  • 11. Data: 2016-05-04 18:26:24
    Temat: Re: Samyang fiszaj 7...@...5 MFT
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <1...@g...c
    om>,
    Tomasz Worek <t...@g...com> wrote:

> [...]
    om>,

    om>,

    > E-M5 II + grip (tylko uchwyt, bez battery packa)
    > Olympus 14-150 wersja II
    Hm, poltora roku temu w innym watku pisales ze E-M5 i Panasonic 14-150.
    Rozumiem, ze zmieniles korpus (warto bylo?). Ale co co bylo nie tak z
    Panasonikiem 14-140? I dlaczego nie Tamron?
    --
    TA

  • 12. Data: 2016-05-05 16:38:53
    Temat: Re: aparat dla podroznika cd bylo: Samyang fiszaj 7...@...5 MFT
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu środa, 4 maja 2016 10:23:34 UTC-4 użytkownik T...@s...in.the.world
    napisał:
    > A na ile starczaja ci baterie?
    > Zwlaszcza w warunkach zimowych?

    Mam w sumie 2 akumulatory i zużycie energii to rzeczywiście jeszcze jedna bolączka
    systemu: przy niesprzyjających warunkach (zima, mocny wiatr czyli typowe warunki np.
    na Babiej) po całym dniu fotografowania oba są puste.

    > No i taki E-M5 II z gripem wazy tyle co Pentax K-5.

    To prawda, mógłby być trochę lżejszy - wygrywa za to rozmiarami (zarówno body jak i
    szkieł) no i szkła są zdecydowanie mniejsze.

    > I z innej beczki - masz troche fajnych zdjec ze wschodow slonca w gorach.
    > Wychodzisz przed switem czy wieczorem i biwakujesz?

    Wychodzę przed świtem albo w środku nocy. Czasem ułatwiam sobie sprawę, nocując w
    schronisku (tą metodę stosuję tam gdzie jest za daleko, żeby w rozsądnym czasie
    dostać się na szczyt - np. w Tatrach).

    > A jak czesto uzywasz tego Zuiko 14-150 wersja II? I dlaczego ten Zuiko a
    > nie tanszy Tamron? I czy teraz czegos ci jeszcze brakuje?

    Miałem po prostu okację kupić E-M5 II z tym obiektywem (jestem trochę gadżeciażem i
    lubię od czasu do czasu kupić sobie nową zabawkę).

    W E-M5 II, w porównaniu do E-M5 największe wrażenie robi wizjer (jest po prostu
    ogromny, a jego rozdzielczość jest super, w E-M5 jest tylko "ok"). Wizjer to dla mnie
    jeden z kluczowych aspektów przy wyborze aparatu.

    Właściwie nie brakuje mi teraz żadnych szkieł - mam pokryte ogniskowe od 15mm do
    300mm - kupno kolejnego szkła to by była za duża fanaberia, nawet dla mnie :)

    Wszystkich szkieł używam z podobną częstotliwością i właściwie ze wszystkich jestem
    zadowolony. W przypadku 9-18 niestety troszeczkę chyba porysowałem przednią soczewkę,
    więc przy fotografowaniu pod światło czasem zdarzają mi się brzydkie bliki (no ale to
    wyłącznie moja wina).

    > Cos trudno mi uwierzyc :-( Masz gdzies te 'stare zdjecia'? Jaki byly tam
    > obiektywy? I czy moglbys przyslac na priv klka zdjec z tego oly,
    > najlepiej rawy z exifami albo duze jpgi?

    COś postaram się wyszukać i Ci podeślę. Używałem Pentaxa 17-70 f/4 i Sigmy 10-20.

    > O, dlaczego?

    Moje doświadczenia opierają się na fotografowaniu samolotów podczas pokazów, gdzie
    sytuacja zmienia się w ułąmku sekund, czasem nawet lustro głupieje szczególnie przy
    fotografowaniu odrzutowców.

