  • 11. Data: 2017-09-08 12:45:38
    Temat: Re: Skoda - dieselgate
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-09-08 o 10:53, p...@g...com pisze:
    > --A od siebie dodam że to przepisy europejskie unijne. Unijo płać :-)
    >
    > tylko wujek Sam moze wyjac pieniadze z kieszeni niemieckich motokoncernow reszta
    swiata jest niestety za cienka w uszach a pomysl ze UE ktora chodzi na niemieckim
    postronku cokolwiek zrobi uwazam za humorystyczny :-)

    Co nie znaczy że trzeba przemilczać że czarne jest czarne a białe jest
    białe. Gimbaza przecież to czyta ;-)

  • 12. Data: 2017-09-08 12:46:56
    Od: z <...@...pl>

    i może nasze wnuki pogonią te biurwy brukselskie na cztery wiatry :-)

  • 13. Data: 2017-09-08 15:53:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-08 o 11:24, p...@g...com pisze:
    > --Tak, rozumiem. "Bierny udział" dotyczy tak samo organów kontrolnych, jak
    > też i klientów VW, którzy mają w 4 literach, że ich samochody zatruwają
    > 30 razy bardziej, niż deklarowane.
    >
    > oczywiscie a Ty w ramach protestu zezlomujesz auto na wlasny koszt, nie rozsmieszaj
    mnie :-)

    > --Chętnie tylko ustawiają się po kasę, odszkodowanie. Tylko za co to odszkodowanie?
    >
    > zaplaciles za E5 i ma byc E5 a nie jest, to dosc proste

    Janusz tak nie myśli. Janusz myśli tak:
    "Mam w D ile trucizn pierdzi mój samochód. Przecież to nie ja wdycham
    spaliny zostawiam za sobą do wdychania dla innych. Ale można wyrwać
    kilka groszy, to trzeba".

    Społeczeństwo ustawami wybranej przez siebie władzy zgodziło się, że
    nowy samochód z fabryki dopuszczony do ruchu wyjeżdżając na drogę ma
    prawo wydzielać nie więcej niż przewiduje norma E5. A tymczasem Janusz
    jadąc swoim samochodem zostawia za sobą 30 razy więcej trucizn, niż
    zostało mu pozwolone. Z tego tytułu Janusz nie ponosi żadnych
    negatywnych konsekwencji finansowych na rzecz społeczeństwa, ani nikogo.
    Ewentualna kasa z odszkodowania od VW dla Janusza, to dla niego "czysty
    zysk". A raczej mocno nieczysty.

  • 14. Data: 2017-09-08 20:40:33
    Od: p...@g...com

    --Janusz tak nie myśli. Janusz myśli tak:

    i znów błąd logiczny bo VW oszukał ludzi na całym świecie w tym wyjątkowo perfidnie w
    USA reklamując swój clean diesel czym wyciął konkurencje. mam nadzieje ze nie
    posuniesz się do absurdu ze cały świat kombinuje bo to juz popada w paranoje :-)
    ludzie chcieli kupić nowoczesne, ekologiczne auto a zostali oszukani

    --Ewentualna kasa z odszkodowania od VW dla Janusza, to dla niego "czysty
    zysk". A raczej mocno nieczysty.

    spróbujmy z prostym przykładem:

    chcesz kupić pralkę klasy AAA a producent sprzedał ci sztrucla BBB, zostałeś OSZUKANY
    i teraz producent może:
    a) wypłacić $ jako rekompensatę
    b) wymienić na AAA
    c) przyjąć zwrot i oddać $
    c) powiedzieć ze nie jesteśmy w USA i żebyś spadał w podskokach :-)

  • 15. Data: 2017-09-08 23:43:36
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2017-09-08 o 20:40, p...@g...com pisze:

    > chcesz kupić pralkę klasy AAA a producent sprzedał ci sztrucla BBB, zostałeś
    OSZUKANY i teraz producent może:
    > (...)
    Oczywiście wg prawa masz rację - towar niezgodny z umową, przy czym
    zużycie energii przez pralkę odpowiada raczej zużyciu paliwa i jakoś to,
    że w praktyce dane katalogowe ("średnie zużycie paliwa w mieście") nijak
    się mają do rzeczywistości nikomu nie przeszkadza - każdy się
    przyzwyczaił i mało kto wytacza proces.

    Tymczasem nagle komuś przeszkadza, że jego auto wyrzuca więcej
    szkodliwych związków z rury wydechowej. Czy znajdę chociaż jedną osobę,
    która wybierając dany model samochodu kieruje się wartością emisji CO2 z
    katalogu? Czy ktoś z ciekawości porównuje te dane z wynikami okresowych
    przeglądów technicznych? Czy ktoś wybierze mniejszy silnik tylko
    dlatego, aby być bardziej eko (pod względem emisji CO2/NOx)? Spodziewam
    się negatywnych odpowiedzi, ale w kolejce po odszkodowanie to chętnie
    stanę...

    Absolutnie nie bronię VW i innych, ale zwracam uwagę na względy moralne
    poszkodowanych. ;) Można finansowo ukarać winnych i pieniądze
    przeznaczyć na posadzenie drzew w Puszczy Białowieskiej... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

    ---
    Avast.

  • 16. Data: 2017-09-09 08:39:22
    Od: p...@g...com

    Ależ oczywiście że np w Niemczech klienci kierowali się ekologicznościa produktu
    zapewnianą przez VW. Organizacje ekologiczne, osoby fizyczne biorą te sprawy na
    poważnie i w sądzie leży już przynajmniej jeden pozew od klienta flotowego. VW
    oszukał także budżet bo KfZ Steuer płacisz od normy Euro których EA 189 oczywiście
    nie spełnia. Ten wałek to mistrzostwo świata, trwał min 10 lat czyli zysk liczy się w
    dziesiątkach miliardów ;-)

  • 17. Data: 2017-09-09 08:43:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-09-2017 o 23:43, Dykus pisze:
> [...]
    > przyzwyczaił i mało kto wytacza proces.
    >
    > Tymczasem nagle komuś przeszkadza, że jego auto wyrzuca więcej

    Tutaj bardziej chodzi o to, że jak VW "naprawi" ten problem, to auto
    będzie słabsze i wolniejsze.
    A to już będzie przeszkadzać.

  • 18. Data: 2017-09-09 08:49:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 Sep 2017 12:46:56 +0200, z napisał(a):

    > i może nasze wnuki pogonią te biurwy brukselskie na cztery wiatry :-)

    No a jak już rozp.. tą wredną unię to droga do 3 światowej wooolna! :)
    Tyle przecież jest do odzyskania - Prusy, Kowno, Lwów, Sudety,
    Lotaryngia i co tam jeszcze.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2017-09-09 14:25:19
    Od: p...@g...com

    Nie. Po wygraniu nowego softu nie ma żadnego odczuwalnego ubytku momentu czy
    prędkości. Jedyny efekt uboczny to notoryczne wypalanie DPF co może spowodować
    niewielkie zwiększenie zużycia paliwa i niebawem wykończy układ wydechowy :-)

  • 20. Data: 2017-09-09 18:14:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-09 o 14:25, p...@g...com pisze:

> [...]
    niewielkie zwiększenie zużycia paliwa i niebawem wykończy układ wydechowy :-)

    No zobacz a fachowcy twierdzą coś innego.