  • 21. Data: 2020-02-18 11:32:17
    Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 17.02.2020 o 13:24, ąćęłńóśźż pisze:
    > No jednak bym włączył P

    P wrzucam po zgaszeniu silnika (na N) i zaciągnięciu ręcznego, ale
    dopiero po puszczeniu nożnego, żeby zębatki nie nadwyrężać.

    > zamiast trzymania na D i nogi na hamulcu,

    U mnie (hydrokinetyk), jeżeli postój ma trwać jakąś chwilę to ręczny
    idzie w ruch, wybierak pozostaje na D.
    Do tej pory nie rozumiem ludzi (jest ich zdecydowana większość), którzy
    namiętnie depczą hamulec stojąc na czerwonym świetle.
    Podkreślam, że nie wiem, czy w DSG rodzaj użytego hamulca ma znaczenie.

    Grzegorz Tomczyk

  • 22. Data: 2020-02-18 12:16:06
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Do tej pory nie rozumiem ludzi (jest ich zdecydowana większość), którzy
    namiętnie depczą hamulec stojąc na czerwonym świetle.

    nic nie depcza to auto hold swieci :-) w golfie 7 ah swieci w tiguanie 1 nie swieci,
    w passeratti swieci itd

    --Podkreślam, że nie wiem, czy w DSG rodzaj użytego hamulca ma znaczenie.

    zeby wcisnac guzik od recznego musisz miec P, to odsiewa tych co chca byc madrzejsi
    od producenta :-)

  • 23. Data: 2020-02-18 15:41:34
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 18 lutego 2020 04:32:20 UTC-6 użytkownik Grzegorz Tomczyk napisał:
    > Do tej pory nie rozumiem ludzi (jest ich zdecydowana większość), którzy
    > namiętnie depczą hamulec stojąc na czerwonym świetle.

    Moze jednak warto ich zrozumiec?
    Deptanie hamulca jest pozyteczne bo zwykly jest skuteczniejszy od recznego (w
    wiekszosci przypadkow), swieci swiatla stopu, jest szybsze od zrzucania recznego przy
    ruszaniu, nie zapomina sie o nim w tej samej sytuacji. Do kompletu warto dodac ze
    widac dosyc daleko kto tam z przodu wlasnie hamulec puscil i rusza, pomaga przy
    plynnym ruszeniu calej kolumny.

    Jedyna wada to to ze kogos po oczach swieci. Mysle ze pora sie doksztalcic i na
    sytuacje spojrzec na nowo.

    Tak czy siak, ja bede hamulec deptal i srednio mnie obchodzi czy komus oczy z tylu
    wypadaja...

  • 24. Data: 2020-02-18 15:44:15
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 16 lutego 2020 02:35:35 UTC-6 użytkownik Cavallino napisał:
    > Wiadomo, że klasycznych asb, nie przełącza się na światłąch w tryb
    > Parking, bo się w ten sposób szybciej zużywają.
    >
    > Czy to samo dotyczy skrzyń dwusprzęgłowych?
    >
    > Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z
    > postojem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle w skrzyni manualnej -
    > a nikt tak nie robi przecież.
    > Bo ani to zdrowe dla sprzęgła, ani wygodne (konieczność trzymania
    > wciśniętego pedału).
    >
    > Co bardziej zaszkodzi trwałości skrzyni/sprzęgła - postój na światłach w
    > trybie Drive, czy przełączanie na Parking/Neutral w każdej sytuacji?

    Mysle ze to pytanie jest bez sensu.

    Jak masz jednosprzeglowa to ona ma luzny bieg. Czy sie wlacza nie wiem ale mozna
    sprawdzic.

    Jak masz dsg to powinienes sie martwic tym ze to jedno sprzeglo caly czas jest
    rozsprzeglone wiec sie zuzywa. No nie?

    Nie. Bo to inne konstrukcje sa i jak sa rozsprzeglone to sie nie zuzywaja.

    A jak jest w konkretnym przypadku to trza sprawdzic.

  • 25. Data: 2020-02-18 16:21:19
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    s...@g...com w
    ups.com>:

    > Moze jednak warto ich zrozumiec?

