  • 1. Data: 2018-07-30 10:18:12
    Temat: brakuje mi trochę miejsca na dysku Windows
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Mam na komputerze Windows 10 PL i Linux Mint. Próbuję zainstalować grę
    pod Windows jednak brakuje mi kilka GB wolnego miejsca na dysku, mimo że
    usunąłem wszystko co mogłem i włączyłem kompresję dysku.
    Co mogę jeszcze zrobić? Prosiłbym o pomysły.
    Myślałem o zmianie rozmiaru partycji Windows jednak partycja sda1 z
    Windows nie przylega do partycji ext4 Linuxa. Co da się coś zrobić?
    Nie chciałbym przeinstalowywać Windows ani Linuxa.
    Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2018-07-30 10:41:41
    Temat: Re: brakuje mi trochę miejsca na dysku Windows
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 30.07.2018 o 10:18, Jivanmukta pisze:
> [...]
    > Windows nie przylega do partycji ext4 Linuxa. Co da się coś zrobić?
    > Nie chciałbym przeinstalowywać Windows ani Linuxa.

    Sprzętowo?
    Dołożyć drugi dysk i na jednym mieć linuxa, a na drugim windowsa.

  • 3. Data: 2018-07-30 11:26:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-07-30 o 10:41, BQB pisze:
    > Sprzętowo?
    > Dołożyć drugi dysk i na jednym mieć linuxa, a na drugim windowsa.

    Kiedyś też tak dziadowałem jak dyski były drogie.
    (windows + linux na jednym HD) Dziś życie jest prostsze ;-)

  • 4. Data: 2018-07-30 15:19:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/30/2018 10:18 AM, Jivanmukta wrote:
    > Mam na komputerze Windows 10 PL i Linux Mint.

    Np. zamienić jeden na główny a drugi na wirtualny używając choćby
    VirtualBoxa.

    > Proszę o pomoc.

    Najbliższy portal z używanymi hdd i darmowe narzedzie do sklonowania
    dysku. Dysk na którym komfortowo zmieścisz windowsa i linuxa z masą
    wolnego miejsca to pewnie jakieś 10zł.

  • 5. Data: 2018-07-30 20:42:34
    Od: s...@o...com

> [...]
    >Windows nie przylega do partycji ext4 Linuxa. Co da się coś zrobić?
    >Nie chciałbym przeinstalowywać Windows ani Linuxa.

    Narzędzie do zmiany rozmiaru i przesuwania partycji z jakiegoś CD
    narzędziowego powinno dać radę.
    Np:
    Systemrescuecd -> startx -> gparted (w terminalu w interfejsie
    graficznym) -> zmniejsz partycję Minta i albo utwórz nową pustą
    partycję NTFS, albo przesuń partycję Minta i o wolne miejsce powiększ
    partycję Windows.
    tak w każdym razie zrobiłbym z windows XP i win7, niczego powyżej nie
    tykam z przyczyn religijnych.
    Generalnie narzędzie do manipulacji partycjami powinno zadziałać, ale
    sugeruję poczytać czy win10 lubi takie rzeczy.
    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2018-07-30 20:59:35
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Przechodzenie po pasach powinno być bezpieczne.

    -----

  • 7. Data: 2018-08-06 12:01:18
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Kupiłem drugi dysk zewnętrzny. Problem zamknięty.

    ---
    Avast.