  • 21. Data: 2017-01-11 12:32:09
    Temat: Re: Smog
    Od: s...@g...com

    z przymrużeniem oka :

    Lekarz bez mrugnięcia okiem podpisał wyrok. A miała to być rutynowa wizyta...

    - Od rana coś drapało mnie w gardle. Zobaczyłem na Twitterze hasztag #smog i szybko
    połączyłem fakty - mówi ASZdziennikowi Oliwer P.

    Zanim oznaczył się na Facebooku jako pierwsza ofiara smogu, chciał jednak uzyskać
    potwierdzenie lekarza.

    I to go zgubiło.

    - Wiedziałem, że dużo ryzykuję. Była prawie 11:00 i wkrótce moi znajomi zaczęliby
    łączyć się z Wi-Fi w Starbucksach. Wiele z nich mogło pochwalić się kłopotami z
    oddychaniem przede mną, zwłaszcza ci z Krakowa - wspomina.

    Diagnoza lekarza była jednak jednoznaczna: jego kaszel to tylko skutek przeziębienia.
    Oliwer zdradza, że w zaleceniach z przychodni otrzymał zakup ciepłych skarpet i
    obuwia co najmniej za kostkę.

    Oliwer jeszcze nie wie, co zrobi z zamówionymi po drodze do przychodni 150 maskami z
    filtrami HEPA zakupionymi na AliExpress.

    - To prawda, co mówią. W takich chwilach życie przemyka przed oczami - dodaje. - W
    jednej sekundzie odtworzyłem całego zeszłorocznego Open'era i każdą tartę z menu
    Charlotte od 2015 roku.

    Oliwer P. jest teraz pod opieką psychologa. Tuż po wyjściu z gabinetu lekarskiego
    chwycilł bowiem za żyletkę i usiłował zgolić sobie brodę.

    To jest ASZdziennik. Wszelkie cytaty i wydarzenie zostały zmyślone.

  • 22. Data: 2017-01-11 12:41:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    4...@g...com wrote:

    > To ze ty uwazasz ze nie mam racji nie znaczy ze nie mam racji tylko znaczy ze ty
    tak uwazasz. Jak sie z czyms nie zgadzales to nigdy nie potrafiles przedstawic
    wlasnego odmiennego zdania.

    i jak zwykle łzesz.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2017-01-11 12:41:48
    Od: s...@g...com

    > Technicznie to nie jest żaden problem. Ogromna część Europy na zachód od nas > ma
    od wielu lat zakaz posiadania pieców do palenia stałym paliwem.

    Chyba w latach 50 był taki smog w Londynie że zmarło w jednym roku ponad 50 osób.
    Wiec angielscy gentelmeni poszli po rozum do głowy i zrobili rewolucje opałową.

    Efekt na dziś cytat :

    Zgodnie z prawem obowiązującym na terenie Unii Europejskiej, godzinne stężenie
    dwutlenku azotu w powietrzu nie może przekroczyć 200 mikrogramów więcej niż 18 razy w
    ciągu roku. Londyn zdołał osiągnąć ten limit zaledwie w 5 dni.

    Ogólnie rzecz biorąc, Londyn jest przyjaznym miejscem do życia, mimo że to miasto
    ciągle boryka się z poważnym problemem, jakim są zanieczyszczenia atmosferyczne.
    Oczywiście, Londyn nie jest najbardziej zanieczyszczonym miejscem na świecie, ale
    fakt, że zaledwie 5 dni po rozpoczęciu 2017 roku przekroczył dopuszczalny roczny
    limit zawartości dwutlenku azotu w powietrzu zdecydowanie nikogo nie cieszy.

