  • 11. Data: 2018-10-25 13:56:57
    Temat: Re: SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Samsung EVO 960 (5 lat gwarancji?).

    -----
    > niezawodność.

  • 12. Data: 2018-10-25 20:42:08
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-10-25 o 10:58, elmer radi radisson pisze:
    > Podsumowujac, z HDD jednak trzeba pod tym wzgledem uwazac, nie chcac
    > zdac sie na lut szczescia. Z SSD nie trzeba obchodzic sie jak z
    > jajkiem.

    Poruszony przez Ciebie aspekt swoją wagę oczywiście ma, ale... Ale z
    padniętego HDD *coś* tam jeszcze odzyskać się da, natomiast SSD gdy
    zdechnie, to zabierze ze sobą do krainy wiecznych bitów całą swoją
    zawartość. Na co mam zresztą dwa zagadnienia:
    1. Czy producenci SSD nie mogą wymyślić jakiejś modułowej konstrukcji,
    aby zepsutą część wymienić, i uzyskać dostęp do tego, co jeszcze ze
    szczętem zniszczone nie jest. Choć część zawartości? A w przypadku
    uwalenia się elektroniki nie-pamięciowej, lecz "sterującej" -- może nawet
    całej zawartości "dysku"?
    2. póki tego nie zrobią, to (pomijając laptopy) w kompach na SSD lepiej
    trzymać tylko oprogramowanie, zaś wrażliwe dane nadal na starych,
    dobrych napędach z wirującymi talerzami.

  • 13. Data: 2018-10-25 21:28:15
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 25 Oct 2018 20:42:08 +0200, JaNus wrote:
    > 2. póki tego nie zrobią, to (pomijając laptopy) w kompach na SSD lepiej
    > trzymać tylko oprogramowanie, zaś wrażliwe dane nadal na starych,
    > dobrych napędach z wirującymi talerzami.

    Przecież nikt zdrowy na umyśle nie bawi się w podmianki talerzy/
    elektroniki przy padzie dysku... Dysk się wymienia, dane przywraca z
    backupu i pracuje dalej. Tym bardziej jeśli dane są "wrażliwe".

    Mateusz

  • 14. Data: 2018-10-25 22:04:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Przecież nikt zdrowy na umyśle nie bawi się w podmianki talerzy/
    > elektroniki przy padzie dysku... Dysk się wymienia, dane przywraca z
    > backupu i pracuje dalej. Tym bardziej jeśli dane są "wrażliwe".

    Nie o to chodzi.

    Nawet zdrowo uszkodzony dysk HDD daje się choćby częściowo czytać, i
    część danych można odzyskać.
    Natomiast brak jest jakiegokolwiek dojścia do uszkodzonego SSD.

    Nie wiem, jak z SSHD, jeszcze żaden nie padł.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2018-10-25 23:09:59
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-10-25 o 22:04, Adam pisze:
    > Nawet zdrowo uszkodzony dysk HDD daje się choćby częściowo czytać, i
    > część danych można odzyskać. Natomiast brak jest jakiegokolwiek
    > dojścia do uszkodzonego SSD.

    No ale Mateusz swoją rację ma: ważne dane powinny być regularnie
    backupowane.
    Lecz tak z ręką na sercu: czy są one tak traktowane odpowiednio często,
    zawsze, przez wszystkich, o każdej porze? :)

  • 16. Data: 2018-10-26 16:04:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > część danych można odzyskać.
    > Natomiast brak jest jakiegokolwiek dojścia do uszkodzonego SSD.
    >
    > Nie wiem, jak z SSHD, jeszcze żaden nie padł.

    Jak padnie to co pada w HD to i zasady odzyskiwania są takie same.
    Jak padnie pamięć buforująca to tak jakby padł SSD z zastrzeżeniem
    że dane zapisane przed padem można teoretycznie odzyskać podmieniając
    elektronikę.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2018-10-26 23:57:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    25 Oct 2018 19:28:15 GMT, w <5bd2194f$0$15201$426a74cc@news.free.fr>, Mateusz
    Viste <m...@n...pamietam> napisał(-a):

    > Przecież nikt zdrowy na umyśle nie bawi się w podmianki talerzy/
    > elektroniki przy padzie dysku...

    Firmy ratujące zawartość robią kokosy na tym :)

  • 18. Data: 2018-10-27 02:37:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> 0...@4...com

    > Przecież nikt zdrowy na umyśle nie bawi się w podmianki talerzy/
    > elektroniki przy padzie dysku...

    : Firmy ratujące zawartość robią kokosy na tym :)

    Wymiana elektroniki to tak zwana chwila -- o ile nie
    liczyć czasu szukania odpowiedniej elektroniki... ;)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 19. Data: 2018-10-27 07:51:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 26 Oct 2018 23:57:41 +0200, r...@k...pl wrote:
    > 25 Oct 2018 19:28:15 GMT, w <5bd2194f$0$15201$426a74cc@news.free.fr>,

    > Firmy ratujące zawartość robią kokosy na tym :)

    Zarabiają i owszem, ale na tej drugiej kategorii ludzi. Ci zdrowi na
    umyśle (i posiadający *minimum* wiedzy informatycznej) tego typu usług po
    prostu nie potrzebują.

    Mateusz

  • 20. Data: 2018-10-28 02:18:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Viste" 5bd3fcea$0$5477$4...@n...free.fr

    > Zarabiają i owszem, ale na tej drugiej kategorii
    > ludzi. Ci zdrowi na umyśle (i posiadający *minimum*
    > wiedzy informatycznej) tego typu usług po prostu
    > nie potrzebują.

    Raczej potrzebne są jedynie zdolności namulane -- takie
    same, jakie są potrzebne do grzebania się w telefonie komórkowym. ;)