    Ja próbuję, ale...

    > Deptanie hamulca jest pozyteczne

    Tak samo jak pożyteczne jest deptanie przy jeździe z górki... Ogarnij się.

    > bo zwykly jest skuteczniejszy od recznego

    LOL

    > (w wiekszosci przypadkow)

    w większości szrotów... Tak, nie zaciągam ręcznego, bo mi sie potem tłucze
    przez 1/2 km z tyłu w tarczobebnie...

    > swieci swiatla stopu,

    w celu?

    > jest szybsze od zrzucania recznego przy ruszaniu

    "deptanie jest szybsze od zrzucania"... Jestes IDIOTĄ?

    > nie zapomina sie o nim w tej samej sytuacji.

    ROTFL. Jesteś IDIOTĄ!

    > Do kompletu warto dodac ze widac dosyc daleko kto tam z przodu wlasnie hamulec
    puscil i rusza, pomaga przy plynnym ruszeniu calej kolumny.

    Zjawisko niespotykane w ruchu drogowym właśnie opisałeś, że kolumna rusza
    płynnie...

    > Jedyna wada to to ze kogos po oczach swieci.

    No masz, wczoraj na DK19 w Trojaczkowicach, dopiero gdy długie włączyłem, to
    sie młodziak stojacy przed obudził, i noge z hamulca zdjął...

    >Mysle ze pora sie doksztalcic i na sytuacje spojrzec na nowo.

    Brawo jasiu, zaczynasz myśleć...

    > Tak czy siak, ja bede hamulec deptal i srednio mnie obchodzi czy komus oczy z tylu
    wypadaja...

    ... ale wnioski niestety nie takie z tego myślenia wyciągasz...

    --
    'Tom N'

  • 26. Data: 2020-02-18 17:42:17
    Od: s...@g...com

    ups.com>:

    > Ja próbuję, ale...

    Nie nie probujesz. Ocene twoich mozliwosci intelektualnych i kultury pozostawie
    reszcie czytajacych grupe.

    PLONK.

  • 27. Data: 2020-02-18 19:22:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-02-2020 o 07:58, Mirek Ptak pisze:

    > No bo pytasz o DSG

    A w którym miejscu?
    Konkretnie pytam o 7DCT....
    Czyżbym się gdzieś przejęzyczył?

  • 28. Data: 2020-02-18 19:24:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-02-2020 o 11:32, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > P wrzucam po zgaszeniu silnika (na N) i zaciągnięciu ręcznego, ale
    > dopiero po puszczeniu nożnego, żeby zębatki nie nadwyrężać.

    > U mnie (hydrokinetyk),

    To trochę inna bajka.

> [...]
    > namiętnie depczą hamulec stojąc na czerwonym świetle.
    > Podkreślam, że nie wiem, czy w DSG rodzaj użytego hamulca ma znaczenie.

    Gdzieś czytałem że po zaciągnięciu ręcznego na D, skrzynia dwusprzęgłowa
    próbuje (na półsprzęgle) jechać do przodu.
    Więc jeśli tak jest, to raczej na dobre jej to nie wyjdzie.

  • 29. Data: 2020-02-18 20:03:51
    Od: 2549<3...@i...invalid>

    s...@g...com w
    ups.com>:

    > Ocene moich mozliwosci intelektualnych i kultury pozostawie reszcie czytajacych
    grupe.

    Bardzo dobrze, bo tego normalny i kulturalny by nie napisał, ale ty
    napisałeś:

    "Tak czy siak, ja bede hamulec deptal i srednio mnie obchodzi czy komus oczy
    z tylu wypadaja..."

    > PLONK.

    LOL dzieciaku...

    --
    'Tom N'

  • 30. Data: 2020-02-18 20:39:20
    Od: s...@g...com

    ups.com>:

> [...]
    > napisałeś:
    >
    > "Tak czy siak, ja bede hamulec deptal i srednio mnie obchodzi czy komus oczy

    LOL. Zapomniales sie przelogowac.

    Tutejsza gimbaza jest kumatsza.