  • 11. Data: 2009-05-04 07:58:46
    Temat: Re: Sensacja, sensacja! Polska mocarstwem Hi-Tech!
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    A.L. wrote:
    [...]
    > Czytanie ze zrozumieniem ma przyszlosc. Oto link, powtarzam dla wygody
    >

    > http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,6556983,Krako
    wianin_na_praktyce_w_Google.html

    > GAZETA WYBORCZA, jakby Kolega nie dowidzial.

    Oj, kiepski kontakt z krajem... GW od kilku lat sukcesywnie pogarsza
    jakość publikacji. Obawiam się, że za niedługi czas podkreślenie, że
    źródłem jest GW, będzie znaczyło mniej więcej tyle, co Pudelek. Dość
    powiedzieć, że jakieś dwa lata temu w artykule w dziale "gospodarka"
    były zamienione pojęcia popytu i podaży.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 12. Data: 2009-05-04 19:44:55
    Od: "R.M.M" <r...@o...pl>

    Paweł Kierski pisze:
> [...]
    > powiedzieć, że jakieś dwa lata temu w artykule w dziale "gospodarka"
    > były zamienione pojęcia popytu i podaży.

    Może ten artykuł pisał polski student dziennikarstwa, który dostał sie
    na staż do GW?;) (przepraszam, nie mogłem sie powstrzymać)

    --
    Pozdrawiam,
    R.M.M

  • 13. Data: 2009-05-05 07:06:27
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > P.S. Tak na marginesie - ciesze sie bardzo ze ow student zajmie jedno
    > z kilkuset (okolo tysiaca) miejsc dla studentow oferowanych przez
    > Google tego lata.
    >
    > To co mnie smieszy to wrzawa prasy wokol tego wydarzenia, pokazujaca
    > czarno na bialym mizerie polskiej nauki i polskiego przemyslu - skoro
    > tego typu wydarzenie awansuje do rangi, no wlasnie... WYDARZENIA

    Ot nie mieli co napisac, to napisali tym razem o studencie.

    Mnie też cieszy sukces studenta - co ma nie cieszyć ...
    A śmieszy mnie mizeria oceny rzeczywistości w wydaniu A.L., który
    twierdzi, że jak gazeta coś pisze, to znaczy, że jest to WYDARZENIE.

    Gazeta coś pisze, my to sobie czytamy. I ... ?

  • 14. Data: 2009-05-05 13:34:13
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    R.M.M wrote:

    wianin_na_praktyce_w_Google.html

    > Może ten artykuł pisał polski student dziennikarstwa, który dostał sie
    > na staż do GW?;) (przepraszam, nie mogłem sie powstrzymać)

    Gdybyś miał rację, to bym się specjalnie nie zdziwił. Agora ostanio
    robiła zwolnienia grupowe, więc kto wie...

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 15. Data: 2009-05-05 15:07:00
    Od: Jakub Debski <d...@w...pl>

    It happens that Marcin 'Qrczak' Kowalczyk formulated :
    > Nie. Ale świadczy to o słabości Gazety Wyborczej, a nie o słabości
    > Polaków.

    To jest podstrona podstrony regionalnej gazety.
    (Gazeta/Kraków/Studia)

    O czym innym mają pisać w takim dziale?

    pozdrawiam,
    Jakub

  • 16. Data: 2009-05-05 20:53:53
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Tue, 05 May 2009 17:07:00 +0200 Jakub Debski <d...@w...pl>
    wrote:

    > To jest podstrona podstrony regionalnej gazety.
    > (Gazeta/Kraków/Studia)
    >
    > O czym innym mają pisać w takim dziale?

    Jakże o czym -- oczywiście o mizerii polskiej nauki i przemysłu --
    ale wprost i na jedynce, cycero co najmniej, a nie tak bezczelnie
    owijać w bawełnę i chować po zapomnianych działach.

    w.

    --
    Kupię: http://wm.ite.pl/kupie.html

  • 17. Data: 2009-05-08 13:38:11
    Od: matmis <m...@g...com>

    faktycznie, praktykantów w google jest więcej niż podaje to artykuł
    gazetowy - z samego UW dostało się na te wakacje podobno kilku
    studentów.

    ale czego A.L. nie zauważył, to to, że opublikował regionalny dodatek,
    Gazeta Krakowska, jako ciekawostkę studencką. W internetowym wydaniu
    trudno rozróżnić i można pomyśleć omyłkowo, że to jak pierwsza strona
    poważnej gazety. I się roześmiać z mizerii, która jednak okazuje się
    mizerią - surówką z ogórków, bo to sezon ogórkowy ;-)

    W każdym razie - wrzawy prasowej wokół tego wydarzenia nie ma.

