  • 21. Data: 2018-11-22 11:11:17
    Temat: Re: Samsung Galaxy S7 - cena coś ktoś wie?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-21 o 22:15, KOMTUR pisze:
    > (...)
    > Teraz mam tegorocznego Note9 i tutaj aparat jest jeszcze lepszy.
    > (...)

    To się zapytam:
    Note9 jest w zasadzie bliźniakiem S9 Plus.
    Ma lepsze oprogramowanie aparatu i (w niektórych wersjach) więcej
    pamięci oraz rysik.
    Czy warto dopłacić ok. 1000 zł "za ten rysik" ;) wybierając Note9
    zamiast S9 Plus?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2018-11-22 12:32:50
    Od: KOMTUR <k...@o...pl>

    W dniu 22.11.2018 o 11:11, Adam pisze:

> [...]
    > pamięci oraz rysik.
    > Czy warto dopłacić ok. 1000 zł "za ten rysik" ;) wybierając Note9

    Tylko jeśli go będziesz używał :)

    Ja miałem dobra promocje na odkup to wziąłem Note mimo, że rysika prawie
    nie używam, bo cenowo wychodziło podobnie.
    Ale to nie temat na tę grupę :)

    Pozdrówka
    KOMTUR

  • 23. Data: 2018-11-22 12:42:12
    Od: KOMTUR <k...@o...pl>

    W dniu 21.11.2018 o 23:01, ToMasz pisze:

    > weź przestań. konstytucja daje Ci prawo do własnych poglądów. ale jak
    > latasz z flagą "jestem debilem" to żal bierze za serce.

    Jeśli sądzisz, że ktoś kto pyta o aparat w komórce chce nim robić
    artystyczne zdjęcia, to właśnie Ty machasz taką flagą.

    Przecież wiadomo, że do profesjonalnej roboty to nawet APS-C nie
    weźmiesz tylko FF, albo jakiś wielki format. Tak samo jak nie będziesz z
    magazynu przewoził worków z ziarnem osobówką, do zawodowego wożenia
    weźmiesz ciężarówkę. Ale jak raz chcesz przewieźć to przewieziesz,
    zwłaszcza, że osobówkę już masz dużą i ten worek się zmieści.

    My jesteśmy na p.m.t.gsm a nie na pl.foto, weź to pod uwagę, tu
    większość myśląc o aparacie , ma na myśli cykanie takich zdjęć z fajnego
    miejsca. I tu nowoczesne flagowce doskonale dają radę i w niektórych
    aspektach przewyższają aparaty, tym że są zawsze pod ręką, a aparat
    często nie

    Przestań, już więc machać i nie rób osobistych wycieczek, chyba, że
    chcesz zaniżać poziom.

    --
    Pozdrówka
    KOMTUR

  • 24. Data: 2018-11-22 13:24:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 22 Nov 2018 00:40:56 -0800 (PST), w
    <7...@g...c
    om>,
    p...@g...com napisał(-a):

    > --Amen.
    >
    > no prawie
    >
    > Sony DSC-WX350
    > Sony DSC-HX200V
    > Galaxy KZoom
    >
    > samsung w dobrych warunkach (przy wyswietlaniu zdjec i video FHD) daje rade rywalom
    a teraz przezyje druga mlodosc w gimbalu :-)

    > https://www.photographyblog.com/previews/samsung_gal
    axy_k_zoom_photos/

    Proszę cię... Jaki ma zoom optyczny i jaką stabilizację? :D

  • 25. Data: 2018-11-22 13:47:13
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-11-20 o 14:46, the_foe pisze:
    > Istotny jest aparat. s7 w cenie 1400 jest tu nie do pobicia. Wolałbym s8
    > ale nie dam za sluchawkę 2 tysiące - żaden telefon nie jest tyle wart, a

    Coraz mniej już za S8 - 1 897,00 zł
    https://www.sferis.pl/smartfon-samsung-galaxy-s8-sm-
    g950fzsaxeh-lte-wifi-bluetooth-gps-nfc-64gb-android-
    70-kolor-srebrny-p504297

