  • 1. Data: 2010-10-05 12:37:37
    Temat: jakość LPG
    Od: "Iglo" <f...@W...gazeta.pl>

    Jak to jest z jakością LPG, nikt tego ponoć nie bada, zanim założyłem
    instalację naczytałem/nasłuchałem o tym że z tym gorzej niż z benzyną i ropą a
    teraz tankuję gdzie popadnie/gdzie taniej i różnicy w osiągach/zasięgu auta
    nie odczuwam. A może nowsze instalacje są odporniejsze na jakość paliwa? (mam
    sekwencję stag300,magicjet). Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić
    więcej na Shell i podobnych?

  • 2. Data: 2010-10-05 12:41:06
    Temat: Re: jakość LPG
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-05 12:37, Iglo pisze:
    A może nowsze instalacje są odporniejsze na jakość paliwa?

    jest właśnie odwrotnie, wtryski to dosyć delikatny element, ja kiedyś w
    golfie z butli lpg wysypałem pełno syfu ze zbiornika. O czymś o świadczy.

    Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić
    > więcej na Shell i podobnych?

    nie warto, bo wszędzie oszukują i nie ma znaczenia czy to shell, orlen
    czy coś innego. Różnice bywają takie, że czasami na jednej stacji
    potrafi wejść 42l zamiast 38 a na drugiej wchodzi 36,7 i to już jest max :)

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-10-05 12:57:57
    Od: " Mav2007" <k...@N...gazeta.pl>

    krzysiek82 <g...@m...pl> napisał(a):

    > nie warto, bo wszędzie oszukują i nie ma znaczenia czy to shell, orlen
    > czy coś innego. Różnice bywają takie, że czasami na jednej stacji
    > potrafi wejść 42l zamiast 38 a na drugiej wchodzi 36,7 i to już jest max :)

    A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego
    dystrybutora. "Jakość" gazu możesz określić jadąc tą samą trasę i patrząc na
    przejechany dystans - ale tutaj styl jazdy, wiatr, ciśnienie itp ma również
    duże znaczenie.

    Ogólnie tankuję tam gdzie mi wygodnie - a Shell nie lubie, więc ich omijam.
    Kiedyś najlepiej mi się jeżdziło na gazie z BP oraz mojej lokalnej. Na Statoil
    2 razy zatankowali mi resztki (przejechane max polowa dystansu normalnego w
    tamtym czasie - a w czasie tankowania okropne dzwięki chrobotania i
    zgrzytania), również raz na Orlenie (tankowanie OK, ale dystans równy 1/3
    normalnego). Zazwyczaj tankowałem podobną ilość gazu (~27-29l), poruszałem się
    głownie na jednej trasie. O ile przejechanie 280 czy 270 km było dla mnie
    norma (przy tym zbiorniku i aucie), to 100km i koniec gazu to lekko przesada
    :D

  • 4. Data: 2010-10-05 13:17:18
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Iglo" <f...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odporniejsze na jakość paliwa? (mam sekwencję stag300,magicjet). Jakie
    > są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić więcej na Shell i podobnych?

    Ja w Polonezie odczuwałem czasem różnice w osiągach, a najbardziej w
    zasięgu, choć kiedyś po tankowaniu na małej stacji w trasie miałem problemy
    z jazdą. Sprawdź na jakim paliwie zajedziesz najdalej i tyle. Podpowiem że
    stacje marketowe raczej mają normalne paliwa jak Shell.
    Nie wiem na ile generacja instalacji ma znaczenie, do dziś trzymam się
    sprawdzonych stacji, jedną z nich jest Auchan ;)

    Pozdr

  • 5. Data: 2010-10-05 13:19:13
    Od: "Mathew Kosecki" <f...@N...gazeta.pl>

    krzysiek82 <g...@m...pl> napisał(a):

    > jest właśnie odwrotnie, wtryski to dosyć delikatny element, ja kiedyś w
    > golfie z butli lpg wysypałem pełno syfu ze zbiornika. O czymś o świadczy.

    No ale jak technicznie właściciel stacji z autogazem ma coś kombinować, do
    zbiornika z berbeluchą pod ziemią można coś dolać ale do zbiornika z płynnym
    gazem? Jak?

  • 6. Data: 2010-10-05 13:33:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 5 Oct 2010 10:57:57 +0000 (UTC), Mav2007 napisał(a):

> [...]
    > przejechany dystans - ale tutaj styl jazdy, wiatr, ciśnienie itp ma również

    Nie tylko - właśnie jeszcze wspomniane zanieczyszczenia, ale najbardziej
    proporcje składników gazu.
    Zgodnie z nazwą, LPG to mieszanina dwóch gazów - propanu i butanu. Butan ma
    niższą wartość energetyczną i jest tańszy - bo np. zimą powinno być w LPG
    więcej propanu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-10-05 13:54:39
    Od: z <z...@g...pl>

    Iglo pisze:
> [...]
    > sekwencję stag300,magicjet). Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić

    Mam sekwencję i jakość gazu ma znaczenie.
    A dokładniej jest różnica gdy w serwisie przy czyszczeniu wtrysków,
    zaworów itd. na stwierdzenie że badziewiasty gaz tankowałem mówię że
    przecież tankuję na poleconej przez nich stacji (shell) stały klient
    można sprawdzić po rejestracji bo taką dokumentację prowadzą dla
    klientów zniżkowych.
    Koniec końców syf i tak jest tylko mniejsze zdzierstwo w serwisie.:-)

  • 8. Data: 2010-10-05 14:00:21
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

> [...]
    > odporniejsze na jakość paliwa? (mam sekwencję stag300,magicjet). Jakie
    > są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić więcej na Shell i podobnych?

    Raz tylko tankowałem "w polu" no i chyba miałem wyjątkowe (nie)szczęście
    trafić na dystrybutor, który zatankował mi ponad 40 litrów do zbiornika do
    którego wchodzi 37l. Tak to wcześniej BP czasem Orlen, potem Lotos a teraz
    Tesco. Jedyna wyczuwalna różnica to taka, że teraz nie muszę wychodzić z
    auta, aby zatankować*. Instalacja to kit LandiRenzo (sekwencja) montowana w
    nowych autach Skoda.

    * Wystarczy podjechać do dystrybutora LPG i wystawić się przodem, rzadko
    muszę opuszczać pojazd aby użyć dzwonka. Na tyle rzadko, że nie pamiętam czy
    aby na pewno na ich dystrybutorach jest dzwonek, ale chyba jest.

  • 9. Data: 2010-10-05 14:06:39
    Od: Robson <r...@...pl>

    > No ale jak technicznie właściciel stacji z autogazem ma coś kombinować, do
    > zbiornika z berbeluchą pod ziemią można coś dolać ale do zbiornika z płynnym
    > gazem? Jak?
    A jak do samochodu tankujesz?
    Dokladnie tak samo.

  • 10. Data: 2010-10-05 14:10:04
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-05 14:06, Robson pisze:
    > A jak do samochodu tankujesz?
    > Dokladnie tak samo.

    dobrze, że są jednak filtry bo inaczej wtryski by nie przejechały pewnie
    nawet 100km.

    --
    krzysiek82