    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: SATA -> 2xM.2
    Date: Sat, 28 Jul 2018 22:00:29 +0100

    On 28/07/2018 15:33, Adam wrote:

    > Przerabiał ktoś montaż dwóch dysków M.2 w przejściówce SATA w laptopie?
    >
    > Przykład:
    > https://www.morele.net/kieszen-delock-sata-2x-m2-627
    91-1241280/

    > W laptopie jest systemowy SSD, w kieszeni po DVD siedzi szybki
    > mechaniczny HDD. Tego HDD myślę wymienić na 2 szt. M.2. Chcę je mieć
    > jako dwa osobne dyski, a nie jakąś macierz czy wolumin.

    Wprawdzie nie używałem tego "cuda", ale rzut okiem na stronę producenta
    https://www.delock.com/produkte/G_62791/merkmale.htm
    i MZ ważna dla Ciebie informacja...

    Note This product provides a chipset-based RAID function. Management and
    setting of the RAID mode is not possible via the operating system or
    BIOS. Different diagnostic software is not compatible with this solution.
    The SMART function is not supported. JBOD is only supported on SATA
    controllers with port multiplier function.

    Specification o Connectors:

    [...]

    o Supports RAID 0, 1, JBOD
    o RAID mode set by DIP switch on board

    Ten Twój laptop ma SATA z obsługą "port multiplier function"?

    --