    Zgodnie z prawem Unii Europejskiej, godzinny poziom dwutlenku azotu w powietrzu nie
    może wynieść powyżej 200 mikrogramów na metr kwadratowy więcej niż 18 razy w ciągu 12
    miesięcy. Cóż, tym razem limit ten Londyn zdołał przekroczyć w mniej niż tydzień od
    czasu rozpoczęcia 2017 roku.LondynGłównym źródłem NO2 są silniki spalinowe,
    elektrociepłownie i piece gazowe. NO2 w bardzo dużych ilościach emitowany jest przez
    samochody osobowe, ciężarowe i autobusy - dlatego jego największe stężenie występuje
    przy drogach, a także w większych miastach z gęstą zabudową. Nawet krótka inhalacja
    tym gazem prowadzi do podrażnienia i zapalenia dróg oddechowych, chorób układu
    oddechowego (takich jak rozedma płuc i oskrzeli), zaostrzenia stanów astmatycznych i
    pogorszenia stanu przy istniejącej chorobie serca. Szacuje się, że dwutlenek azotu
    prowadzi do około 9500 zgonów rocznie.

    Wniosek: Cywilizacja zabija

    > Wystarczy jak ktoś z naszego samorządu napisze serię emaili do tamtych

    To byłoby najprostsze rozwiązanie.
    Tylko kto by na tym zarobił?

    I kolejny cytat :

    Bajki ilustrowane są zdjęciami, na których widać, jaki jest straszny. To zdjęcia map
    Europy. Nad Wisłą dominuje kolor czerwony, a miejscami nawet czarny - tam, gdzie
    Smoga jest najwięcej. Nie wychyla się on poza granice naszego Królestwa - tam na
    zdjęciach jest zielono. Cyrkulacje powietrza na Smoga nie działają. Ledwo troszkę
    przekroczy Odrę i zawraca - tak się boi tamtejszej liberalnej demokracji. Nie
    wiadomo, jak mu się udało ukrywać nad Wisłą, bo mapy są z 2012 roku, a niewielu o nim
    wcześniej słyszało.

    tak mi się przypomniało
    miałem kiedyś wykłady z Ochrony środowiska.
    Nudy...
    Ale jedno zapamietałem.
    Ze względu na różę wiatrów jaka jest w Krakowie
    to jakość powietrza ma większy wpływ Huta Katowice niż d. Sędzimir

  • 24. Data: 2017-01-11 12:43:39
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 20:32:09 UTC+9 użytkownik s...@g...com napisał:
    > z przymrużeniem oka

    Możesz sobie przymrużać jedno albo oba oczy, i tak nic nie pomoże. Statystyki
    wyjazdów karetek pogotowia niczego nie przymrużają. Wczoraj zaczwonił do radia
    ratownik medyczny: 350% wzrost z jednego powodu, 650% wzrost z drugiego. Ja nie z tej
    bajki, więc nie powtórzę, ale oba wprost związane z dolegliwościami wywołanymi stanem
    powietrza. No, ale jak pojadą po Ciebie to nie zapomnij przymrużyć oka...

  • 25. Data: 2017-01-11 12:46:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 19:19:53 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >jakie były konsekwencje, jakie opory, w jaki sposób sobie z tym
    >radzono, co poszło dobrze, co mogło pójść lepiej.

    Jest mozliwe, ze obecni samorzadowcy juz nie pamietaja, to tak dawno
    temu bylo :-)

    pewna "swiadomosc ekologiczna" mieli juz dawno ... a moze to wcale nie
    o swiadomosc chodzi, tylko po prostu sie bogatsi zrobili i nikomu juz
    sie nie chce biegac z wiaderkiem wegla z piwnicy.
    Szczegolnie, ze wegiel mogl byc drogi, a gaz tani.

    Ja tak z doniesien prasowych z dziecinstwa pamietam, ze ogrzewanie w
    Anglii ponoc bylo pewnym problemem, nie wszystkich emerytow bylo stac,
    trzeba bylo jakies akcje specjalne organizowac.
    Od tego czasu chyba ogarneli podmorskie zloza.

