  • 11. Data: 2018-03-26 12:35:42
    Temat: Re: Sekwencyjne podawanie napięć
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 23.03.2018 08:56, J.F. wrote:

    > Teraz to juz niezbyt, skoro kazde urzadzenie musi miec lacznosc z
    > internetem, wifi, BT, USB :-)

    Teoretycznie by się dało. Stare sterowniki Ethernetu w rodzaju RTL8019
    pewnie dałoby się podłączyć do takiego systemu mikroprocesorowego,
    pozostawałaby tylko kwestia zaimplementowania stosu TCP/IP...
    Ewentualnie powinno się dać podpiąć W5100 (sprzętowa obsługa stosu),
    który poza magistralą SPI posiada też możliwość podpięcia do szyny
    adresowej i szyny danych.
    Z BT nie byłoby najmniejszego problemu - popularne moduły komunikują się
    przez UART.

    A poza tym spora część konstrukcji IoT nie łączy się bezpośrednio z
    Internetem, ale korzysta z jakiejś bramki, która puszcza dane np.
    kanałem radiowym.

  • 12. Data: 2018-03-26 21:35:37
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Atlantis wrote:

    > Teoretycznie by się dało. Stare sterowniki Ethernetu w rodzaju RTL8019
    > pewnie dałoby się podłączyć do takiego systemu mikroprocesorowego,
    > pozostawałaby tylko kwestia zaimplementowania stosu TCP/IP...
    Hehe, sam jakiś czas temu myślałem nad uruchomieniem uIP na Z80 (a
    dokładniej, na HD64180), z obsługą RTL8019AS; ja tego starocia(RTL8019AS)
    ciągle używam :)
    Myślę, że uIP dałoby się skompilować za pomocą SDCC, podglądałem kompilat
    asemblerowy generowany przez SDCC na Z80; wygląda dość dobrze.

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 13. Data: 2018-03-26 23:33:41
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 12:17, Atlantis pisze:
> [...]
    > taktującego i kontrolera magistrali.
    >
    > Z tego co wyczytałem na Wikipedii, procesory 8080 miały też dość
    > specyficzne wymagania odnośnie zasilania. Potrzebowały trzech napięć:
    > -5V, 5V i 12V. Przy włączaniu układu muszą być one podawane dokładnie w
    > tej kolejności, a przy wyłączaniu mają znikać w odwrotnej. W przeciwnym
    > razie grozi to uszkodzeniem CPU.
    >
    > Same napięcia mógłbym wziąć ze starego, pecetowego zasilacza AT. Gorzej
    > właśnie z zagwarantowaniem właściwej sekwencji.
    >
    > Ktoś może się orientuje jak to było oryginalnie rozwiązane?

    Najlepiej to zrealizować na jakimś ATMega :). To włączanie napięć.

  • 14. Data: 2018-03-27 11:25:19
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 26/03/18 22:33, Andrzej wrote:

    > Najlepiej to zrealizować na jakimś ATMega :). To włączanie napięć.

    Nawet ATTiny da rade tyle ze nawet to ma wieksza moc obliczeniową niż
    8080.

    C.

  • 15. Data: 2018-03-27 11:52:08
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > pozostawałaby tylko kwestia zaimplementowania stosu TCP/IP...

    Na AVR się da, to na takim procesorze też :) Poza tym to nie musiałby być
    kompletny stos. Samo IP i UDP nie jest trudne do zaimplementowania.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 16. Data: 2018-03-27 12:32:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    >Na AVR się da, to na takim procesorze też :) Poza tym to nie musiałby
    >być
    >kompletny stos. Samo IP i UDP nie jest trudne do zaimplementowania.

    Ale musi byc DHCP, ARP, TCP, HTTP, HTTPS, NTP, ...

    J.

  • 17. Data: 2018-03-27 12:34:57
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 27/03/18 11:32, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości grup

    > Ale musi byc DHCP, ARP, TCP, HTTP, HTTPS, NTP, ...
    >
    > J.

    HTTP, HTTPS, NTP już są daleko poza stosem IP

    c.

  • 18. Data: 2018-03-27 12:55:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cezar" napisał w wiadomości grup
    .
    On 27/03/18 11:32, J.F. wrote:

    >HTTP, HTTPS, NTP już są daleko poza stosem IP

    Ale za to sa w zakresie funkcjonalnosci "prostego urzadzenia" :-)

    J.

  • 19. Data: 2018-03-27 13:42:36
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-27 o 11:25, cezar pisze:

    > Nawet ATTiny da rade tyle ze nawet to ma wieksza moc obliczeniową niż
    > 8080.

    No właśnie. Nawet "uśmieszki" nie pomagają.

  • 20. Data: 2018-03-27 14:29:28
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale musi byc DHCP, ARP, TCP, HTTP, HTTPS, NTP, ...

    ARP jest bardzo prosty. DHCP trochę mniej. Reszta to już TCP :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]