  • 11. Data: 2017-08-17 18:11:11
    Temat: Re: Shell mowi skrytym hotdogozercom stanowcze nie !
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 17:53 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > A tam jeszcze jeden niuans - toaleta platna, ale oplata refundowana przy
    > zakupach na stacji.
    > Moze licza, ze teraz wiecej na moczu zarobia ? :-)

    Płatne mają tylko na wschodzie, zachód i południowy zachód tylko niektóre
    sieci.
    Większość MOP'w w lesie jest bezpłatna - ale tam to czasami strach wejść,
    brud jak u nas 10 lat temu.

    TG

  • 12. Data: 2017-08-17 19:09:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Co to za karta, do której nie ma PIN-u?
    > Nigdy takiej nie miałem, ani o takiej nie słyszałem.
    > A karty mam, od kiedy pojawiły się w PKO BP.
    >
    > Może raczej to jej właściciel po prostu zapomniał o odbiorze przesyłki z
    > PIN-em, albo poszła na zły adres?

    Myślisz o karcie bankomatowej lub debetowej...

    Są karty kredytowe, które używasz z podpisem, bez PINu.
    I wtedy, gdy takiej karty użyjesz w roli karty bankomatowej,
    do pobrania gotówki z PINem to płacisz spory haracz.

    Generalnie unikaj argumentu typu "ja nie widziałem => nie istnieje".

  • 13. Data: 2017-08-17 19:30:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >do pobrania gotówki z PINem to płacisz spory haracz.

    >Generalnie unikaj argumentu typu "ja nie widziałem => nie istnieje".

    Pszemolu, i vice versa.

    Sa karty kredytowe i debetowe, kredytowe owszem - maja wysokie
    prowizje przy pobraniu gotowki - ale to nie jest obowiazkowe.

    Tylko po co do tego mieszac PIN ?
    Mozesz i na stacji PIN podac.

    J.

  • 14. Data: 2017-08-17 21:35:02
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 17 Aug 2017 16:52:08 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >Co to za karta, do której nie ma PIN-u?
    >Nigdy takiej nie miałem, ani o takiej nie słyszałem.

    Ja taką miałem. Z Citi. Nie miała PINu i ni cholery nie dało sie nią
    zapłacic na stacjach Neste.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 15. Data: 2017-08-17 21:36:58
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 17 Aug 2017 13:33:20 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    >Chyba w Polsce są jakieś kulawe przepisy nie zezwalające na transakcje
    >kartą kredytową w trybie "bezobsługowym", bez podpisu.

    Nie pamietam kiedy ostatni raz podpisywałem jakiś kwit przy płatności
    kartą. Czy to debetową czy kredytową.

  • 16. Data: 2017-08-17 21:38:00
    Od: j...@i...pl

    wrote:

    >Takie stacje są w praktyce wszędzie gdzie byłem w USA lub Kanadzie. Klient
    >wybiera: płacisz kartą przy dystrybutorze bez potrzeby wchodzenia do kiosku
    >lub wewnątrz gotówką lub kartą.

    Ale wynagrodzenie za pracę dlaej dostajecie w postaci czeku? ;)

  • 17. Data: 2017-08-17 21:58:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik jerzu.xyz napisał w wiadomości grup
    com...
    On Thu, 17 Aug 2017 13:33:20 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>

    >Nie pamietam kiedy ostatni raz podpisywałem jakiś kwit przy płatności
    >kartą. Czy to debetową czy kredytową.

    A ta z Citi z poprzedniego watku, bez PIN ?

    Mnie sie podpisywac pare razy zdarzylo. I to chyba nawet debetowki.

    I nie wiem czemu - place na stacji, a obsluga mi dlugopis i kwitek
    zamiast klawiatury.

    J.

  • 18. Data: 2017-08-17 22:22:10
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Pszemol,

    >Są karty kredytowe, które używasz z podpisem, bez PINu.
    I wtedy, gdy takiej karty użyjesz w roli karty bankomatowej,
    do pobrania gotówki z PINem to płacisz spory haracz.

    Chyba cos mieszasz. Naprawde w US forma weryfikacji ma wplyw na koszty? Dziwne. Jaka
    to karta? Sprawdz sobie regulamin bo jestem gotow sie zalozyc ze placisz za "cash
    advance", nie za uzycie pin-u.

    Moim zdaniem w powyzszym przykladzie placisz wlasnie koszty cash advance, nie ma to
    nic wspolnego z forma weryfikacji tylko z rodzajem tranzakcji. Tez zaplace dodatkowe
    koszty jesli wyplace _gotowke_z karty. A podpisu to chyba ostatnio uzywalem kilka lat
    temu jak sie terminal do kart zepsul. Normalnie uzywa sie ylko pin-u i czytnika
    zblizeniowego bez pin-u

  • 19. Data: 2017-08-17 23:27:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 17 Aug 2017 17:32:55 +0200, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

    > Raczej chodzi o to, że można jej użyć bez pinu. Każda kredytówka ma taki
    > ficzer.

    ???
    Każdej karty można użyć bez PIN-u, o ile akceptant na to zezwoli.

    > Wszelkie płatności na bramkach autostradowych robię taką kartą - mimo
    > sporych kwot (70-90EUR) nie podaję pinu.

    A to na bramkach autostradowych podaje się w ogóle PIN?

  • 20. Data: 2017-08-17 23:30:53

    Thu, 17 Aug 2017 18:11:11 +0200, w <o...@l...harvard.local>,

> [...]
    > sieci.
    > Większość MOP'w w lesie jest bezpłatna - ale tam to czasami strach wejść,

    Coś w tym jest -- byłem na Mazurach w baro-restauracji, gdzie nawet jako klient
    musiałem zapłacić 2zł. A szokiem było, że w drzwiach toalety był automat
    wrzutowy na monety.

    Ale i na MOPie gdzieś w okolicach Wawy toaltety były płatne.