    W pozniejszych latach ponoc bylo tak:
    -co was najbardziej denerwuje w domu?
    -kominek !
    -jakie ogrzewanie chcielibyscie miec ?
    -kominek !

    :-)

    >Ale co tam emaile, Unia chętnie sypnie kasą na zorganizowanie
    >konferencji.
    >Nie, wcale nie narzekam na społeczeństwo tylko na władzę: nikt nie
    >ruszył palcem,
    >a problem jest nie od tygodnia tylko od dziesiątek lat. I co? I nic!

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/miliardy-z%C5%82otych-na-popraw%C4%99-jako%C
    5%9Bci-powietrza-nfo%C5%9Bigw-przedstawia-plan/ar-BB
    y7rgk

    Unia sypnela, bedziemy robic :-)

    >Polacy jak się truli, tak się trują.

    Prawde mowiac, to jakos nie bardzo odczuwam tej zlej jakosci
    powietrza.

    Za to ... mowi sie coraz glosniej, a powinno przeciez byc coraz
    lepiej.

    Naprawde gorzej, propaganda, czy po prostu teraz mierza i wychodzi ?
    A moze te kilkunastoletnie diesle tak smrodza ?

    >A reszta Europy patrzy na nas jak na bandę wariatów nie potrafiącą
    >się ogarnąć.

    Tez kwestia propagandy. Przecietny tamtejszy obywatel wie o Polsce
    tyle, co w prasie wyczytal.
    A oni tam pisza ... to, co zysk im przynosi :-)

    Oczywiscie wyczyny naszych wladz, a czasem i emigrantow, nie pomagaja.

    J.

    P.S. http://air.wroclaw.pios.gov.pl/

  • 26. Data: 2017-01-11 13:24:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 20:46:16 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Prawde mowiac, to jakos nie bardzo odczuwam tej zlej jakosci
    > powietrza.

    Rosjanie z uporem powtarzają że nie odczuwają skutków sankcji. Szczególnie jak machną
    buteleczkę bojarysznika...

    Masz tu, poodczuwaj:

    Wrocław, taki świeżutki tiny.pl/gd1bb
    3miasto tiny.pl/gd1bz
    Świeżutka Łódź tiny.pl/gd1zx
    Kopenhaga tiny.pl/gd1b3
    Daejeon, który uważam za miejsce syficzne, ale jeszcze idzie żyć tiny.pl/gd1zh
    No i wreszcie Londyn, czyli ten mityczny szczyt syfu tiny.pl/gd1zq

  • 27. Data: 2017-01-11 15:56:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Rosjanie z uporem powtarzają że nie odczuwają skutków sankcji.
    >Szczególnie jak machną buteleczkę bojarysznika...

    A moze i nie odczuwaja - przeciez wszyscy sie zastanawiaja jak te
    sankcje ominac i dostarczyc im poszukiwane towary :-)

    Masz tu, poodczuwaj:
    >Wrocław, taki świeżutki tiny.pl/gd1bb

    No ale jestem tu, i moge pelna piersia odetchnac.

    >Kopenhaga tiny.pl/gd1b3

    No coz, powietrze w/g pomiarow czystsze.
    Ale u nich chyba korzystniejsza pogoda - wieje i przedmuchuje,
    a lokalizacja stacji wyglada tak
    https://goo.gl/maps/Mp4J43t343D2

    (gdzie ta stacja dokladnie ?)

    a we wroclawiu tak
    https://goo.gl/maps/q65niJWyiiQ2

    nie wiem jak w Kopenhadze, ale we Wroclawiu to godzina jakiegos
    wyjatkowo malego ruchu, normalnie te 3 pasy sa zapchane :-(

    Tzn doklanie to stacja jest w tej bialej budce
    https://goo.gl/maps/sa1nyxa13wm
    jakies 20-30m w bok od ulicy z poprzedniego linku.

    Ze Polacy nieuswiadomieni i nie chca rowerami do pracy jezdzic ? Byc
    moze.