    Olympus przegrywa ze względu na kulejący AF-C (nie jest w stanie nadążyć ze
    śledzeniem) i opóźnienia w wizjerze (są rzędu ułamków sekund ale to w tym przypadku
    wystarcza, żeby zgubić śledzony obiekt). W przypadku fotografowania odrzutowców
    podczas airshow moim zdaniem żaden bezlusterkowiec nie ma jak narazie szans z lustrem
    (a ja nadal używam K-5 i wiertarki Sigmy 100-300 f/4 + TC1.4).

    > A przygladales temu GM1/GM5 o ktorym pisalem w sasiednim watku?
    > Na Olympusa EM-5 II mnie nie stac, chcialbym zaczac od tego Lumixa,
    > zwlaszcza ze brakuje mi maleg aparaciku. Ale mam watpliwosci co do
    > jakosci i ISO.

    Czasem mnie kusi, żeby kupić tego GM5 (ze względu na rozmiar i wagę), ale ma za mały
    wizjerek (w porównaniu do E-M5 II) - to skutecznie studzi mój zapał.
    Jeśli chodzi o jakość zdjęć to pewnie będzie b. zbliżony do E-M5 I/II.

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 13. Data: 2016-05-06 22:44:10
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <1...@g...c
    om>,
    Tomasz Worek <t...@g...com> wrote:

> [...]
    > typowe warunki np. na Babiej) po całym dniu fotografowania oba są puste.
    No, wlasnie.

    > To prawda, mógłby być trochę lżejszy - wygrywa za to rozmiarami (zarówno body
    > jak i szkieł) no i szkła są zdecydowanie mniejsze.
    Co do szkiel to zgoda. Choc ja uzywam stalek. Najwiekszy zysk mialbym na
    fiszaju. I zoomie Tamrona.

    > Wychodzę przed świtem albo w środku nocy. Czasem ułatwiam sobie sprawę,
    > nocując w schronisku (tą metodę stosuję tam gdzie jest za daleko, żeby w
    > rozsądnym czasie dostać się na szczyt - np. w Tatrach).

    A na ten Beskid to skad szedles?

    > COś postaram się wyszukać i Ci podeślę. Używałem Pentaxa 17-70 f/4 i Sigmy
    > 10-20.
    A, juz to znalazlem - pisales o tym w tym starym watku :-)
    Swoja droga - ciezki zestaw.
    [...]
    > Czasem mnie kusi, żeby kupić tego GM5 (ze względu na rozmiar i wagę), ale ma
    > za mały wizjerek (w porównaniu do E-M5 II) - to skutecznie studzi mój zapał.
    Cos za cos.
    Ja o nim mysle jako o zestawie minimum, na b. krotkie wycieczki na lekko.
    Ale ta cena dla mnie zbyt wysoka. A uzywanych brak/

    > Jeśli chodzi o jakość zdjęć to pewnie będzie b. zbliżony do E-M5 I/II.

    No, zdaje sie ze nie. I to mnie martwi.
    Patrz:
    http://www.optyczne.pl/index.php?test=aparat&test_ap
    =294
    --
    TA

  • 14. Data: 2016-05-09 11:54:17
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu piątek, 6 maja 2016 22:44:02 UTC+2 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:

    > A na ten Beskid to skad szedles?

    Z tego co pamiętam, to z Murowańca. Byłem też na Świnicy, Granatach (też z
    Murowańca), na Kozim (z Piątki) i Rysach (z Chaty). Trochę się od tego uzależniłem,
    oglądanie świtu w górach (szczególnie w takich jak Tatry, o alpejskim charakterze) to
    dla mnie coś wspaniałego.

    W tym roku planuję kolejne wyjścia, oby tylko pogoda dopisała :)

> [...]
    > Ja o nim mysle jako o zestawie minimum, na b. krotkie wycieczki na lekko.
    > Ale ta cena dla mnie zbyt wysoka. A uzywanych brak/

    Może to nawet dobrze, nie będzie mnie kusiło, żeby kupować ;)

    Pozdrawiam, Tomasz