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 26. Data: 2018-11-22 13:51:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-22 o 13:47, Chris pisze:

    > Coraz mniej już za S8 - 1 897,00 zł
    > https://www.sferis.pl/smartfon-samsung-galaxy-s8-sm-
    g950fzsaxeh-lte-wifi-bluetooth-gps-nfc-64gb-android-
    70-kolor-srebrny-p504297

    Broń Boże nie s8, mega ustergogenny telefon, ekrany niszczą się po paru
    miesiącach używania. 2 osoby w rodzinie już musiały je wymieniać na
    gwarancji, bo się klawiatura wypaliła na ekranie, w serwisie mówili, to
    to typowa usterka tego modelu. Fajnie, że naprawiają, ale co po gwarancji?

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2018-11-22 13:58:59
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-11-22 o 13:51, Liwiusz pisze:

> [...]
    > to typowa usterka tego modelu. Fajnie, że naprawiają, ale co po gwarancji?

    Brata żona używa ale na razie ekran cały a używa już długo.
    Ale masz rację, też bym tego nie kupił.
    A po gwarancji jak zawsze na złom .. albo trzeba się przyzwyczaić :)

  • 28. Data: 2018-11-22 19:05:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.11.2018 o 12:42, KOMTUR pisze:

    > Jeśli sądzisz, że ktoś kto pyta o aparat w komórce chce nim robić
    > artystyczne zdjęcia, to właśnie Ty machasz taką flagą.

    jeden gość wybiera telefon, który ma lepszy aparat. lepszy o ile jeśli
    wogóle tak się da zapytać? o 2%? Gdzieś są ślepe testy zdjęć? Niema. bo
    taka "lepszość" wychodzi gdy porównujemy tendencyjnie, tak aby
    udowodnić oczekiwany rezultat
    Drugi gość ( a może ten sam) sugeruje że aparat w telefonie jest lepszy
    od "lustrzanki". to jest gówno prawda.
    To jest gówno prawda na grupie gsm i na grupie foto.cośtam.

    jeśli ktoś nie widzi, nie rozumie różnicy wynikającej z wielości matrycy
    i wielkości obiektywu - to niech napisze ze chce jak najtaniej ten a
    nie inny telefon, a nie pieprzy głupoty ze to przez aparat.

    > Przecież wiadomo, że do profesjonalnej roboty to nawet APS-C nie
    > weźmiesz tylko FF, albo jakiś wielki format.
    tylko właśnie weź pod uwagę to co napisałem w pierwszym akapicie. ktoś
    kto rozumie fotografie, zrobi podobne zdjęcie lustrzanką za 1000zł, do
    tego które zrobił profesjonalista aparatem za 10000zł. Będzie
    wykorzystywał te same mechanizmy, tylko że z gorszym efektem. a teraz
    zrób fotkę z 50metrów na plaży tylko swojemu dziecku za pomocą telefonu.
    Zobacz ile szczegółów ma fotka 12mpix z matrycy aps-c a ile z telefonu.
    ToMasz

  • 29. Data: 2018-11-22 22:11:46
    Od: KOMTUR <k...@o...pl>

    W dniu 22.11.2018 o 19:05, ToMasz pisze:

> [...]
    > wogóle tak się da zapytać? o 2%? Gdzieś są ślepe testy zdjęć? Niema. bo
    > taka "lepszość" wychodzi gdy porównujemy tendencyjnie, tak aby

    Lepszy o tyle, że widać gołym okiem różnicę, nie mierzyłem tego
    procentami. Jeśli chcesz bardzo to mogę zrobić Ci zdjęcie banknotu (tak
    jak Ty to robisz w testach) A3 (2017) syna i moim Note9 i gwarantuję Ci,
    że tylko ślepiec nie będzie widział różnicy w jakości zdjęcia.

    > Drugi gość sugeruje że aparat w telefonie jest lepszy
    > od "lustrzanki". to jest gówno prawda.

