  • 31. Data: 2018-11-27 05:36:40
    Temat: Re: Smartfon jako modem - potrzebna pomoc
    Od: "Robot" <n...@s...com>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5bfc7db2$0$490$65785112@news.neostrada.pl...

    > To zalezy jakie masz "radio". W menadżerze urządzeń, podaj jakie masz sterowniki do
    BT Albo jaki
    > to laptop (producent model) bo to jest kluczowe, żeby mieć całą obsługę BT w
    laptopie. Mogłeś to
    > podać na wstępie :> XP obecnie wygasa więc...

    W menadżerze urządzeń pod pozycją Urządzenia Bluetooth
    mam Licznik magistrali Bluetooth, a po wybraniu Właściwości:
    Dostawca sterownika : Broadcom, data 2007-02-27, wersja sterownika 5.1.0.3100, plik
    sterownika
    btkrnl.sys w folderze \windows\system\drivers.

    BT włączam i wyłączam takim "wynalazkiem" Lenovo pod nazwą
    Think Vantage Productivity Center (specjalny niebieski guzik).
    W menadżerze urządzeń pod pozycją Urządzenia Bluetooth jest też
    ThinkPad Bluetooth with Enhanced Data Rate, ale wydaje mi się,
    że kiedyś tego nie było. Dzisiaj gdy obudziłem laptopa pojawił
    się dymek, z info że zanaleziono nowy sprzęt, właśnie Think...
    i to jako urządzenie USB. Nic nie rozumiem. :-(
    Może to po wczorajszych wieczornich nieudanych próbach z programem BlueSoleil
    10.0.496.1, którego
    Google mi pokazał jako menadżera BT
    pod XP.

    Pzdr.
    Robot

  • 32. Data: 2018-11-27 06:11:05
    Od: "Robot" <n...@s...com>

    Użytkownik "Robot" <n...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > i to jako urządzenie USB. Nic nie rozumiem. :-(
    > Może to po wczorajszych wieczornich nieudanych próbach z programem BlueSoleil

    Zapomniałem napisać, źe to jest R61 i że we Właściwościach
    ThinkPad Bluetooth with Enhanced Data Rate jest: Dostawca
    sterownika Broadcom, data 2006-12-19, wersja sterownika
    5.1.0.2900, plik sterownika btwusb.sys w folderze \windows\system\drivers.

    Pzdr.
    Robot

  • 33. Data: 2018-11-27 08:01:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2018 05:36:40 +0100, Robot napisał(a):
> [...]

    popracuj nad wifi - to powinno dzialac.

> [...]
    > się dymek, z info że zanaleziono nowy sprzęt, właśnie Think...
    > i to jako urządzenie USB. Nic nie rozumiem. :-(

    Wewnetrznie interfejs BT moze byc podlaczony wlasnie po USB.

    > Może to po wczorajszych wieczornich nieudanych próbach z programem BlueSoleil
    10.0.496.1, którego
    > Google mi pokazał jako menadżera BT pod XP.

    Jesli mnie skleroza nie myli, to BS byl komercyjnym programem i
    wspoldzialal tylko z donglami, ktorych producenci kupili licencje.

    Byl masowo piracony przez chinskich producentow dongli, ale potem np
    przestawal dzialac po upgrade.

    Jesli nie masz nawet BT w komputerze ... wroc do wifi :-)

    J.

  • 34. Data: 2018-11-27 09:03:07
    Od: p...@g...com

    --Jesli nie masz nawet BT w komputerze ... wroc do wifi :-)

    efektywny zasieg BT jest mizerny wiec lepiej przez kabel bo jak widac Microsoft nie
    ogarnia tematu komunikacji BT nawet dla wlasnych OS :-)

  • 35. Data: 2018-11-27 09:43:50
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > Wracam do wariantu z BT. Z WiFi się nie udało, a dla mnie
    > ważne jest żeby to działało, nawet jeśli BT jest staromodny

    Z ciekawości zainicjowałem takie połączenie - komp (XP) stacjonarny z
    adapterem BT pod USB, program Bluesolei. telefon niestety tylko z
    Androidem. Wszystko chodzi bezproblemowo.

    Jak to wygląda - w menadżerze urządzeń XP są pozycje:

    1/Modemy ->Bluetooth DUN Modem i Bluetooth FAX Modem.

    2/Karty sieciowe ->Blutooth PAN Network Adapter

    W telefonie włączony tethering przez bluetooth. W W8.1 możliwe że
    będziesz miał to pod inną nazwą.

  • 36. Data: 2018-11-27 10:34:54
    Od: jb <s...@g...com>

    W dniu 24-11-2018 o 21:14, Robot pisze:
> [...]
    > kod PIN, który należy wpisać w okienku pokazującym się w XP
    > w celu sparowania urządzeń przed nawiązaniem połączenia.

    Witam,może ja pomogę.
    1. Daj sobie spokój z bluetoothem

    2. Wyłącz WiFi i zostaw transmisje danych
    https://microsoft-lumia-535-dual-sim.helpdoc.net/pl-
    pl/internet-16/definiowanie-po%c5%82%c4%85cze%c5%84-
    internetowych/

    3. Włącz udostępnianie internetu
    https://microsoft-lumia-535-dual-sim.helpdoc.net/pl-
    pl/internet-16/%c5%82%c4%85czenie-komputera-z-intern
    etem/

    pozdrawiam i powodzenia

  • 37. Data: 2018-11-27 10:55:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-27 o 10:34, jb pisze:

    > Witam,może ja pomogę.
    > 1. Daj sobie spokój z bluetoothem

    Masz cierpliwość, chłopie, facet nie chce dać sobie pomóc, podejrzewam,
    że trolluje.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2018-11-27 10:57:03
    Od: "Robot" <n...@s...com>

    Użytkownik "jb" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 3. Włącz udostępnianie internetu
    > https://microsoft-lumia-535-dual-sim.helpdoc.net/pl-
    pl/internet-16/%c5%82%c4%85czenie-komputera-z-intern

    Powtarzałem to już kilkanaście razy. Na laptopie pod XP nie widać nazwy
    rozgłaszanej.

    Pzdr.
    Robot

  • 39. Data: 2018-11-27 11:12:35
    Od: "Robot" <n...@s...com>

> [...]
    etem/

    > Powtarzałem to już kilkanaście razy. Na laptopie pod XP nie widać nazwy

    Połowiczny sukces.

    Wyłączyłem smartfona i laptopa.
    Włączyłem smartfona i zrobiłem jak wyżej.
    Włączyłem laptopa.
    Na liście pokazała się po raz pierwaszy nazwa Windows Phone ...
    Dałem Połącz.
    W celu sprawdzenia czy daje internet na laptopie musiałem
    rozłączyć połączenie WiFi z routerem i wtedy ta nazwa Windows Phone ...
    z listy zniknęła.

    Będę to dalej próbował z wyłączaniem urządzeń.

    Pzdr.
    Robot

  • 40. Data: 2018-11-27 11:14:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-27 o 10:57, Robot pisze:

> [...]
    etem/

    > Powtarzałem to już kilkanaście razy. Na laptopie pod XP nie widać nazwy

    Jak nie pokażesz screenów, to nikt ci nie pomoże. SOA1. Coś robisz źle.
    Ale co, tego się nie dowiemy, bo dajesz tylko wybiórcze informacje, bo
    sam nie dość dobrze umiesz obsługiwać telefon. Albo pokażesz dokładnie
    co robisz, krok po kroku, albo poproś jakiegoś 8-klasistę o pomoc na żywo.

    --
    Liwiusz