eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 258

  • 91. Data: 2014-08-19 13:28:16
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-18 19:49, Jaroslaw Postawa wrote:

    > A jak to się ma do coraz popularniejszego ostatnio rozwiązania, że jest
    > zielone (nie strzałka, tylko normalne S1) dla samochodu skręcającego w
    > prawo i jednocześnie zielone dla pieszych?

    To rozwiązanie było od zawsze.

    Shrek.


  • 92. Data: 2014-08-19 13:29:26
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A jak to się ma do coraz popularniejszego ostatnio rozwiązania, że jest
    > zielone (nie strzałka, tylko normalne S1) dla samochodu skręcającego w
    > prawo i jednocześnie zielone dla pieszych?
    Zapewne masz na myśli, że nadawany jest sygnał zielony dla pieszych
    znajdujących się na drodze prostopadłej do kierunku z którego wyjeżdża
    pojazd.
    W takiej sytuacji mimo iż kierujący pojazdem otrzymał sygnał S1 zielony, to
    skręcając w prawo na drogę prostopadłą ma obowiązek ustąpić pieszym, dla
    których także nadawany jest sygnał zielony. Masz PJ?
    Pozdrawiam.
    WOJO


  • 93. Data: 2014-08-19 13:32:08
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl>

    >
    >> Fakty są takie że obowiązek jazdy na światłach zwiększa bezpieczeństwo
    >
    > To nie jest fakt. Faktem natomiast jest to, że bezpieczeństwo jednośladów
    > spadło po tym, gdy wszyscy muszą świecić.

    O to to. Już zapomniałem o tym a to dość elementarne jest, że jak coś jest
    bardziej widoczne to cała reszta mniej. Taki pieszy np.

    >
    > Poza tym chodzi też o elementarną logikę. Dlaczego zmuszanie milionów
    > kierowców do świecenia w upalny letni dzień w korku - ma być chwalone?
    >
    > Przepis jest strasznie głupi. Chcą naprawdę pomóc? Niech zrobią przepis
    > rozsądny, np. zmuszający do świecenia poza terenem zabudowanym.

    A po co ? Punktowe oświetlenie utrudnia ocenę odległości i prędkości
    zbliżania się.

    >
    > Kiedyś na trasie zawsze włączałem światła w dzień - dla bezpieczeństwa.

    Kiedyś chyba taki przepis był, ale dawno.

    > Faktycznie to pomaga na niektórych trasach biegnących przez las, czy w
    > innych sytuacjach.

    No tak, ale to nie oświetlenie typowo dzienne tylko "zmrokowe"


  • 94. Data: 2014-08-19 13:38:24
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    >
    >> To nie jest fakt.
    >
    > ???
    >
    > Ot choćby pierwszy link z brzegu:
    > http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/d
    oc/consultations/drl_trl.pdf
    >

    Chętnie bym przeczytał, ale za dużo tego. Poza tym w Europie są inne drogi
    niż w Polsce. Nikt u nas nie zrobił badań a wprowadził przepis ?

    >> Poza tym chodzi też o elementarną logikę. Dlaczego zmuszanie milionów
    >> kierowców do świecenia w upalny letni dzień w korku - ma być chwalone?
    >
    > Bo z tego miliona 900 tysięcy nie włączy świateł poi tym jak wyjada z
    > korka.

    Nic się nie stanie

    >
    >> Przepis jest strasznie głupi. Chcą naprawdę pomóc? Niech zrobią przepis
    >> rozsądny, np. zmuszający do świecenia poza terenem zabudowanym.
    >
    > Skąd założenie że komuś będzie się chciało włączać i wyłączać światła co
    > kilka minut jazdy?

    A po co je w ogóle włączać ?

    >
    >> Kiedyś na trasie zawsze włączałem światła w dzień - dla bezpieczeństwa.
    >> Faktycznie to pomaga na niektórych trasach biegnących przez las, czy w
    >> innych sytuacjach. Ale żeby zmuszać mnie do świecenia w zderzak samochodu
    >> przede mną w letni dzień? Za grosz nie ma w tym sensu.
    >
    > Zgadzam się, ale skoro wyegzekwowanie takiego zachowania jest trudne lub
    > niemożliwe. To IMO lepiej aby wszyscy ciągle jeździli na światłach niż
    > jakby połowa miała jeździć na światłach a połowa nie.

    O ile to zmniejszy liczbę wypadków ?


  • 95. Data: 2014-08-19 13:45:04
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-08-19 o 10:34, Czesław Wiśniak pisze:
    >> No właśnie nie!
    >> Kiedyś tak faktycznie było, ale obecnie tak robią skrzyżowania, że
    >> zielona strzałka świeci się tylko gdy piesi mają czerwone.
    >
    > Ale na których pasach tego skrzyzowania piesi maja czerwone ?:)

    Chodzi mi o dość "standardowe" obecnie skrzyżowania:
    - prawoskręty za trójkątną wysepką, oddzielny sygnalizator
    - cykl mniej więcej: zielone na wprost i w prawo; zielone w lewo;
    czerwone na wprost, lewo i prawo; zielona strzałka w prawo
    - zielone (dla samochodów) na prawoskręcie świeci się jednocześnie z
    zielonym na prawoskręcie po przekątnej skrzyżowania, oraz lewoskrętami
    drogi prostopadłej
    - na lewoskrętach sygnalizatory S-3 (zwykle bez możliwości zawracania,
    no bo po co), na prawoskrętach S-2, na wprost S-1
    - zielone dla pieszych jest tak ustawione, żeby nie kolidowało z
    zielonym dla samochodów


    ps. w różnych miastach organizacyjnie może to inaczej wyglądać,
    "drogowcy" mogą mieć inne upodobania i przyzwyczajenia

