  • 21. Data: 2009-01-12 10:49:51
    Temat: Re: SB800, D300, odbicie od sufitu - niedoświelenie!
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:gkf6vp$353$1@news3.onet...

    > Nguyen - zanim oddasz sprzęt do serwisu spotkaj się z jakimś nikoniarzem
    > dysponującym lampą, sprawdzisz korpus i lampę bez wydawania kasy na
    > diagnostykę w serwisie.

    Nguyen zadzwoń to Ci pomogę :)

    abpc

  • 22. Data: 2009-01-12 10:55:04
    Od: John Smith <u...@e...net>

    abpc napisał(a):
    > U?ytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Nguyen zadzwon to Ci pomoge :)
    >
    > abpc

    A może pisnąłbyś słówko również na grupie, dla potomności?
    :-)

    --
    Mirek

  • 23. Data: 2009-01-12 10:56:42
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    > A może pisnąłbyś słówko również na grupie, dla potomności?

    Jak sprawdzimy to piśniemy :)

    abpc

  • 24. Data: 2009-01-12 11:29:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009, Nguyen Bang Giang wrote:

    > Tak jak napisalem, test prowadzilem przy roznych kombinacjach wspolpracy
    > aparat-lampa. Tak wiec TTL, TTL-BL, pomiar matrycowy, upośredniony,
    > punktowy, M, Av, Tv, P, ...

    Moment moment.
    Manual+manual i uzyskiwałeś RÓŻNIE oświetlone kadry?
    (piszesz że czasem było dobrze).
    Nie odnoś się proszę do żadnych automatów - wyłącznie do przypadku
    "czas przysłona lampa zafiskowane" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-01-12 11:53:04
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > (piszesz że czasem było dobrze).
    > Nie odnoś się proszę do żadnych automatów - wyłącznie do przypadku

    Pewnie manual (M) oznacza zafiksowany czas i przysłonę. Potem TTL robi
    swoją automatykę.

    --
    Mirek

  • 26. Data: 2009-01-12 11:56:27
    Od: j...@g...pl

    On 12 Sty, 10:05, Nguyen Bang Giang
    <n...@y...com> wrote:

    > Niedoswietlenie jest tak duze, ze choc widoczny jest blysk, nie wplywal on
    > praktycznie w naswietlenie scen.

    Co prawda nie mam Nikona, ale podobny "efekt" uzyskałem jak
    zapomniałem wyłączyć w body opcję mówiącą o tym, ze lampa jest
    sterownikiem innych lamp sterowanych bezprzewodowo.

    Lamp bezprzewodowoch już nie było, lampa w body błyskała, a na fotkach
    zero efektu błysku ;-) Ale po kilku fotkach się połapałem o co chodzi.

    A drugie to jest to, że co nowsze body, to w nim wszelakie firmaware
    odpowiedzialne za ekspozycję coraz bardziej unikają prześwietlenia.
    Jak robię identyczne fotki E-1 i potem E-3 (ten sam obiektyw) to
    różnica w naświetleniu wynosi 1 a nawet 2 EV. Generalnie w E-1 korektę
    najczęściej muszę ustawiać na "minus" a w E-3 na "plus" bo lubi
    niedoświetlać.

  • 27. Data: 2009-01-12 12:02:54
    Od: j...@g...pl

    On 12 Sty, 10:09, Nguyen Bang Giang
    <n...@y...com> wrote:

    > Tak jak napisalem, test prowadzilem przy roznych kombinacjach wspolpracy
    > aparat-lampa. Tak wiec TTL, TTL-BL, pomiar matrycowy, upośredniony,
    > punktowy, M, Av, Tv, P, ...

    A jak wygląda sytuacja, gdy o sile błysku decyduje automatyka
    (czujnik) w lampie? Jeśli będzie dobrze to wina jeży w firmware body
    (TTLe i inne pierdołki), jeśli będzie źle to być może z lampką się coś
    złego dzieje.

    Radziłbym jeszcze lapę ustawić w całkowity mamual i ręcznie ustawiać
    podział błysku.

  • 28. Data: 2009-01-12 12:15:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009, John Smith wrote:

> [...]
    [...]
    > Pewnie manual (M) oznacza zafiksowany czas i przysłonę. Potem TTL robi
    > swoją automatykę.

    Własnie to chcę wyciągnąć od autora :)
    Tym bardziej, że coś pisał iż z D200 mu działało.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2009-01-12 14:01:16
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 03:56:27 -0800 (PST), j...@g...pl
    napisał(a):

    > Co prawda nie mam Nikona, ale podobny "efekt" uzyskałem jak
    > zapomniałem wyłączyć w body opcję mówiącą o tym, ze lampa jest
    > sterownikiem innych lamp sterowanych bezprzewodowo.

    W Nikonie funkcja występuje w ustawieniach lampy. W aparacie ustawia się
    dla lampy wbydowanej a to z kolej nie ma wpływu w działanie lamp
    zewnętrznych.

    > ... coraz bardziej unikają prześwietlenia.

    Jeśli moje niedoświetlenie nazwiemy unikaniem prześwietlenia to noc
    grudniową nazwijmy cieniem pod oliwką w Grecji ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 30. Data: 2009-01-12 14:10:27
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 01:48:10 -0800 (PST), j...@a...at napisał(a):

    > role odgrywa nie tyle rezerwa mocy tylko jaka czesc calkowitego
    > swiatla wyemitowanego przez lampe zostanie pochlonieta przez sciany a
    > jak dotrze do sceny ?

    Mówię o rezerwie mocy docierającej do sceny :-)

    > niekiedy wystarcza lampa z ls 40 w malych jasnych pomieszczeniach ,
    > niekiedy i ls 60 jest malo

    Czasem wystarcza pistolet, czasem karabin nie wystarcza, ale skoro po
    zwierceniu dziury w brzuch faceta pocisk przeszedł na wylot to chyba jakaś
    rezerwa mocy jest prawda? ;-)

    > to niemialoby akurat znaczenia

    No może nie ma, ale wiesz jak człowiek robi testy. Zazwyczaj robi to w
    znudzonych chwilach ;-)

    > ale nie mam tej lampy wiec tego nie wiem - to tylko takie glosne
    > myslenie - byc moze w tym kierunku warto sprawdzic.

    Jestem pewien, że działanie zestawu jest "patologiczne". Poprostu takie
    czynności robiłem wielokrotnie i wiem mniej więcej, jak scena powinna być
    naświetlona.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.