  • 11. Data: 2018-02-11 18:00:06
    Temat: Re: Słuchawki bluetooth
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 11 Feb 2018 05:56:54 +0100, JaNus <bez@adresu> wrote:

    Zobacz czy czegoś takiego nie produkuje Peltor, wiem że mają np.
    nauszniki do prowadzenia rozmów przez telefon jednocześnie mogące
    regulowanie tłumić dźwięki otoczenia. Tylko że to są rozwiązania (a)
    przemysłowe; (b) drogie; (c) często-gęsto nauszniki Peltora wymagają
    kasku do którego są montowane.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 12. Data: 2018-02-11 18:06:32
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 11 Feb 2018 18:00:06 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    >regulowanie tłumić dźwięki otoczenia. Tylko że to są rozwiązania (a)
    >przemysłowe; (b) drogie; (c) często-gęsto nauszniki Peltora wymagają

    Np. MRX21AWS5 lub podobne, ceny rzędu 600 USD :)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 13. Data: 2018-02-11 18:29:43
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Np. Sennheiser sprzedaje słuchawki BT (z mikrofonem). Mają aktywną
    > redukcję szumów (moim zdaniem działającą "tak sobie") oraz tryb pracy,
    > w którym mikrofon przekazuje dźwięk do słuchawek (sygnał z BT jest
    > odłączany, wystarczy nacisnąć jeden przycisk). Niezwykle tanie to one
    > nie są (ok. 1000 zł), i do "zwykłego" używania to byłaby raczej kiepska
    > inwestycja ("zwykłe" przewodowe słuchawki za 100 zł są IMHO lepiej
    > wytłumione pasywnie). Ale w tym przypadku, może miałoby to sens.

    Zerknąłem na stronę Sennheisera, niestety, ma bardzo słabe wsparcie co
    do wyszukiwania potrzebnego asortymentu.A cena słona, liczyłem na coś w
    okolicach 2 setek, góra 3, a tam o tysiaka więcej!

  • 14. Data: 2018-02-11 20:34:09
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-02-11 o 18:06, Grzegorz Krukowski pisze:

    > Np. MRX21AWS5 lub podobne, ceny rzędu 600 USD :)

    Nnno, ładny kawałek grosza, nie ma co.
    Dla przeciwwagi wskażę coś, co kosztuje raptem 12 zeta:
    http://allegro.pl/transmiter-jack-3-5m-fm-mp3-do-sma
    rtfon-telefon-i6628344825.html
    - tylko że nie jest to "gotowiec", rozwiązujący w pełni to, o co
    chodziło. Trzeba to "twórczo" zaadaptować, nie będę precyzował, bo
    możliwości są różnorakie.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 15. Data: 2018-02-13 14:25:54
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 11 Feb 2018 20:34:09 +0100, BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>
    wrote:

> [...]
    > - tylko że nie jest to "gotowiec", rozwiązujący w pełni to, o co
    >chodziło. Trzeba to "twórczo" zaadaptować, nie będę precyzował, bo
    http://www.beaton.pl/asortyment/systemy-wspomagajace
    -slyszenie/

    I to jest to o co ci chodzi:
    https://www.phonak.com/pl/pl.html
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 16. Data: 2018-02-13 16:27:00
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

    > A jeszcze inny zestaw, para L+R słuchawek z wbudowanym odbiornikiem FM,
    > ale z taką jeszcze możliwością, aby gdzieś, jakoś - był wgląd w to, jaką
    > częstotliwość FM w danej chwili odbierają.

    Nie jestem pewien, czy to o to Ci chodzi, ale jak masz w komplecie
    nadajnik FM do tych słuchawek i chcesz poznać częstotliwość, to zajrzyj na
    jakieś forum krótkofalowców albo nasłuchowców, odezwij się do jakiegoś w
    Twojej okolicy -- może będzie mógł ustalić (np. posiadając skaner z
    funkcją Close Call albo inny miernik częstotliwości).

    > Mam jeden zestaw słuchawek BT, i to, że nie ma kontroli nad
    > częstotliwością - jest wielce upierdliwe.

