  • 1. Data: 2012-07-01 17:23:38
    Temat: Rozrusznik i spadek napięcia.
    Od: kaszlak <o...@w...pl>

    Wyjąłem z samochodu rozrusznik, bo są problemy przy odpalaniu.
    Podłączyłem grubymi kablami rozruchowymi sam rozrusznik do sprawnego
    akumulatora i mam spadek napięcia nawet do 7V, generalnie bez
    obciążenia, na "biegu" jałowym napięcia faluje między 7 a 10-11V.
    Czy taki spadek napięcia to nie za dużo, i czy po ustaleniu się obrotów
    na jakimś poziomie napięcie nie powinno być stałe, a anie pływać?
    Szczotki są dobre, komutator też wygląda OK.
    Są jakieś delikatne luzy na tulejach, ale nie wiem czy są w normie czy
    może za bardzo są już wyrobione i dlatego wirnik tłucze po obudowie,
    obciera się i robi zwarcie?
    Jak to powinno wyglądać, szczególnie to napięcie?

  • 2. Data: 2012-07-01 21:54:02
    Temat: Re: Rozrusznik i spadek napięcia.
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2012-07-01 17:23, kaszlak pisze:
    > mam spadek napięcia nawet do 7V

    W którym miejscu? Bo spory opór/kiepski kontakt przewiduję na krokodylkach

  • 3. Data: 2012-07-02 06:35:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Jul 2012 17:23:38 +0200, kaszlak napisał(a):
> [...]
    > obciążenia, na "biegu" jałowym napięcia faluje między 7 a 10-11V.
    > Czy taki spadek napięcia to nie za dużo,

    Za duzo, 10V to ja mam jak kreci silnikiem.
    Z tym ze mogly zawinic zaciski w kablach.

    > i czy po ustaleniu się obrotów
    > na jakimś poziomie napięcie nie powinno być stałe, a anie pływać?

    Cos tam zawsze bedzie sie zmieniac, to nie fabryka polprzewodnikow (dawniej
    apteka).

    > Są jakieś delikatne luzy na tulejach, ale nie wiem czy są w normie czy
    > może za bardzo są już wyrobione i dlatego wirnik tłucze po obudowie,
    > obciera się i robi zwarcie?

    Jak juz masz wyciagniety to wymienic tulejki trywialne jest.

    J.

  • 4. Data: 2012-07-03 09:41:35
    Od: " " <a...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    Bez obciążenia napięcie powinno być zbliżone do nominalnego. Minimalny spadek
    tylko na rezystancji wewnętrznej akumulatora.
    Tak czy inaczej powinno być blisko 12V.
    Coś Ci się tam klinuje mechanicznie albo akumulator do niczego.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl
    http://tunery.tv

  • 5. Data: 2012-07-03 10:33:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

> [...]
    > Wyjąłem z samochodu rozrusznik, bo są problemy przy odpalaniu.
    > Podłączyłem grubymi kablami rozruchowymi sam rozrusznik do sprawnego akumulatora i

    Na klemach sprawnego akumulatora? To oznaczałoby prądy rzędu 100-200A (albo i lepiej
    zależy jaki aku).

  • 6. Data: 2012-07-03 15:54:38
    Od: "jacek" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:jsuapc$a4q$1@news2.ipartners.pl...

    > Na klemach sprawnego akumulatora? To oznaczałoby prądy rzędu 100-200A
    > (albo i lepiej zależy jaki aku).

    Rozrusznik bez obciazenia wezmie 100A ?

    pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2012-07-03 16:37:27
    Od: "jacek" <j...@p...pl>

    Użytkownik "jacek" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    > wiadomości news:jsuapc$a4q$1@news2.ipartners.pl...

    > Rozrusznik bez obciazenia wezmie 100A ?

    pomyslalem luznych tulejach i skoszonym wirniku ale wtedy przeciez

    nie tylko opor mechaniczny ale powstaje zwarcie wiec faktycznie moze i 200A
    wziasc

    Ten prad musialby przeksztalcic sie w cieplo

    pozdrawiam
    Jacek

  • 8. Data: 2012-07-04 09:46:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-07-03 16:37, jacek pisze:

    > nie tylko opor mechaniczny ale powstaje zwarcie wiec faktycznie moze i 200A
    > wziasc
    >
    > Ten prad musialby przeksztalcic sie w cieplo

    Iskry, ciepło itd; chyba by zauważył...

  • 9. Data: 2012-07-04 14:00:15
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    jacek <j...@p...pl> wrote:

    > Rozrusznik bez obciazenia wezmie 100A ?

    Sprawny nie.

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++