  • 11. Data: 2017-01-10 21:26:31
    Temat: Re: Smog
    Od: 4...@g...com

    Po chuj odpisujesz jak wiesz ze uwazam cie za idiote, na dodatek zauwazylem ze nie
    tylko ja tak sadze.

  • 12. Data: 2017-01-10 22:47:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 16:19:32 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Okna, drzwi, wentylacja nawiewna (jak ktoś ma) zatrzymują te mikrometry?

    Wymieniłem właśnie filtry w centrali, jakieś zwykłe, pewnie G4 albo coś
    podobnież. Nie powinny teoretycznie zatrzymywać mikrometrów, ale powierzchnia
    filtra czarna i wyraźnie śmierdzi sadzą. Coś tam więc zatrzymuje,
    mimo że okoliczne ludki dość daleko i póki co mało smrodzą.
    Myślę nad zrobieniem lepszego filtra wewnątrz, tylko do tego trzeba
    większą puchę skonstruować, żeby powierzchnia filtrowania była większa.

    L.

  • 13. Data: 2017-01-10 23:45:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    4...@g...com wrote:

    > Po chuj odpisujesz jak wiesz ze uwazam cie za idiote, na dodatek zauwazylem ze nie
    tylko ja tak sadze.

    bo jeszcze ktoś pomysli, że masz rację.
    ale jak widać zamiast argumentów masz tylko wulgaryzmy
    a mimo to zawsze odpowiadasz

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2017-01-11 00:27:31
    Od: 4...@g...com

    To ze ty uwazasz ze nie mam racji nie znaczy ze nie mam racji tylko znaczy ze ty tak
    uwazasz. Jak sie z czyms nie zgadzales to nigdy nie potrafiles przedstawic wlasnego
    odmiennego zdania. Dlatego uwazam cie za idiote, a ze zauwazylem ze inni maja takie
    samo zdanie o tobie co ja wiec uznawananie cie za idiote uwazam za uzasadnione.

  • 15. Data: 2017-01-11 10:12:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 05:00:25 UTC+9 użytkownik masti napisał:
> [...]
    Pomysl Morawieckiego zeby zrobic do celow grzewczych kilowatogodzine po 20 groszy
    jest dobry.

    > poza tym, że 20gr to sobie wyimaginowałeś

    > i dlatego importujemy energię i ogłaszamy 20 stopień zasilania

    Polska jest krajem księżycowej gospodarki, niezależnie jak sobie nazwiemy ustrój albo
    układ władzy. I nie zmieni się to w dającej się przewidzieć przyszłości. Nie będzie
    żadnego grzania tanim prądem czy to z powodu braku mocy, czy niemożności przesyłu, a
    przede wszystkim z takiego że Unia nam nie pozwoli czadzić węglem. Nie zmienia to
    faktu że ten kraj jest po brzegi wypełniony entuazjastami takich utopii. Możesz się
    im poprzyglądać na takich usenetach jak małpom w zoo. Czasem tylko obrzucają kogoś
    kupą, ale i tak są zabawne.

    Rzeczywistość jest taka że ludziska na wsiach wokół miast kupują kontenery szmat w
    lumpeksach. To co się nie sprzedało i trzeba zutylizować. I tymi szmatami palą w
    piecach. Nie z biedy tylko z kołtuństwa. Ostatni sondaż pokazał: 20% społeczeństwa
    nie widzi nic złego w paleniu śmieci w piecu. Sondaż na niereprezentatywnej próbce,
    bo robiony dla wygody w mieście. Takiemu społeczeństwu możesz dać pincet plus nawet
    co drugi dzień, oni się w życiu nie zmartwią smogiem. Tutaj już żadne marchewki nie
    działają, tu potrzeba kijów. Ale jakże moherowa władza ma bić swój elektorat?
    Jarosław Katyński się zadusi, a palcem nie ruszy. Będzie do ciemnego ludu tylko tak
    pieprzyć ustami swoich kapłanów morawieckie brednie o szklanych domach czy tam
    elektrycznych grzałkach.

