  • 1. Data: 2018-07-28 16:33:36
    Temat: SATA -> 2xM.2
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Przerabiał ktoś montaż dwóch dysków M.2 w przejściówce SATA w laptopie?

    Przykład:
    https://www.morele.net/kieszen-delock-sata-2x-m2-627
    91-1241280/

    W laptopie jest systemowy SSD, w kieszeni po DVD siedzi szybki
    mechaniczny HDD. Tego HDD myślę wymienić na 2 szt. M.2. Chcę je mieć
    jako dwa osobne dyski, a nie jakąś macierz czy wolumin.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2018-07-28 23:00:29
    Temat: Re: SATA -> 2xM.2
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 28/07/2018 15:33, Adam wrote:

> [...]
    > mechaniczny HDD. Tego HDD myślę wymienić na 2 szt. M.2. Chcę je mieć
    > jako dwa osobne dyski, a nie jakąś macierz czy wolumin.

    Wprawdzie nie używałem tego "cuda", ale rzut okiem na stronę producenta
    https://www.delock.com/produkte/G_62791/merkmale.htm
    i MZ ważna dla Ciebie informacja...

    Note This product provides a chipset-based RAID function. Management and
    setting of the RAID mode is not possible via the operating system or
    BIOS. Different diagnostic software is not compatible with this solution.
    The SMART function is not supported. JBOD is only supported on SATA
    controllers with port multiplier function.

    Specification o Connectors:

    [...]

    o Supports RAID 0, 1, JBOD
    o RAID mode set by DIP switch on board

    Ten Twój laptop ma SATA z obsługą "port multiplier function"?

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 3. Data: 2018-07-29 17:49:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-07-28 o 23:00, Michal Lukasik pisze:

    Swoją drogą ślicznie zrobione, bo zasilacz 5 na 3.3V na przetwornicy
    zrobiony a nie jak w chińczykach stabilizator liniowy.
    Swoją szosą może ktoś ma takiego chinola i podpowie jak bardzo gorąco
    jest podczas pracy, kiedy te kilka wat idzie w podgrzewanie powietrza
    dookoła oraz samej pamięci SSD na płytce?

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2018-07-29 19:20:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/29/2018 5:49 PM, Irokez wrote:
> [...]
    > jest podczas pracy, kiedy te kilka wat idzie w podgrzewanie powietrza
    > dookoła oraz samej pamięci SSD na płytce?

    Wszystko zależy od dysku oraz jego używania.

    Ogólnie stabilizator liniowy nie musi być gorszy ani lepszy. Zależy jak
    jest używany. Mam w domu dysk ssd który w stanie idle żre 0.5A, taki
    jeden z pierwszych, 64GB. I do dzisiaj nie wiem po co on tyle żre bo
    współczesny WD ma prad w trybie idle prawie niemierzalny.

  • 5. Data: 2018-07-29 20:03:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > o Supports RAID 0, 1, JBOD
    > o RAID mode set by DIP switch on board
    >

    > Ten Twój laptop ma SATA z obsługą "port multiplier function"?

    Qrde, tu może być problem.
    Sprzęt, o którym myślę, to dość już stary Lenovo R500 z PM45/ICH9.

    W najgorszym przypadku obsługiwał by tylko jeden "dysk" M.2 - wtedy to
    rozwiązanie nie ma sensu, lepiej włożyć SSD na SATA.

    Ewentualnie powoli przymierzać się do zmiany sprzętu. Z tym problem o
    tyle, że w kilku miejscach, gdzie pracuję, mam dock-station i po dwa
    monitory, i nawet nie otwieram pokrywy, aby go uruchomić.
    Dobry procek: T9550, ale na pokładzie tylko 8GB RAM - więcej się nie da.
    Do tego Radeon 3400.
    Nowe dock-station kupowałem po kilkanaście zł/szt. Teraz już raczej
    nawet nie ma (do współczesnych modeli) "prawdziwych" sprzętowych
    dock-station. To, co jest, to najczęściej tylko replikatory portów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam