  • 21. Data: 2019-03-16 15:44:52
    Temat: Re: Skad handlarze kupuja samochody
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy okazji jak o cepik zahaczyles.
    Z Centralnej Ewidencji Pojazdów zostały też udostępnione szczegółowe dane wg stanu na
    dzień 8 czerwca 2017 r. Oto ilości pojazdów zarejestrowanych w Polsce:

    1. posiadających status zarejestrowanych - ogółem 28 678 674

    - osobowych 22 005 578

    - ciężarowych 3 203 256

    - autobusów 113 823

    - motocykli 1 388 809

    - motorowerów 1 304 014

    2. podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej (OC)
    posiadaczy pojazdów mechanicznych - 28 678 674,

    3. posiadających aktualną polisę OC - 18 606 312,

    4. bez aktualnej polisy OC - 10 072 362,

    4. posiadających ważne badanie techniczne - 16 621 078,

    5. bez badań technicznych - 12 057 596..
    Calosc tutaj
    https://www.prawodrogowe.pl/informacje/statystyka/li
    czba-pojazdow-zarejestrowanych-w-polsce-wg-danych-ce
    pik-stan-n.
    Pzyznawac sie kto nie ma przegladu i ubezpieczenia.

  • 22. Data: 2019-03-16 15:52:56
    Od: p...@g...com

    --Ciekawe dlaczego

    To tzw efekt Janusza, rynek po prostu spełnia żądania klienta ;-)

  • 23. Data: 2019-03-16 16:57:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Mar 2019 07:44:52 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    czba-pojazdow-zarejestrowanych-w-polsce-wg-danych-ce
    pik-stan-n.
    > Pzyznawac sie kto nie ma przegladu i ubezpieczenia.

    A moze po prostu kto nie ma pojazdu, a ma papiery ? :-)

    I tak bym strzelal, ze moze z 10% nie ma OC na samochod, ktorym
    jezdzi.

    A reszta ?
    Stoja gdzies po osiedlach, garazach, czy juz dawno rozebrane ?

    no ale chce miec panstwo burdel w papierach, to ma :-)

    J.

  • 24. Data: 2019-03-16 20:16:40
    Od: "Jarek" <jarek@pl>

    > Już nie skręci bo od kilku lat masz przebieg w cepiku

    Niektórzy jeszcze idą na bezczela. Pisałem w innym temacie.
    Samochód jeżdżący w PL od zawsze (od nowości), ostatni przegląd jakieś pół
    roku temu ok 900kkm(ciężarówka), idzie do sprzedaży teraz i ma ok 600kkm.

  • 25. Data: 2019-03-16 21:18:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-03-15 o 07:35, irko pisze:
    > Witam
    > Jest tu jakis handlarz samochodow? Skad one kupuja samochody? Szukaja na
    > portalach typu mobile okazji czy gdzie ?

    Portale - sortuj po cenie rosnąco i na pierwszej stronie są te które
    handlarz kupuje, a na ostatniej te które sprzedaje ;)

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 26. Data: 2019-03-16 23:10:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-03-16 o 16:57, J.F. pisze:

    > A moze po prostu kto nie ma pojazdu, a ma papiery ? :-)

    Dokładnie - z tego co gdzieś podano w tych rejestrach nadal
    najpopularniejszym samochodem w Polsce jest 126p, a w czołówce jeszcze
    motocykl WSK i Syrena.
    Po prostu w latach 80/90 nie wyrejestrowywało się pojazdów i wszystko co
    wtedy przewinęło się przez rejestry - nadal w nich jest.

    > I tak bym strzelal, ze moze z 10% nie ma OC na samochod, ktorym
    > jezdzi.

    Też wątpię - w tej chwili chyba jedyna szansa żeby nie mieć OC, to musi
    nastąpić zmiana właściciela z wpisem tego w CEPiK i nowy właściciel musi
    nie kupić OC.
    A długo to nie trwa, bo UFG widzi to w systemie i szybko zaczyna procedurę.

    Bo w tej chwili nawet niepłacenie za OC skutkuje tym że ono się
    przedłuża, tylko się ma dług względem ubezpieczyciela (nie wiem tylko
    czy jest jakiś limit czasu czy w nieskończoność).

    > A reszta ?
    > Stoja gdzies po osiedlach, garazach, czy juz dawno rozebrane ?

    Raczej dawno zezłomowane, rozebrane na części.

    > no ale chce miec panstwo burdel w papierach, to ma :-)

    ano właśnie

  • 27. Data: 2019-03-16 23:29:07
    Od: tom <t...@l...localdomain>

    Dnia 16.03.2019 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:
> [...]
    > przedłuża, tylko się ma dług względem ubezpieczyciela (nie wiem tylko
    > czy jest jakiś limit czasu czy w nieskończoność).

    Kiedyś przedłuzało się tylko raz, czyli na rok, ale przepisy mogły się
    zmienić. Nie śledzę.

    --
    Tomek

  • 28. Data: 2019-03-17 21:15:00
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 15.03.2019 o 07:35, irko pisze:

    > Jest tu jakis handlarz samochodow? Skad one kupuja samochody? Szukaja na
    > portalach typu mobile okazji czy gdzie ?

    Pożywka dla polskich komisów - to z Belgii:
    http://www.polepositioncars.com/

    Jak na trasie mają kilka takich punktów to nie ma szans, by lawety nie
    załadować do pełna. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 29. Data: 2019-03-18 08:28:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 16 marca 2019 15:44:54 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    czba-pojazdow-zarejestrowanych-w-polsce-wg-danych-ce
    pik-stan-n.
    > Pzyznawac sie kto nie ma przegladu i ubezpieczenia.

    Uprzejmie objaśniam jak to działa
    Masz tzw szrota i chcesz go wyrejestrować
    "Zezłomować" możesz w wyznaczonych stacjach demontażu
    Jednak tam nie dostaniesz za wraka ani złotówki najczęściej a jeszcze trzeba dopłacić
    5zł za każdy brakujący kg w stosunku do wagi wpisanej w DR
    Jak wpiszesz w net "złomowanie pojazdu" to wyskoczą tysiące stron typu "kupie każde
    auto, stan techniczny nieważny"
    I kupią płacąc Tobie kilka stówek.
    Żebyś nie musiał opłacać OC i auto nie "wisiało" na Ciebie to interesuje Ciebie umowa
    sprzedaży
    I ci od "kupie każde auto..." taką umowę wystawią- maja odpowiedniego człowieka co na
    siebie te auta kupuje.
    Znam takiego co ma na siebie kupione ponad setkę takich aut.
    Ty masz kilka stówek za klamota, pozbywasz się klamota, zgłaszasz do ubezpieczyciela
    sprzedaż auta(i odzyskujesz nadpłacone składki- bo ci od złomowania wypowiedzenie OC
    też podpiszą), zgłaszasz do wydziału komunikacji sprzedaż(można to zrobić
    elektronicznie bez wychodzenia z domu) i auto znika z Twojego życia.

  • 30. Data: 2019-03-18 08:49:48
    Od: irko <i...@g...com>

    W dniu 2019-03-17 o 21:15, Dykus pisze:
> [...]
    > http://www.polepositioncars.com/
    >
    > Jak na trasie mają kilka takich punktów to nie ma szans, by lawety nie

    tylko tutaj sa same uszkodzone