    Kuwejt to kiedyś był kraj bardzo biedny, zacofany, kultura beduińska. Aż odkryto tam
    ropę i nastawiano drapaczy chmur. A w windach w tych drapaczach chmur trzeba było
    zamontować czujniki moczu, bo ci beduini nie potrafili się nauczyć żeby nie sikać w
    kącie. Winda się zatrzymywała, przychodziła ochrona, otwierała drzwi, wyprowadzała
    delikwenta, wręczała mandat na wysoką kwotę. Inaczej nie nauczysz. Pomyśl co trzeba
    zrobić żeby nauczyć Polaków żeby nie palili śmieci w kozach.

  • 16. Data: 2017-01-11 10:28:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
    >Mieszkam praktycznie w centrum i nie odczuwam zadnych niedogodnosci
    >zwiazanych ze smogiem.

    Ja we wroclawiu tez nie odczuwam. Kwestia przyzwyczajenia ?

    >Poza tym Lodz nie jest na liscie zasmrodzonych miast w Polsce.
    >Jesli juz to smog jest na obrzezach Lodzi i w okolicznych wioskach.

    No to czemu napisales "Co by nie mowic to powietrze jest
    syfilistyczne."

    >Piszesz o sprawnosci elektrowni. Ale to jest bez sensu.
    >Uzytkownika pradu czy gazu interesuje cena na jego liczniku.

    Owszem, ale czasem lubie jednak spojrzec dalej.
    Marnotrawstwo pelna geba ...

    >Poza tym wegiel energetyczny jest ze trzy razy tanszy niz na skladach
    >to i spalic go mozna wiecej a i tak sie oplaca.

    A za 50 lat ropy zabraknie, i mozna by go na paliwa plynne przerobic

    >Rownolegle wprowadzenie taniego nosnika ciepla, prad najlepiej sie
    >do tego nadaje bo mozna nim napedzac pompy ciepla.

    A to owszem jest pomysl.
    Ale wtedy Morawiecki nie powinien obiecywac taniej kWh, tylko kredyty
    dla obywateli, dotacje dla przedsiebiorow produkujacych itp.

    Nawiasem mowiac - znajomy ma taka pompe ... no coz, jak przychodzi
    mrozna zima, to pompa nie wyrabia.
    Jak przychodzi ciepla zima - to sasiedzi wydaja znacznie mniej na
    opalanie niz on raty kredytu.

    No ale ma tez zalety - nie trzeba chodzic wegla podrzucac, pelna
    automatyka i wygoda.

    J.

  • 17. Data: 2017-01-11 10:41:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >czy niemożności przesyłu,
    >a przede wszystkim z takiego że Unia nam nie pozwoli czadzić węglem.

    I tu jest chyba pies pogrzebany
    http://krakow.onet.pl/ke-pozywa-polske-za-smog-groza
    -nam-milionowe-kary/pv7w5z

    To juz rok temu bylo, ciekawe jak teraz, czyzby stad ten boom
    propagandowy ?

    Ale ... Unia moze sie rozpasc. Albo troche poluzowac polityke :-)
    Kaczynski tam bedzie troche mieszal jeszcze 3 albo i 7 lat.

    >Rzeczywistość jest taka że ludziska na wsiach wokół miast kupują
    >kontenery szmat w lumpeksach.
    >To co się nie sprzedało i trzeba zutylizować. I tymi szmatami palą w
    >piecach.

    Naprawde ? O zbozu slyszalem, o szmatach ie.

    Z tego co wiem, to np z tych pojemnikow na uzywana odziez PCK, to
    wybieraja jakies firmy, ktore sortuja, a gorsza wysylaja do Afryki czy
    Pakistanu. Tam sie sprzeda.

    >Nie z biedy tylko z kołtuństwa.
    >Ostatni sondaż pokazał: 20% społeczeństwa nie widzi nic złego w
    >paleniu śmieci w piecu.

    A Ty widzisz ?

    Potem jeszcze slyszysz, ze miasto buduje miejska spalarne smieci.
    Tobie mandaty beda wypisywali, a za plotem spalarnia powstaje.