    Tzn. BT + radio FM? Czy chcesz mieć kontrolę nad tym, na jakiej
    częstotliwości akurat odbiera moduł BT? Jeśli to drugie, to zapomnij.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 17. Data: 2018-02-13 16:29:36
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

    > Otóż Państwo zadecydowało, że aparaty słuchowe muszą spełniać
    > jakieś "normy" (bezpieczeństwa??), i do tego nakłada możliwość
    > jakiegoś-tam ukarania producenta za ich naruszenie.

    Pytanie czy aparat słuchowy nie jest tylko nazwą. Czy słuchawki BT ze
    wzmacnianiem dźwięku otoczenia to już aparat słuchowy? Czy świecąca kula
    grzewcza to już żarówka?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 18. Data: 2018-02-14 02:12:33
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-13 o 16:27, Adam Wysocki pisze:
    > Nie jestem pewien, czy to o to Ci chodzi (...)

    Nie, nie zgadłeś, miałem na myśli coś takiego, że (dajmy na to, bo
    możliwości jest więcej) podpinam słuchawki via USB do kompa, a na
    ekranie odpala się jakiś program, i pokazuje mi, jaką odbieram na
    słuchawkach częstotliwość, plus (fajnie by było) wyświetla RDS danej
    stacji. A może i więcej informacji. No i oczywiście możliwość
    przestrajania na inny, wybrany przeze mnie zakres, poprzez ten program.

    Bo po prostu nie wiem, jaką stację odbieram, a do tego nie da się
    właściwie odszukać swojej ulubionej. No bo... jak?

    > Tzn. BT + radio FM?

    Tak. Do tego jeszcze czytnik kart SD

    > Czy chcesz mieć kontrolę nad tym, na jakiej częstotliwości akurat
    > odbiera moduł BT? Jeśli to drugie, to zapomnij.

    Nie no, po co mi to?

  • 19. Data: 2018-02-14 10:03:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Feb 2018 02:12:33 +0100, JaNus napisał(a):
> [...]
    > stacji. A może i więcej informacji. No i oczywiście możliwość
    > przestrajania na inny, wybrany przeze mnie zakres, poprzez ten program.

    Z drugiej strony - troche upierdliwe, musisz przyznac.
    No dobra, powiedzmy ze nie na kompie, tylko na telefonie.

    Zawsze pozostaje alternatywa - odpalic na telefonie
    "radio FM", a glos na sluchawki BT skierowac :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-02-15 00:55:14
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-14 o 10:03, J.F. pisze:

    > Z drugiej strony - troche upierdliwe, musisz przyznac.

    Nie aż tak upierdliwe jak to, że ni ch*ja nie wiesz, na jakiej
    częstotliwości jesteś. Oczywiście stacja co i rusz, w ramach
    autopromocji drze się, że sto-i-jeden-FM, ale gdy lecisz po kolejnych
    cięgiem / ciurkiem, to nie trafiasz zbyt szybko na ową informację. A
    chcesz znaleźć jakąś konkretną. I nawet nie wiesz, w którym _kierunku_
    jej szukać!!

    > No dobra, powiedzmy ze nie na kompie, tylko na telefonie.

    Taka "upierdliwość", że na kompie, to mi wcale nie przeszkadza. Wszak
    potrzeba jest sporadyczna, a nie: permanentna.

    > Zawsze pozostaje alternatywa - odpalic na telefonie "radio FM", a
    > glos na sluchawki BT skierowac :-)

    Dzisiejsze smarkfony żrą kupę prądu, bateria pada przed wieczorem,
    trzeba nosić power-banki, a Ty chcesz jeszcze to zużycie potęgować? Choć
    nie mam pojęcia, ile ta transmisja /via/ BT zeżre. Może nawet masz
    rację, nie wiem. Kto wie, niech sypnie! Zresztą, sprawdzę!

    Co do power-banku, to ja już wolę się trzymać od tego z daleka: no bo
    jak podładować "smarka" w... autobusie? Wypadek / upadek któregoś
    elementu wielce prawdopodobny! To już wolę wymieniać całą baterię na
    zapasową, naładowaną. Nawet w autobusie da radę, o ile ma się miejsce
    siedzące.