  • 61. Data: 2009-05-15 09:38:36
    Temat: Re: Sensacja, sensacja! Polska mocarstwem Hi-Tech!
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@x...pl>

    Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Firma szuka administratora uniksów, który się zna na routingu,
    > firewallach, storage'u i systemach kopii zapasowych. (Przyszły)
    > pracownik do tego jeszcze potrafi pisać w C i Perlu, do czego się
    > początkowo nie przyznał (bo nie będzie tego używał), ale nagle się
    > okazuje, że trzeba spatchować logwatcha (napisanego w Perlu) i ten

    Ja pisze o procesie rekrutacyjnym i o pracodawcy znającym obecne i
    ewentualne przyszłe potrzeby tudzież możliwości zastosowania i
    gratyfikacji dodatkowych umiejętności pracownika.

    > pracownik jest w stanie to zrobić. I co, za tę dodatkową wiedzę ma
    > policzyć pracodawcy specjalne stawki? Kiedy? W momencie wykonania

    W normalnym przedsiębiorstwie za takie coś dostaje się premię. A jeśli
    nie, to po prostu tego się nie robi. U nas w kraju poprzewracało się co
    poniektórym w głowach. Ktoś kto jest zatrudniony na stanowisku serwisu
    sprzętowego ma dodatkowo programować? Tylko dlatego że potrafi? Za te
    same pieniądze? Kpina... Ale stara zasada mówi, że jeśli pokażesz że coś
    umiesz, to będziesz miał to w obowiązkach i to bez podwyżki.
    Pojedź na zachód to zobaczysz jak się pracuje. Przykładowo budowlańcy
    mają poszerzyć wejście (żeby przejść ze sprzętem do instalacji) i
    trafiają na kabelek... I co? Dwa dni przestoju, bo trzeba wezwać
    specjalistę elektryka i ewentualnie później dokończyć swoją robotę.
    Ciekaw jestem czy takie coś przeszło by w Polsce :P

    > zadania, czy może podczas rekrutacji? A jeśli to drugie, to za które
    > jeszcze umiejętności ma policzyć pracodawcy?

    Wiesz, ja zatrudniając się gdziekolwiek wyceniam całość swoich
    umiejętności a nie traktuje ich wybiórczo.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 62. Data: 2009-05-15 14:40:08
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Brawo.
    Dodam tylko, ze jezeli firma (nie nazwe jej, jako pracodawca) potrzebuje
    wykonania jakiejs pracy i ma to zrobic inna firma (nie-pracownik), to jakos
    rozliczenia maja swoja konkretna wartosc...

  • 63. Data: 2009-05-20 13:55:27
    Od: gregorius <gruza@spamerom_nie.priv4.onet.pl>

    Jacek pisze:
    > Jestes smieszny.
    > Zwroc uwage, ze jestes jedyny z takimi pogladami.

    Z takimi jest jedyny, jednak IMO trochę racji człowiek ma.

    Przede, jak już zostało zauważone, wszystkim wysokość zarobków ma się
    nijak do płacy oferowanej. Mnie ciekawi ilu z kolegów piszących o
    jawności płacy oferowanej może dać linka do strony swojego pracodawcy z
    informacją o płacy oferowanej na jakimś stanowisku.

    Pytam poważnie - ja nie mogę dać.

    Grzegorz Gruza
    Odpowiadając usuń "spamerom_nie." z adresu!!!