  • 61. Data: 2017-09-12 18:42:47
    Temat: Re: Skoda - dieselgate
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Sep 2017 18:16:32 +0200, RadoslawF

    > Sugerujesz że w Stuttgarcie Niemcy robią to co nasi rodacy u nas
    > i w dodatku w równie starych samochodach?
    > Mam wrażenie że to niemożliwe.

    Nie wiem jak to wyraźniej napisać. Na oszustwa producentów nic ludzie nie
    poradzą, że dopuszczone samochody trują bardziej niż normy przewidują. Ale
    nada winni są inni ludzie, a nie same maszyny.

    Inna sprawa, twierdzisz że zanieczyszczenia znacznie przekroczyli. Po
    zakazie wjazdu żadne poziomy nie spadły? Jesli spadły, to jakie i o ile,
    albo które zostały na równie wysokim poziomie? Bo jeszcze się okaże, że
    niepotrzebnie się konkretnie diesli trzeba czepiać, ale także benzyniaków.

    > Mam swoją teorię co dymi, ale to nie ten temat.
    > Natomiast w niektórych ich miastach zrobili zakaz wjazdu do centrum
    > autami nie spełniającymi najnowszej normy. Nie pomogło.
    > Dymią nie tylko rury wydechowe, ale przejechać się po kierowcach
    > i to osobówek jest jak widać najłatwiej.

    Jak większość tych dopuszczonych aut była
    ze zmanipulowanej stajni VW, to nic dziwnego. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 62. Data: 2017-09-12 19:36:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-12 o 18:42, Myjk pisze:

    > Nie wiem jak to wyraźniej napisać. Na oszustwa producentów nic ludzie nie
    > poradzą, że dopuszczone samochody trują bardziej niż normy przewidują. Ale
    > nada winni są inni ludzie, a nie same maszyny.

    Naprawdę wierzysz ze nowe samochody trują bardziej niż te dwudziestoletnie?

> [...]
    > niepotrzebnie się konkretnie diesli trzeba czepiać, ale także benzyniaków.

    Nie spadły na tyle aby można było ten "sukces" przypisać zakazowi.

    > Jak większość tych dopuszczonych aut była
    > ze zmanipulowanej stajni VW, to nic dziwnego. :P

    Dostawcze nie były z tej stajni, autobusy też, kominki w domkach
    również.

    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2017-09-12 19:46:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Sep 2017 19:36:23 +0200, RadoslawF

    > Naprawdę wierzysz ze nowe samochody trują bardziej niż te dwudziestoletnie?

    Diesle z DPF zdecydowanie mniej trują niż dwudziestoletnie bez DPF.

    > Nie spadły na tyle aby można było ten "sukces" przypisać zakazowi.

    Tzn. ilość takich PMów czy NOx o ile spadła po wprowadzeniu zakazu? Że
    zagraniczne miasta mają, nawet bez wprowadzenia zakazu, znacznie lepsze
    powietrze niż my, to nie podlega wątpliwości.

    > Dostawcze nie były z tej stajni, autobusy też,

    Akurat dostawczych i autobusów, podejrzewam, zakaz nie obejmował. Te pewnie
    muszą się naturalnie zezłomować.

    > kominki w domkach również.

    Jak i inne kotły. Zresztą tu jest jeszcze większy cyrk z atestami niż w
    samochodach. Niedawno na FM się producent kotłów, chyba przez przypadek,
    wypruł na ten temat. :P Znaczy chciał obsmarować złych urzędników unijnych
    a wyszło jak wyszło. Dlatego ja od dawna optuję za zakazem palenia w
    kominkach i innych kotłach, nawet tych najwyższej "klasy" i piętnuję
    dopłaty do tych "nowoczesnych" spalinowych źródeł ciepła.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 64. Data: 2017-09-12 22:53:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-12 o 19:46, Myjk pisze:

    > Diesle z DPF zdecydowanie mniej trują niż dwudziestoletnie bez DPF.

    To dlaczego tak psioczysz na te nowe?

    > Tzn. ilość takich PMów czy NOx o ile spadła po wprowadzeniu zakazu? Że
    > zagraniczne miasta mają, nawet bez wprowadzenia zakazu, znacznie lepsze
    > powietrze niż my, to nie podlega wątpliwości.

    Jak mieszkasz w Krakowie to masz gorsze, ale samochodów do tego nie
    mieszaj. Ja mam lepsze, mieszkam w mieście wojewódzkim.

    > Akurat dostawczych i autobusów, podejrzewam, zakaz nie obejmował. Te pewnie
    > muszą się naturalnie zezłomować.

    Naturalnie to znaczy za lat kilkadziesiąt. A wymusić złomowanie osobówek
    z jednocyfrowym rocznikiem chcecie już teraz.

> [...]
    > kominkach i innych kotłach, nawet tych najwyższej "klasy" i piętnuję
    > dopłaty do tych "nowoczesnych" spalinowych źródeł ciepła.

    To może zacznijcie od producentów tych pieców a odczepcie się od
    producentów samochodów.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2017-09-14 15:27:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-12 o 18:16, RadoslawF pisze:

    > Sugerujesz że w Stuttgarcie Niemcy robią to co nasi rodacy u nas
    > i w dodatku w równie starych samochodach?
    > Mam wrażenie że to niemożliwe.

    > Mam swoją teorię co dymi, ale to nie ten temat.

    Dizle nie dymią i nie wydzielają trujących zanieczyszczeń.
    Te nalepki "Diesel musi dymić!" to przecież nie o dieslach.
    Swoją drogą za samą taką nalepkę to należy się wpierdol.