    To wciąż ja :P Czytasz co piszę, ale odpowiadasz już na swoje tezy.
    Ja cały czas twierdzę, że jest lepszy, bo jest jak go potrzeba. Co mi po
    najbardziej wypasionym aparacie jak w sytuacji gdy chcę zrobić zdjęcie,
    to on leży sobie w domu?
    Jak zauważyłeś pstrykam sobie widoczki z wycieczki, a do tego wystarczy
    dobry smartfon, nie trzeba taszczyć lustra.

    > jeśli ktoś nie widzi, nie rozumie różnicy wynikającej z wielości matrycy
    >  i wielkości obiektywu - to niech napisze ze chce jak najtaniej ten a
    > nie inny telefon, a nie pieprzy głupoty ze to przez aparat.

    Dobrze wiem, że nigdy smartfon nie będzie robił zdjęć lepszych niż
    lustrzanka, bo praw fizyki nie da się przeskoczyć. Ale jak najbardziej
    będzie, lub dla niektórych już jest, robienie smartfonem zdjęć na
    codzień akceptowalnych, które da się obejrzeć i na monitorze komputera i
    na 60 calowym tv. National Geografic tego nie wydrukuje, ale ja do
    domowego albumu mogę.

> [...]
    > zrób fotkę z 50metrów na plaży tylko swojemu dziecku za pomocą telefonu.
    > Zobacz ile szczegółów ma fotka 12mpix z matrycy aps-c a ile z telefonu.

    No i czego to dowodzi, że zawsze znajdzie się lepszy aparat?
    Jak mówi znane przysłowie "Lepszy wróbel w garści, niż gołąb na dachu" i
    ono doskonale pasuje do tej dyskusji, bo wolę mieć najlepszy z możliwych
    aparatów w smartfonie w garści, niż jeszcze lepszy aparat w domu. I o to
    cały czas się rozchodzi dyskusja, a nie że Hasselbladem zrobisz lepsze
    zdjęcie, bo to nie podlega dyskusji. Tylko będąc gdzieś ja swojemu
    dziecku zrobię lepsze zdjęcie, bo je zrobię, bo Ty swojego Hasselblada
    będziesz miał w domu, lub studiu i żadnego zdjęcia nie zrobisz, albo
    bardzo kiepskie swoją komórką, bo nie masz dobrego aparatu w komórce.
    Tu już wrzucałem wycinki zdjęcia z lustra obrabiane z RAWa i z komórki z
    automatu
    https://tinyurl.com/y89ae9bu
    Pewnie gdybym obrobił to z komórki i lekko wyostrzył, tak jak z lustra,
    osiągnął bym podobny rezultat.
    Jeśli pracujesz jako fotograf, to pewnie się nigdy nie dogadamy, bo masz
    zboczenie zawodowe, ale my tu rozmawiamy o amatorskim pstrykaniu fotek,
    a nie o robieniu artystycznych fotografii na wystawę. A poziom
    szczegółowości fotek ze smartfona bardzo mocno poszedł do przodu w
    ostatnich latach i tego chyba nie zanegujesz. Ciebie może to nie
    zadowala, ale mnie i moze 95% użytkowników tak.

    --
    Pozdrówka
    KOMTUR

  • 30. Data: 2018-11-23 11:02:35
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2018-11-19 o 18:47, the_foe pisze:
    > Mam zamiar kupić, ale zastanawiam się, czy jeszcze stanieje czy raczej
    > zostanie wycofany z rynku? Wersję Edge już kosztuje tylko 1600 zł
    > https://mediamarkt.pl/telefony-i-smartfony/smartfon-
    samsung-galaxy-s7-edge-32gb-czarny

    > więc relatywna cena 1400 za zwykłą wersję robi się droga a nie chce
    > tanieć (w ciągu kilku miesięcy Edge staniał o 400 zł a zwykły S7 ledwie
    > o 100zl) .

    no to chyba nie stanieje, skoro promocja w x-kom.pl (1079) zawiesiła im
    stronę na 2,5h a i tak nie udalo mi się kupić (mieli coś z 250 sztuk)

    --
    @foe_pl