za drogo jak na ich przydatność).

    --
    ignorance is bliss