  • 21. Data: 2017-09-09 18:15:03
    Temat: Re: Skoda - dieselgate
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 9 Sep 2017 05:25:19 -0700 (PDT), p...@g...com

    > Nie. Po wygraniu nowego softu nie ma żadnego odczuwalnego ubytku momentu
    > czy prędkości. Jedyny efekt uboczny to notoryczne wypalanie DPF co może
    > spowodować niewielkie zwiększenie zużycia paliwa i niebawem wykończy
    > układ wydechowy :-)

    Sprawdzałeś ten fakt, ktoś to opisał z doświadczenia, czy to tylko Twój
    domysł? Albowiem to jest nielogiczne. Filtr DPF jest urządzeniem fizycznym,
    nie da się mu ograniczyć cykli wypalania -- chyba że zastosowali tam jakiś
    bypas. Więc jeśli już, to kiedyś się musiał notorycznie przepalać i co za
    tym idzie produkował więcej syfów. Ale jakoś nie słyszałem aby ludzie mieli
    problemy z DPFem w tych autach. Teraz mogli jedynie ograniczyć produkcję
    sadzy i co za tym idzie emisji innych związków (poprzez inne wysterowanie
    silnika, w domyśle dołując parametry). Ogólnie, Twoja teoria się kupy nie
    trzyma. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2017-09-09 19:03:55
    Od: p...@g...com

    Mam B7 i to samo jest u sąsiada w Touranie. On złożył już reklamację w VW bo
    znajomemu jego syna w Sharanie 3 dni po wygraniu softu doszło do awarii silnika.
    Mecenas spróbuje się dogadać a jak nie to idą do sądu.

  • 23. Data: 2017-09-09 19:05:21
    Od: p...@g...com

    Fachowcy mówią dokładnie to samo no i VW w USA przedłużył gwarancję na te komponenty
    co też o czymś świadczy.

  • 24. Data: 2017-09-09 19:09:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-09 o 19:03, p...@g...com pisze:
    > Mam B7 i to samo jest u sąsiada w Touranie. On złożył już reklamację w VW bo
    znajomemu jego syna w Sharanie 3 dni po wygraniu softu doszło do awarii silnika.
    Mecenas spróbuje się dogadać a jak nie to idą do sądu.

    Skoro prawie nie ma różnicy to po co kombinowali?
    Może ten nowy soft wcale nie jest ekologiczny? :-)

    Robert

  • 25. Data: 2017-09-09 20:32:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-09 o 19:05, p...@g...com pisze:

    > Fachowcy mówią dokładnie to samo no i VW w USA przedłużył gwarancję na te
    komponenty co też o czymś świadczy.

    Na pamięć Flash z kodem i danymi programu?

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2017-09-09 20:36:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Skoro prawie nie ma różnicy to po co kombinowali?

    Chcieli mieć ekologiczny to już mają, nic nie zanieczyszcza.

    > Może ten nowy soft wcale nie jest ekologiczny? :-)

    Skoro samochód nie kopci bo nie pali to jest bardzo ekologiczny. :-)

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2017-09-09 20:48:33
    Od: p...@g...com

    Stary soft nie dawał rady nawet w czasie testu ten nowy już podobno daje radę ale na
    drodze nadal truje masakrycznie. Chcą aby VW naprawił silnik czyli dołożył zbiornik
    adblue ale to droga impreza więc zrobią wszystko aby tego uniknąć. Te stadiony w USA
    pełne trefnych VW to dopiero początek :-)

  • 28. Data: 2017-09-10 13:57:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 9 Sep 2017 10:03:55 -0700 (PDT), p...@g...com

    > Mam B7 i to samo jest u sąsiada w Touranie. On złożył już reklamację w VW
    > bo znajomemu jego syna w Sharanie 3 dni po wygraniu softu doszło do
    > awarii silnika. Mecenas spróbuje się dogadać a jak nie to idą do sądu.

    Ja się pytam na jakiej podstawie twierdzisz to co napisałeś -- bo jak dla
    mnie to się kompletnie kupy nie trzyma. Nie da się obniżyć emisji
    częstszymi wypalaniami DPFu, tylko właśnie rzadszymi -- a produkcję syfów,
    w tym sadzy, da się zmniejszyć ale kosztem obniżenia parametrów silnika.
    Swego czasu pisałem i się dziwiłem, że nowe Toyoty są zamulone w stosunku
    do innych samochodów. Teraz już wiadomo dlaczego. Toyoty po prostu
    spełniają normy emisji jadąc gorzej niż konkurencja która robiła wałki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2017-09-10 15:34:01
    Od: p...@g...com

    vw nadal truje ale przechodzi testy a to co jest na drodze nikogo nie interesuje. dpf
    musi sie czesciej wypalac bo wylaczyli rozpoznawanie trybu testowego.

  • 30. Data: 2017-09-10 16:28:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 15:34, p...@g...com pisze:

    > vw nadal truje ale przechodzi testy a to co jest na drodze nikogo nie interesuje.
    dpf musi sie czesciej wypalac bo wylaczyli rozpoznawanie trybu testowego.

    Jeśli wyłączyli rozpoznawanie trybu testowego to zmniejszyli moc i
    spalanie silnika w czasie zwykłej jazdy co znaczy że DPF dopala
    się rzadziej.
    Mam wrażenie że to ta nienawiść do braku ekologii tak cię zaślepia.