  • 31. Data: 2009-01-12 14:13:48
    Temat: Re: SB800, D300, odbicie od sufitu - niedoświelenie!
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 12:29:03 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Manual+manual i uzyskiwałeś RÓŻNIE oświetlone kadry?
    > (piszesz że czasem było dobrze).
    > Nie odnoś się proszę do żadnych automatów - wyłącznie do przypadku
    > "czas przysłona lampa zafiskowane" :D

    Tzn. sprawdziłem błysk pełny. Jest stabilny. Trybu AA/A nie sprawdziłem
    (zdaje się, że Jacek także o tym wspomniał). Służnie, będę to sprawdził.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 32. Data: 2009-01-12 14:16:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nguyen Bang Giang pisze:

    > Mówię o rezerwie mocy docierającej do sceny :-)

    No właśnie. U mnie też jest rezerwa mocy i to nie mała. Zresztą łatwo to
    sprawdzić przestawiając lampę na M i moc błysku na 1/1. Wtedy przeważnie
    zdjęcia są prześwietlone :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 33. Data: 2009-01-12 14:22:05
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 04:02:54 -0800 (PST), j...@g...pl
    napisał(a):

    > A jak wygląda sytuacja, gdy o sile błysku decyduje automatyka
    > (czujnik) w lampie?

    Służnie, będę sprawdził. Ale to nadal jak sprawdzić życie pozaziemskie.
    Odpowiedź będzie "wiem" albo "nadal nie wiem" ;-)

    > Radziłbym jeszcze lapę ustawić w całkowity mamual i ręcznie ustawiać
    > podział błysku.

    Sprawdziłem. Było ok.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 34. Data: 2009-01-12 14:23:40
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 10:48:56 +0100, Robert napisał(a):

    > no nie kombinuj, daj korekcje +2-3EV na lampie i bedzie dobrze ;-)))

    Niedoświetlenie nie powstaje w wyniku przesunięcia punktu pomiaru więc
    korekcja nic nie daje.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 35. Data: 2009-01-12 14:26:39
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 11:45:25 +0100, Marcin [3M] napisał(a):

    > Sprawdź:
    > -baterie/akumulatory (to, że ładuje szybko może być złudne)

    Zasilanie powinno być OK

    > -styki korpus/lampa

    styki OK

    > -czy nie włączyłeś bracketingu

    Nie włączyłem.

    > -czy dzieje się tak z innymi obiektywami (problem z funkcją D obiektywu)

    Sprawdzę wieczorkiem.

    > -kompensację błysku (ustawianą w aparacie i w lampie)

    Kompensasja jest na poziomie 0.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 36. Data: 2009-01-12 14:27:13
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 10:56:19 +0100, John Smith napisał(a):

    > Przy błysku bezpośrednim odległość obiektu od lampy jest w przybliżeniu
    > równa odległości obiektu od obiektywu, więc informacja o odległości jest
    > jak najbardziej wiarygodna i przydatna. Przy odbiciu od sufitu
    > informacja o odległości od obiektu bardziej może przeszkadzać niż pomagać.

    Sprawdzę z obiektywem manualnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 37. Data: 2009-01-12 14:27:57
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 11:49:51 +0100, abpc napisał(a):

    > Nguyen zadzwoń to Ci pomogę :)

    Jasne, dzięki :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 38. Data: 2009-01-12 14:38:33
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 14:16:49 +0000, "Paweł W." napisał(a):

    > No właśnie. U mnie też jest rezerwa mocy

    W ten sposób wyeliminowałem szereg podejrzeń:
    -Brak mocy,
    -Sufit za ciemny,
    -Sufit za wysoko,
    -itp,
    -itd,
    - ...

    a raczej nie wyeliminowałem tylko potwierdziłem ocenę instynktowną.

    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 39. Data: 2009-01-12 14:52:41
    Od: j...@g...pl

    On 12 Sty, 15:22, Nguyen Bang Giang
    <n...@y...com> wrote:

    > Służnie, będę sprawdził. Ale to nadal jak sprawdzić życie pozaziemskie.
    > Odpowiedź będzie "wiem" albo "nadal nie wiem" ;-)

    > Sprawdziłem. Było ok.

    A czy na tym "niedoświetlonym" kadrze nie ma jakiegoś białego
    elementu, który jest prawidłowo naświetlony (prześwietlony), pomimo,
    że pozostała część kadru jest za ciemna - może to być jakiś niewielki
    element ubrania czy tła ...

    Jaki ustawiasz tryb pomiaru w body: matrycowy, CW, punktowy ...?

  • 40. Data: 2009-01-12 15:32:57
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 06:52:41 -0800 (PST), j...@g...pl
    napisał(a):

    > A czy na tym "niedoświetlonym" kadrze nie ma jakiegoś białego
    > elementu,

    Dbałem o to :-) Wiem jakie inteligentne, znaczy głupie są te aparaty ;-)

    > Jaki ustawiasz tryb pomiaru w body: matrycowy, CW, punktowy ...?

    Wszysktie, znaczy nie na raz ;-) Wiem, że wystarczy CW, ale próbowałem
    wszystjue. Z nudu ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.