  • 191. Data: 2014-08-20 22:41:36
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Problemem jest to, że jeśli wbijesz sobie do głowy, że zielone S3 to
    > bezkolizyjny przejazd przez skrzyżowanie, to zdziwisz się za torami. Tam
    > masz czerwone, a jadący jezdnią poprzeczną zielone. Lepiej to widać jak na
    > google street cofniesz się o jedno pole
    > http://tinyurl.com/lrutr6u.

    > Także uważałbym z tym, że na tym "na jego kierunku tylko on ma zielone" bo
    > dotyczy to tylko dojazdu do następnego sygnalizatora, nie całego
    > skrzyżowania.
    Czyli w tym konkretnym wypadku należy to traktować jako odrębne
    skrzyżowania.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 192. Data: 2014-08-20 23:52:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2014, Liwiusz wrote:

    > Ale ponoć ta "zielona strzałka" daje bezkolizyjny z pieszymi przejazd.

    Mea culpa, nie przyjrzałem się cytatowi.
    Rzadki przypadek :), idący w stronę skądinąd słusznego "dodatkowego
    taktu" (ale do końca tego kierunku ciągle daleko - idzie o wersję,
    kiedy piesie mają "wszędzie zielone" i po prostu przez kawałek
    cyklu mogą się pętać po całym skrzyżowaniu włącznie z "na skos",
    w zamian nie mając nigdy kolizji z żadnym strumieniem pojazdów)

    pzdr, Gotfryd

  • 193. Data: 2014-08-21 00:04:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Aug 2014, WOJO wrote:
    [...komuś...]
> [...]
    [...]
    > Czyli w tym konkretnym wypadku należy to traktować jako odrębne skrzyżowania.

    IMVHO nie - po prostu S-3 dotyczy "kierunku" a nie "skrzyżowania".
    Zajrzałem do przepisu, dla jasności.
    Czyli zapewnia że można bezkolizyjnie skręcić - i *KONIEC*.
    To co dzieje się po skręcie nie jest przez sygnał S-3 zdefiniowane.
    Najzwyczajniej w świecie mamy kolejne "zwyczajowe nadużycie" dotyczące
    domniemania zasięgu działania znaku, nie mające podstawy prawnej :)

    pzdr, Gotfryd

  • 194. Data: 2014-08-21 00:10:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2014, John Kołalsky wrote:

    > I jak parking cały pusty albo w tej części, którą przemierzasz to ?

    To niestety mamy problem - co do zasady jestem za wprowadzeniem
    zasady "nikłej szkodliwosci" do przepisów o wykroczeniu.
    Znaczy niekaraniu zawsze wtedy (i to z mocy prawa, a nie z mocy
    dobrego humoru i poczucia słuszności służb pilnujących porządku)
    kiedy zachowanie *nie może* powodować zagrożenia.
    Niestety, ustawodawca jest innego zdania.

    > Jeszcze ani jednej nie widziałem

    Za to "słuczonych" pewnie tak.
    AFAIR kiedyś zapodawano statystyki - wynikało z nich, że możliwość
    wyłączenia takich stłuczek z OC mogłaby powinna znaczny spadek
    wysokości składki tak ukształtowanego ubezpieczenia.
    Linku nie mam, dla porządku.

    pzdr, Gotfryd

  • 195. Data: 2014-08-21 00:17:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2014, John Kołalsky wrote:

    > Ale kiedyś wszystkie nie świeciły

    Powiedziałbym: "nie wszystkie świeciły" :)
    Czasy kiedy "zwykłym" pojazdom w dzień nie było wolno świecić
    (zarezerwowane dla kolumn, pojazdów specjalnych, nadgabarytowym,
    pilotom i innym takim) chyba były dawno temu (lata 60'?)

    > to co miał działać automatycznie.

    No i KIEDYŚ tego problemu nie było.
    A teraz ... jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 196. Data: 2014-08-21 00:25:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Aug 2014, Jaroslaw Postawa wrote:

    > Jak to już ktoś napisał - światła pomagają o świcie, o zmroku, w gęstym
    > lesie, w trakcie burzy itp. Tylko w przepisach nie da się napisać "kierowca
    > zobowiązany jest myśleć" ani "światła należy zapalić, gdy jasność oświetlenia
    > naturalnego spadnie poniżej ...",

    Ależ da się.
    Podobnie jak da się zapisać że jednoślad powinien być wyprzedzany
    w odległości 1m, rowerzysta nie może przekraczać prędkości ze znaku
    a parkować nie wolno bodaj do 15m od przystanku.
    Jak nie ma przyrządu pomiarowego niech bierze zapas :>
    Zaś sporo fotoaparatów pozwoli na pomiar z dokładnością lepszą
    niż 1/3 EV, dużo ponad potrzebę.

    > W końcu rządzący chcą sobie wychować
    > niewolników, a nie ludzi myślących.

    Ale ww. "niedasię" jest ortogonalne do wersji o niewolnikach :)
    Dla porządku, w poście widzę postulat jasności (bezwzględnej),
    a to zupełnie co innego niż oślepienie przez słońce, odniosłem
    się do konkretnego cytatu a nie innych dziur w całym ;)
    (bo wymóg myślenia obejmuje nie tylko bezwzględną jasność,
    ale o tym mowy nie było ;>)

    pzdr, Gotfryd

  • 197. Data: 2014-08-21 00:53:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Aug 2014, Jaroslaw Postawa wrote:

    > Podsumuję moje wypowiedzi krótko, żeby nie było wątpliwości. Twórcy przepisów
    > wymagają ode mnie zatrzymania się na zielonej strzałce, bo po skręcie na
    > pasach mogą być piesi,

    NIJAK :) (Liwiusz napisał)
    Kombinacja słup (latarnia) + słupek (martwe pole) może nie pozwolić na
    zauważenie pieszego PRZED skrętem, jak ktoś nie uważa.

    Ale:

    > A już kompletnym hitem (na szczęście rzadko spotykanym) jest to, że w takiej
    > sytuacji światło dla pieszych potrafi się zapalić kilka sekund po świetle dla
    > samochodów.

    Niestety tak, 100% zgody, głupota do kwadratu albo wyżej.

    pzdr, Gotfryd

  • 198. Data: 2014-08-21 07:21:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-20 22:41, WOJO wrote:

    > Czyli w tym konkretnym wypadku należy to traktować jako odrębne
    > skrzyżowania.

    Było przy okazji dyskusji o kierunkach na rondach - to jest jedno
    skrzyżowanie (a nawet ponoć rondo).

    Shrek.

  • 199. Data: 2014-08-21 07:23:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-21 00:04, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > Zajrzałem do przepisu, dla jasności.
    > Czyli zapewnia że można bezkolizyjnie skręcić - i *KONIEC*.

    No właśnie tu nie można. To że fizycznie stoisz 90 stopni w bok nie
    oznacza, że manewr się zakończył.

    Shrek.

  • 200. Data: 2014-08-21 08:05:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > NIJAK :) (Liwiusz napisał)
    > Kombinacja słup (latarnia) + słupek (martwe pole) może nie pozwolić na
    > zauważenie pieszego PRZED skrętem, jak ktoś nie uważa.

    Zauważ, że wystąpienie takiego martwego pola i niezauważenie pieszego
    jest bardziej prawdopodobne, jak samochód stoi, niż jest w ruchu - ergo:
    zatrzymywanie się zmniejsza bezpieczeństwo :)

    --
    Liwiusz