    Albo np opony na smietnik wyrzucic nie mozna, trzeba oddac do
    utylizacji.
    No i swietnie ... a co sie z tych opon robi ?
    Cementownia chetnie kupi w charakterze opalu.

    Tak sie tak mowi - smieci, smieci, a smieci sa rozne.
    Szmaty jakie ? Co widzisz zlego w spalaniu np bawelny ?

    J.

  • 18. Data: 2017-01-11 10:52:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 18:41:12 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > A Ty widzisz ?

    Dżejef, ja Tobie tutaj regularnie próbuję tołkować do głowy że za każdym razem jak
    przylatuję do Polski z Kopenhagi, to czuję się jak w kotłowni. A to jest Gdynia,
    czyli i tak najlepsze powietrze w Polsce. Ty z tego rozumiesz tyle ile potrafisz,
    czyli jedyne co masz do powiedzenia to "a u was Murzynów biją". Myślisz że ja mam
    jeszcze ochotę na odpowiadanie Tobie czy ja coś w Polsce widzę?

> [...]
    >
    > Tak sie tak mowi - smieci, smieci, a smieci sa rozne.
    > Szmaty jakie ? Co widzisz zlego w spalaniu np bawelny ?

    Zanim zaczniesz tego typu pierdoły wypisywać (ja wiem, udajesz że pytanie zadajesz,
    co nie musi sugerować że zgrywasz eksperta), to może dowiedz się czegokolwiek o
    technologiach w spalarniach śmieci. W szczególności czym różni się emisja z takiej
    spalarni od kozy z OBI.

  • 19. Data: 2017-01-11 11:19:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Dżejef, ja Tobie tutaj regularnie próbuję tołkować do głowy że za
    >każdym razem jak przylatuję do Polski z Kopenhagi, to czuję się jak w
    >kotłowni.

    No akurat pierwszy raz taki zapis widze, ale moze nie zwrocilem uwagi.

    Ja sie tak nie czuje, ale moze dlatego, ze jestem przyzwyczajony na
    codzien.

    >Ty z tego rozumiesz tyle ile potrafisz, czyli jedyne co masz do
    >powiedzenia to "a u was Murzynów biją".

    Ja troche wiem jak sie pala rozne tworzywa sztuczne, tudziez inne
    materialy.
    Tak swobodnie, w skali laboratoryjnej, nie w piecu.

> [...]
    >to może dowiedz się czegokolwiek o technologiach w spalarniach
    >śmieci. W szczególności czym różni się emisja z takiej spalarni od

    Ja to mniej wiecej wiem, ale wytlumacz to przecietnemu obywatelowi,
    jak juz narzekasz na spoleczenstwo :-)

    P.S. Co te spalarnie robia z PCW/PVC ?

    J.

  • 20. Data: 2017-01-11 12:00:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 19:19:53 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Ja to mniej wiecej wiem, ale wytlumacz to przecietnemu obywatelowi,
    > jak juz narzekasz na spoleczenstwo :-)

    Technicznie to nie jest żaden problem. Ogromna część Europy na zachód od nas ma od
    wielu lat zakaz posiadania pieców do palenia stałym paliwem. Wystarczy jak ktoś z
    naszego samorządu napisze serię emaili do tamtych samorządów z pytaniami jak oni ten
    zakaz wprowadzili, jakie były konsekwencje, jakie opory, w jaki sposób sobie z tym
    radzono, co poszło dobrze, co mogło pójść lepiej. Ale co tam emaile, Unia chętnie
    sypnie kasą na zorganizowanie konferencji. Nie, wcale nie narzekam na społeczeństwo
    tylko na władzę: nikt nie ruszył palcem, a problem jest nie od tygodnia tylko od
    dziesiątek lat. I co? I nic! Polacy jak się truli, tak się trują. A reszta Europy
    patrzy na nas jak na bandę wariatów nie potrafiącą się ogarnąć. A jak ktoś udaje nie
    wariata, tylko mitomana i pieprzy coś o dwudziestu groszach, to jest powszechnie
    uznawany za człowieka z wizją, misją i w ogóle do przodu.