  • 21. Data: 2017-12-06 14:29:10
    Temat: Re: Smiertelny wypadek w Kliniskach
    Od: p...@g...com

    --Naprawdę w Niemczech jest tak, że jak komuś wjedziesz w dupsko, bo nie hamowałeś,
    to jest współwina?

    oczywiscie masz starac sie uniknac wypadku a nie zapierdalac w trybie kamikadze :-)
    tak samo brak ograniczen predkosci na autostradach teoretycznie jest ale wspolwina
    przy 200 km/h to raczej rzecz pewna, to samo na sklepowych parkingach regula prawej
    dloni jest ale jak walniesz goscia bedzie 50%50 to chyba ze ktos wali w stojace auto
    wtedy zgarnia pule. Ich system jest zorientowany na unikanie zdarzen i wymaga
    przestrzegania regul od wszystkich uczestnikow ruchu.

    https://www.kanzlei-hoenig.de/2012/wer-auffaehrt-sch
    uld/
    https://www.verkehrslexikon.de/Module/AuffahrBremsen
    .php
    http://www.focus.de/finanzen/recht/gerichtsurteile/a
    utobahn-unfall-bei-mehr-als-130-km-h-ist-man-mit-sch
    uld-wenn-es-kracht_id_3488552.html

  • 22. Data: 2017-12-06 14:33:34
    Od: p...@g...com

    --Co brzmi w miare rozsadnie ... ale jak ktos jadac 70 zajedzie droge
    jadacemu 150 ...

    to sie nazywa instynkt samozachowawczy, widzialem kobiete w C1 ktora przy wjezdzie na
    A1 wyhamowala do 60 km/h 40-tonowego TIR-a jadacego 100 km/h

    --Byc moze, jesli jednak hamowal przed zderzeniem, to wynik moze byc
    niemiarodajny.

    nie boj sie napisz: zanizony na jego korzysc

  • 23. Data: 2017-12-06 14:42:25
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > to dla mnie jest jasne kto tu jest winny.

    Zakładamy sytuację, że kobieta zjeżdża na lewy pas. Gdyby morderca jechał
    trzeźwy i zgodnie z przepisami, to też doszłoby do wypadku śmiertelnego?

  • 24. Data: 2017-12-06 14:45:45
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zakładamy sytuację, że kobieta zjeżdża na lewy pas. Gdyby morderca jechał
    > trzeźwy i zgodnie z przepisami, to też doszłoby do wypadku śmiertelnego?

    odbij piłeczkę, że jej wina, bo zjechała - gdyby nie, wówczas mistrz by
    pomknął bezpiecznie

  • 25. Data: 2017-12-06 14:46:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 14:42, zhbick pisze:
> [...]
    >
    > Zakładamy sytuację, że kobieta zjeżdża na lewy pas. Gdyby morderca
    > jechał trzeźwy i zgodnie z przepisami, to też doszłoby do wypadku

    Podstawowe pytanie - czy kobieta mogła zjechać na lewy pas i czy zrobiła
    to prawidłowo.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2017-12-06 15:01:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >to sie nazywa instynkt samozachowawczy, widzialem kobiete w C1 ktora
    >przy wjezdzie na A1 wyhamowala do 60 km/h 40-tonowego TIR-a jadacego

    Jak dodac do tego te 3s, to kto wie, czy tira nie jest latwiej
    zatrzymac.
    Zreszta pamietasz te norweskie dzieci.

    >--Byc moze, jesli jednak hamowal przed zderzeniem, to wynik moze byc
    >niemiarodajny.

    >nie boj sie napisz: zanizony na jego korzysc

    Niemiarodajny o tyle, ze moze jechal 140 i baba wyjechala mu przed
    nos, a moze jechal 200 i zdazyl wyhamowac do 140 ...

    Popatrzy ktos w zapis, no tak, 140, baba winna :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-12-06 15:05:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał w wiadomości grup
    com...
    On Wed, 6 Dec 2017 13:32:45 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Rozumiem że chcesz powiedzieć że po wytrzeźwieniu dziury w pamięci i
    >obniżona sprawność psychoruchowa automatycznie się korygują wstecznie

    Chce powiedziec, ze na razie to go przesluchac nie mozna, wiec zadnych
    jego zeznan nie ma.

    No i chce powiedziec, ze po takim wypadku, to go policja powinna
    umiescic pod nadzorem lekarza, a nie w zwyklym areszcie.
    Jesli ma jakas izbe wytrzezwien do dyspozycji, to i tzw lekarz tam
    jest i tzw opieke sprawuje.

    Ale byla akcja likwidacji izb.

    J.

  • 28. Data: 2017-12-06 15:13:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 6 Dec 2017 14:13:05 +0100, Liwiusz

    > Naprawdę w Niemczech jest tak, że jak komuś wjedziesz w dupsko,
    > bo nie hamowałeś, to jest współwina?

    U nas jest niby inaczej? Tak samo jest, wszak obowiązuje nas KW.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2017-12-06 15:14:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Doszło do rażącego naruszenia przepisów, którego skutkiem był
    >wypadek prowadzący do śmierci.

    >nalezy dopuscic sceniariusz ze nie byla to sytuacja zero-jedynkowa,
    >na A20 notorycznie widuje rodakow co zjezdzaja na lewy gdy ktos wbija
    >sie na autostrade i najczesciej jest to zbedny, niebezpieczny manewr
    >bo Niemiec wie ze musi ostro depnac

    Niemcy sami zjezdzaja na lewy pas, ale czynia to wczesniej, no i
    patrza w lusterka.

    A tu wyjezdzala ciezarowka, wiec o ostrym deptaniu nie ma mowy.

    >Aktualizacja
    >Nowe informacje w sprawie porannego wypadku.
    >Ze wstępnych ustaleń wynika, że kobieta kierująca vw bora chciała
    >przepuścić wyjeżdżającego ze stacji tira i zjechała na lewy pas
    >jezdni S3 w Kliniskach. Wtedy uderzył w >borę jadący lewym pasem vw
    >scirocco. Jego kierowca był pijany. Była fatalna pogoda. Uderzenie
    >było tak silne, że pasażer bory zginął, a kobieta kierująca borą
    >trafiła do >szpitala. Jeśli te informację się potwierdzą, to zmienia
    >to sytuację, gdy chodzi o sprawstwo wypadku.
> [...]
    ypadek-na-s3-zderzyly-sie-dwa-auta-osobowe,12737706/

    IMO - nic nowego z tego nie wynika.

    Moze poza tym, ze tym razem nie napisali "sprawca byl pijany" :-)

    J.

  • 30. Data: 2017-12-06 15:15:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 15:13, Myjk pisze:
    > Wed, 6 Dec 2017 14:13:05 +0100, Liwiusz

    > U nas jest niby inaczej? Tak samo jest, wszak obowiązuje nas KW.

    Nie wiem co jest w KW takiego, pewnie źle czytałeś, ale u nas za
    wjechanie w dupsko odpowiada wjeżdżający.

    --
    Liwiusz