  • 31. Data: 2020-02-18 22:01:52
    Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
    Od: 9261<5...@i...invalid>

    s...@g...com w
    <news:9e782685-0bbe-4b83-88ec-936bafa1dd25@googlegro

    ups.com>:
    > LOL. Zapomniales sie przelogowac.

    Nie zapomniałem dzieciaku. Pokazałem, że nie dość, iż jesteś IDIOTĄ, to
    jeszcze masz, razem z gógielem i zielonym kmiotem, słabiutką świadomośc o
    plonkownicy.

    > Tutejsza gimbaza jest kumatsza.

    ROTFL^2

    --
    'Tom N'

  • 32. Data: 2020-02-18 22:29:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-18 o 19:24, Cavallino pisze:

    > To trochę inna bajka.
    >
    >  jeżeli postój ma trwać jakąś chwilę to ręczny
    >
    > Gdzieś czytałem że po zaciągnięciu ręcznego na D, skrzynia dwusprzęgłowa
    > próbuje (na półsprzęgle) jechać do przodu.
    > Więc jeśli tak jest, to raczej na dobre jej to nie wyjdzie.

    Rozebranych skrzyń hydrokinetycznych widziałem tylko kilka rodzajów,
    głównie BMW z uszkodzonym koszyczkiem. Nie naprawiałem.

    Ale w niektórych samochodach widziałem połączenie pedału hamulca ze
    skrzynią. Wnoszę stąd, że skrzynia wie, kiedy hamulec (zasadniczy) jest
    wciśnięty, i jest odpowiednio do tego przygotowana.
    Natomiast nie wie, że jest zaciągnięty ręczny.
    Coś mi też w łepetynie świta, że dawno temu ktoś mi mówił, aby ręcznego
    nie zaciągać na D. Ten ktoś na stałe mieszkał w USA, był mechanikiem
    samochodowym.

    Osobiście stoję na światłach z wciśniętym hamulcem zasadniczym.
    Natomiast przy nieco dłuższym postoju przelatuję powoli ścieżkę
    R/D/D2/D1/H czy jak tam jest oznaczone wróżnych autach, aby rozbełtać
    rzadko używane kanały olejowe. Jeśli jeszcze dłuższy postój (nie widać
    pociągu przed przejazdem), to wyłączam silnik, a w nocy stoję na
    pozycyjnych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 33. Data: 2020-02-18 23:27:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-02-2020 o 22:29, Adam pisze:

    > Rozebranych skrzyń hydrokinetycznych

    Skrzynia dwusprzęgłowa to zupełnie coś innego niż hydrokinetyczna.

  • 34. Data: 2020-02-19 06:50:40
    Od: s...@g...com

    ups.com>:

    > Nie zapomniałem dzieciaku. Pokazałem, że nie dość, iż jesteś IDIOTĄ, to
    > jeszcze masz, razem z gógielem i zielonym kmiotem, słabiutką świadomośc o
    > plonkownicy.

    > ROTFL^2

    Nie dosc ze musisz sie dowartosciowywac edytujac cudze cytaty to jeszcze potrzebujesz
    sie wywyzszac w najbardziej buraczany sposob w jaki sie da.

    Zenujacy jestes.

  • 35. Data: 2020-02-19 09:26:17
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-02-18 19:22, Cavallino wrote:

    > A w którym miejscu?
    > Konkretnie pytam o 7DCT....
    > Czyżbym się gdzieś przejęzyczył?

    Nie :) - moja nadinterpretacja jednak

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 36. Data: 2020-02-19 09:34:13
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Coś mi też w łepetynie świta, że dawno temu ktoś mi mówił, aby ręcznego
    > nie zaciągać na D. Ten ktoś na stałe mieszkał w USA, był mechanikiem

    Mnie się wydaje, że moja auto reaguje na różny nacisk hamulca - gdy go
    lekko popuścić po mocnym ciśnięciu czuć, jakby "zasprzęglał". Auto -
    Ford Mondeo ze skrzynią Aisin 5-biegową hydrokinetyczną.
    T.

    Ps. W materiałach propagandowych tego forda była wzmianka, że skrzynia
    "uczy się" stylu jazdy użytkownika, a kombinacji działania po tym
    "uczeniu się" jest ponoć 16. Ale to marketing...

  • 37. Data: 2020-02-19 10:10:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2020 o 09:26, Mirek Ptak pisze:

    > Nie :) - moja nadinterpretacja jednak

    Tak myślałem, że dsg to tak jak elektrolux, albo adidasy, synonimy
    odkurzacza czy butów sportowych. ;-)

    Ale wiele nie brakowało żebyś miał rację - byłem blisko zakupu Arony z
    DSG. Nie kupiłem praktycznie dlatego że była nówka sztuka i więcej
    straciłaby na wartości niż auto lekko używane - a liczę się z
    możliwością szybkiej zmiany auta na elektryka, jak tylko dotacje
    wreszcie uruchomią (choć już powoli przestaję na to liczyć).

  • 38. Data: 2020-02-19 10:12:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2020 o 09:34, T. pisze:

    > Mnie się wydaje, że moja auto reaguje na różny nacisk hamulca - gdy go
    > lekko popuścić po mocnym ciśnięciu czuć, jakby "zasprzęglał". Auto -
    > Ford Mondeo ze skrzynią Aisin 5-biegową hydrokinetyczną.

    Wątek jest o skrzyniach dwusprzęgłowych, więc nie wprowadzajcie
    zamieszania pisząc o skrzyniach hydrokinetycznych.

    To zupełnie inna bajka, a jedyne co je technicznie łączy, to sposób
    obsługi dźwigni zmiany biegów.

  • 39. Data: 2020-02-19 10:20:05
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 10:12, Cavallino pisze:

    > Wątek jest o skrzyniach dwusprzęgłowych, więc nie wprowadzajcie
    > zamieszania pisząc o skrzyniach hydrokinetycznych.
    >
    > To zupełnie inna bajka, a jedyne co je technicznie łączy, to sposób
    > obsługi dźwigni zmiany biegów.

    Tak a propos off topica pamiętam - to jeszcze było na początku Usenetu -
    jak ktoś na tej grupie zadał pytanie, jakie gumki warto użyć do
    wycieraczek. Ktoś odpisał, że "z gumką bezpieczniej" i już dalej wątek
    poszedł w tym kierunku :-)
    Uśmiałem się jak norka... :-)
    T.

  • 40. Data: 2020-02-19 10:25:21
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 10:10, Cavallino pisze:

> [...]
    > możliwością szybkiej zmiany auta na elektryka, jak tylko dotacje
    > wreszcie uruchomią (choć już powoli przestaję na to liczyć).

    Powinni zacząć dawać dopłaty od rowerów elektrycznych - kupa ludzi w
    miastach by z tego skorzystała. No i dopłaty objęłyby znacznie więcej ludzi.
    T.