    Pozdrawiam


  • 96. Data: 2014-08-19 13:46:45
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-19 13:04, mlodz pisze:
    > Dnia Tue, 19 Aug 2014 12:15:25 +0200, Marcin N napisał(a):
    >
    >> W dniu 2014-08-18 19:49, Jaroslaw Postawa pisze:
    >>> A jak to się ma do coraz popularniejszego ostatnio rozwiązania, że jest
    >>> zielone (nie strzałka, tylko normalne S1) dla samochodu skręcającego w
    >>> prawo i jednocześnie zielone dla pieszych?
    >> Nie znam ani jednego takiego przypadku. Podaj konkretny przykład.
    >
    > Eee... Piszesz poważnie? Dla kawału poszukałem w Gdyni, po której chyba
    > nigdy jako kierowca nie jeździłem. Znalezienie pierwszego przykładu
    > zajęło mi jakieś 2 minuty.
    >
    > http://goo.gl/3ielsX

    Znam to skrzyżowanie bardzo dobrze.
    Tu nie ma jednocześnie zielonego dla pieszych i dla skręcających w lewo.

    --
    MN


  • 97. Data: 2014-08-19 13:46:48
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    >
    > Zauważyłem to samo za granicą - tam gdzie wszyscy jadą zgodnie z
    > ograniczeniami 70/70, 90/90 (np. Francja) ja też tak jadę bo jak
    > zaplanowałem trasę na 4 godziny i widzę że w 4 godziny dojadę to po co
    > kombinować i wyprzedzać?

    Pociąg se kup :-)


  • 98. Data: 2014-08-19 13:49:27
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-19 13:46, Marcin N pisze:
    > W dniu 2014-08-19 13:04, mlodz pisze:
    >> Dnia Tue, 19 Aug 2014 12:15:25 +0200, Marcin N napisał(a):
    >>
    >>> W dniu 2014-08-18 19:49, Jaroslaw Postawa pisze:
    >>>> A jak to się ma do coraz popularniejszego ostatnio rozwiązania, że jest
    >>>> zielone (nie strzałka, tylko normalne S1) dla samochodu skręcającego w
    >>>> prawo i jednocześnie zielone dla pieszych?
    >>> Nie znam ani jednego takiego przypadku. Podaj konkretny przykład.
    >>
    >> Eee... Piszesz poważnie? Dla kawału poszukałem w Gdyni, po której chyba
    >> nigdy jako kierowca nie jeździłem. Znalezienie pierwszego przykładu
    >> zajęło mi jakieś 2 minuty.
    >>
    >> http://goo.gl/3ielsX
    >
    > Znam to skrzyżowanie bardzo dobrze.
    > Tu nie ma jednocześnie zielonego dla pieszych i dla skręcających w lewo.

    Obawiam się, że całe niezrozumienie w tej dyskusji wynika z tego, że
    Jaroslaw Postawa napisał (nie strzałka, tylko normalne S1) a powinien
    napisać (nie strzałka, tylko normalne S3d/e)

    --
    Liwiusz


  • 99. Data: 2014-08-19 13:51:48
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    >
    >>>> Ja bym znaki ograniczenia prędkości zastąpił trzykolorową trudnością
    >>>> drogi, ale nie znajduję poparcia :-)
    >
    >>> A co jak na drodze w Bieszczadach jest kilka łagodnych łuków i nagle
    >>> jeden ostry? Trudność drogi będzie się zmieniać co kilkaset metrów?
    >
    >> A nie może, bo?
    >
    > Może tylko w takim razie równie dobrze można postawić tam znak
    > ograniczenia.
    >

    No nie, znak ograniczenia zobowiązuje do prędkości a nie ostrożności, czyli
    to jest zupełnie inna kategoria znaków o czym zapewne wiesz.


  • 100. Data: 2014-08-19 13:56:26
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 19 Aug 2014 13:17:48 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > W dniu 2014-08-19 13:15, mlodz pisze:
    >>>>>> zielone (nie strzałka, tylko normalne S1) dla samochodu skręcającego w
    >> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    >>>>>> prawo i jednocześnie zielone dla pieszych?
    >> ^^^^^^
    >> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>>>> Nie znam ani jednego takiego przypadku. Podaj konkretny przykład.
    >>>> Eee... Piszesz poważnie? Dla kawału poszukałem w Gdyni, po której chyba
    >>>> nigdy jako kierowca nie jeździłem. Znalezienie pierwszego przykładu
    >>>> zajęło mi jakieś 2 minuty.
    >>>> http://goo.gl/3ielsX
    >>> Chyba nie wiesz o czym dyskutujemy.
    >> Khem.
    >>> Po czym wnosisz, że tam jest zielone
    >>> w lewo dla samochodów i dla pieszych na przejściu je przecinającym?
    >> Najważniejsze podkreśliłem.
    > To teraz znajdź mi to "khem-najważniejsze" w linku - czyli zielony
    > sygnalizator w prawo i zielone na przejściu dla pieszych, bo nie widzę.

    Liwiusz, może się trochę zdrzemnij? A przed snem zobacz jak wygląda
    sygnalizator S1: http://goo.gl/6IBtBH

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20 ... 26


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: