  • 31. Data: 2017-12-06 15:16:50
    Temat: Re: Smiertelny wypadek w Kliniskach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:p08qf1$bbp$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-12-06 o 14:12, J.F. pisze:

    >Kto? I na jakiej podstawie to oceniasz, zakładając nawet, że
    >przytoczony opis jest zgodny z prawdą?

    Na podstawie "w tym momencie".

    Ok, nie wiem kto jest winny - babka w borze czy kierowca ciezarowki,
    wiem kto jest niewinny :-)

    Chyba, ze faktycznie jechal ponad 200 ... ile tam wolno ?

    J.

  • 32. Data: 2017-12-06 15:17:54
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    > Podstawowe pytanie - czy kobieta mogła zjechać na lewy pas i czy zrobiła
    > to prawidłowo.

    Zasada ograniczonego zaufania, ufała że ten z tyłu przestrzega przepisów, w
    tym dotyczących ograniczenia prędkości. Zdalnego alkomatu nie posiadała.

  • 33. Data: 2017-12-06 15:22:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 15:17, zhbick pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Zasada ograniczonego zaufania, ufała że ten z tyłu przestrzega
    > przepisów, w tym dotyczących ograniczenia prędkości. Zdalnego alkomatu
    > nie posiadała.

    Nie odpowiedziałeś na pytanie.
    Przy wyjazdach ze stacji są zwykle zwężenia, linie ciągłe, zakazy
    wyprzedzania - stąd nierzadko nie ma możliwości, aby tak sobie nagle
    zjechać na lewy pas.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2017-12-06 15:26:57
    Od: p...@g...com

    --Chyba, ze faktycznie jechal ponad 200 ... ile tam wolno ?

    70 ale wyjazd z Orlenu jest do dupy i czasami masz wybor albo przyhamowac tych na
    lewym albo przyjrzec sie dokladnie naczepie TIR-a

  • 35. Data: 2017-12-06 15:28:15
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    pl...

    > Chyba, ze faktycznie jechal ponad 200 ... ile tam wolno ?

    70

  • 36. Data: 2017-12-06 15:30:34
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    > Nie odpowiedziałeś na pytanie.
    > Przy wyjazdach ze stacji są zwykle zwężenia, linie ciągłe, zakazy
    > wyprzedzania - stąd nierzadko nie ma możliwości, aby tak sobie nagle
    > zjechać na lewy pas.

    Linia przerywana, brak zakazu
    https://www.google.de/maps/@53.464908,14.7874582,3a,
    75y,198.2h,88.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCtEL4P5Z6s1R2x
    fnIHwHaQ!2e0!7i13312!8i6656

  • 37. Data: 2017-12-06 15:35:43
    Od: p...@g...com

    --Przy wyjazdach ze stacji są zwykle zwężenia, linie ciągłe, zakazy wyprzedzania -
    stąd nierzadko nie ma możliwości, aby tak sobie nagle zjechać na lewy pas.

    kawalek dalej masz skret w lewo i przejscie dla pieszych i az dziwne ale nie ma

  • 38. Data: 2017-12-06 15:39:33
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > kawalek dalej masz skret w lewo i przejscie dla pieszych i az dziwne ale
    > nie ma

    Zabrania się wyprzedzania bezpośrednio przed przejściem dla pieszych.
    Dodatkowe oznakowanie nie zwiększy mocy tego zakazu. Nie przystopuje też
    pijanego gnoja zasuwającego po ciemku 200/70.

  • 39. Data: 2017-12-06 15:44:42
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 6 Dec 2017 15:05:49 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał w wiadomości grup
    .com...

    >Chce powiedziec, ze na razie to go przesluchac nie mozna, wiec zadnych
    >jego zeznan nie ma.
    Ale dalej nie zmienia to faktu że w przypadku istnienia tylko zeznań
    obu kierowców to tego z dwoma promilami w momencie zdarzenia są jakoś
    z założenia mało wiarygodne. Choćby był niewinny niczem lelija ...
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 40. Data: 2017-12-06 15:49:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 6 Dec 2017 15:15:36 +0100, Liwiusz

    > Nie wiem co jest w KW takiego, pewnie źle czytałeś, ale u nas za
    > wjechanie w dupsko odpowiada wjeżdżający.

    W KW jest zbiór ujednoliconych przepisów, wg którego każde państwo które
    podpisało KW, musi stworzyć swoje przepisy spójne z tym dokumentem. Ergo,
    wynikowo prawo w DE jest takie samo jak w PL, pomimo że może brzmieć
    inaczej czy w innej kolejności być ułożone, ale dzięki czemu przejeżdżając
    granice pańśtw UE masz te same zasady jazdy i odpowiedzialności.

    I nie, nie zawsze za wypadek odpowiada wjeżdżający w dupsko, podobnie jak
    nie zawsze za wypadek odpowiada wymuszający. Szczególnie ostatnio zaczęło
    się to zmieniać, jak zaczyanją wymierać w sądach dinozaury.

    --
    Pozdor
    Myjk