    BTW portal gazeta.pl to nie to samo co wyborcza.pl i takich lekkich
    ciekawostek jest tam znacznie więcej,

    GW dość często pisuje ciekawostki, rzadziej robi analizy i przekrojowe
    raporty. W zaszłym roku był taki jeden raport, "Polska Anemia Nauk" i
    każdy może sobie poczytać, jak lubi czytać takie rzeczy. Niestety w
    ogóle to jak się chce poważnie do tego podejść to bez sensu jest
    czytać gazety i dyskutować o tym co akurat napiszą. Lepiej sobie
    powyszukiwać "site:$foo nauka polska", gdzie za $foo wstawiamy
    gazeta.pl, wyborcza.pl, rp.pl, naszdziennik.pl itd itp. Albo
    tygodnik.onet.pl, ostatnio nawet Rektor UJ napisał
    http://tygodnik.onet.pl/30,0,26017,szkol_wiele__nobl
    istow_malo,artykul.html
    .

    pozdrawiam,
    Marcin Stefaniak

  • 18. Data: 2009-05-11 15:44:08
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...that.informa.and.that.pl>

    A.L. wrote:

    > Jezlei polskie media o zasiegu krajowym

    Panie AL. To jest lokalny dodatek (krakowski) w dodatklu jakiś tam jego
    dział (studia). Taka szkolna gazetka.

    > uznaja ten fakt za cos
    > nadzwyczajnego, to co to wlasiwie jest?... Upadek mediow ?... Czy
    > dostanei sie na praktyke jest czyms nadzwyczajnym?...

    A o czym ma pisać szkolna gazetka?
    \SK

  • 19. Data: 2009-05-11 15:52:37
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...that.informa.and.that.pl>

    A.L. wrote:
    > Gazety podaja sensacje na pierwszych stronach. Wiadomosc wazniejsza
    > niz swinska grypa, kryzys walutowy i nowe rewelecje IPN.
    [...]
    > To co mnie smieszy to wrzawa prasy wokol tego wydarzenia, pokazujaca
    > czarno na bialym mizerie polskiej nauki i polskiego przemyslu - skoro
    > tego typu wydarzenie awansuje do rangi, no wlasnie... WYDARZENIA

    Co mnie zaś śmieszy to analfabetyzm funkcjonalny kilku "frequent
    posterów" z tej grupy (nie obraźcie się koledzy, ale na to wychodzi ;-P)

    To że AL z zasady pajacuje i obok tematów na których się rzeczywiście
    zna wypowiada się o rzeczach o których pojęcie ma mocno blade to wiadomo
    nie od dziś. Ale, że pozostali panowie zabrali się do oceniania niskości
    poziomu GW na podstawie tego, że w studenckim dodatku do lokalnego
    dodatku napisano informację że chłopak dostał się na staż do Google jest
    zaiste śmieszne.

    PS.

    Co do kpin pana A.L. to go informuję, że Google ma w Polsce swoje
    oddziały, w tym oddział badawczy, gdzie jak najbardziej zatrudnia
    programistów (w Krakowie, BTW). Inni też się go starali informować, ale
    niestey, treść podana nie explicite nie dotarła.

    \SK

  • 20. Data: 2009-05-11 15:57:30
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...that.informa.and.that.pl>

    Paweł Kierski wrote:
> [...]
    > powiedzieć, że jakieś dwa lata temu w artykule w dziale "gospodarka"
    > były zamienione pojęcia popytu i podaży.

    Abstrahując od tego, że to dodatek do lokalnego dodatku a nie na
    pierwszej stronie ogólnopolskiego dzinnika, więc te wszystkie analizy o
    mizerii GW są w tym kontekście zabawne, to należy zauważyć, że
    pogorszenie się jakości publikacji tyczy się w zasadzie wszystkich
    dzienników i części tygodników, z pominięciem tych, których poziom od
    początku i z definicji był jest i zapewne pozostanie denny.

    pzdr
    \SK