    A moze powinnismy dunskim wzorem wprowadzic 200% podatek na samochody
    ?

    Zakladajac, ze ten smog to od samochodow ... a moze jednak od piecow ?
    W okolicy jak widac jest tez willowe osiedle ...

    >No i wreszcie Londyn, czyli ten mityczny szczyt syfu tiny.pl/gd1zq

    Tez miewaja zolto. U nas tego mitycznego PM2.5 82, u nich np 53.
    U nas NO2 23, a u nich 38 ...

    http://aqicn.org/city/united-kingdom/greenwich-woolw
    ich-flyover/

    Przy czym ... mityczny smog londynski to nie byl dawno temu ?
    Takie obrazki nadal sie tam zdarzaja ?
    http://www.history.com/news/the-killer-fog-that-blan
    keted-london-60-years-ago

    Pare razy przejezdzalem, to akurat pogoda byla przyzwoita, a powietrze
    ... na moj nos porownywalne :-)

    J.

  • 28. Data: 2017-01-12 04:46:24
    Od: 4...@g...com

    Od Lodzi to proponowal bym sie odstosunkowac. Wsrod najwiekszych polskich miast jest
    najbiedniejsza i jak widac szmatami i butelkami w piecach ludzie nie pala. Zalapuje
    sie na drugi prog ale nie na 99/100 a 52/51. Na przykladzie Lodzi widac ze teza o
    paleniu gownem przez biednych jest chybiona. Pan Telewizor mowil ze ostre
    przekroczenia sa na obrzezach Lodzi i wioskach polozonych blisko Lodzi. Czyli tam
    gdzie zbudowali domy ci bogatsi "lodzianie".

  • 29. Data: 2017-01-12 09:33:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 23:56:54 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > sankcje ominac i dostarczyc im poszukiwane towary :-)
    >
    > Masz tu, poodczuwaj:
    >
    > No ale jestem tu, i moge pelna piersia odetchnac.

    :-) dobre, daj jeszcze kilka takich argumentów.
    Misiek, a promieniowanie kosmiczne czujesz? A fale radiowe czujesz? Jeśli nie czujesz
    pyłu na świetnie unerwionej rogówce oka, to jak masz poczuć w nieunerwionych płucach?

    Wymyśl jeszcze jakąś tego typu bzdurę do kolekcji, będzie wesoło.

  • 30. Data: 2017-01-12 11:25:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 06:47:51 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Wymieniłem właśnie filtry w centrali, jakieś zwykłe, pewnie G4 albo coś
    > podobnież. Nie powinny teoretycznie zatrzymywać mikrometrów, ale powierzchnia
    > filtra czarna i wyraźnie śmierdzi sadzą. Coś tam więc zatrzymuje,
    > mimo że okoliczne ludki dość daleko i póki co mało smrodzą.
    > Myślę nad zrobieniem lepszego filtra wewnątrz, tylko do tego trzeba
    > większą puchę skonstruować, żeby powierzchnia filtrowania była większa.

    Ja u siebie w Korei zimą robię filtr bąbelkowy. Największa pompka akwariowa jaką
    znalazłem, plastikowy kontenerek od rupieci, taki wysoki, woda do 3/4 wysokości,
    wężyki, kamyki z najdrobniejszym ziarnem jakie znalazłem. Bulgocze to cichutko całą
    dobę, przy okazji utrzymuje wilgotność na dobrym poziomie, bo zimą jest sucho.
    Wiosną, latem i jesienią niepotrzebne, bo Chiny gaszą piece i powietrze jest czyste.
    A zimą z tego kontenerka wylewam brudną wodę codziennie, znaczy wyłapuje nieźle. Ale
    nie mam aż takiego mikroskopu żeby podejrzeć co w tej wodzie jest. Kolor zasadniczo
    czany. Korea jeździ głównie dieslami, prąd głównie z atomu, ogrzewanie elektryczne,
    więc raczej sadza z silników i to co przyleci zza morza.