  • 21. Data: 2019-03-27 17:44:03
    Temat: Re: Smrodziarze atakują. Czy to jakaś nowa moda?
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    > Ewentualnie co miesiąc musiałbym wymieniać filtr węglowy w układzie
    > wentylacji wart 800zł

    z ciekawości, jak się ma sprawa z filtrem węglowym w zakresie skuteczności
    eliminacji smrodu i na jak długo wystarcza? Zawsze brałem zwykły, ale jeśli
    faktycznie działa, to się skuszę.

  • 22. Data: 2019-03-27 17:47:01
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Ja to jestem ciekaw jakim cudem stare autobusy i ciezarówki typu Star
    zaliczaja przeglady. Przeciez czasem jak jade za jakims zdezelowanym
    autobusem to nie wiem czy on sie pali czy tak po prostu kopci. Czasem jest
    to tak gesty i czarny dym ze musze trzymac odstep z 50m zeby sie nie udusic.
    Nawet najgorsze strucle osobowe tak nie kopca. Nie wiem tez czemu takie
    stare autobusy bardzo czasto maja radomska rejestracje WR....

    Pzdr

  • 23. Data: 2019-03-27 17:55:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2019 o 17:44 zhbick <n...@s...pl> pisze:

    > z ciekawości, jak się ma sprawa z filtrem węglowym w zakresie
    > skuteczności eliminacji smrodu i na jak długo wystarcza? Zawsze brałem
    > zwykły, ale jeśli faktycznie działa, to się skuszę.

    Weglowy weglowemu nierówny.
    Dobry węglowy eliminuje smród papierosów (od miszcza przed tobą w korku,
    który pali przy otwartych oknach) i mdły smród od spalanego oleju
    silnikowego (najczęściej ople i toyoty avensis :-) ).
    Czarnego bąka z diesla też oczywiście nie czuć.
    Ja wymieniam trzy razy w roku, średnio co jakieś 15-17kkm.

    TG

  • 24. Data: 2019-03-27 18:03:38
    Od: p...@g...com

    Komunikacja miejska ma często własne skp. W Szczecinie odwalali jakieś dzikie numery
    z klockami hamulcowymi bo oryginalne do Volvo były za drogie.

  • 25. Data: 2019-03-27 19:45:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-27 o 13:35, Kris pisze:

    > Bo to że dymi nie znaczy że przekracza normy cZy coś tam
    > Żeby Policja mogła takie kontrole na drogach to musiała by miec certyfikowane
    urządzenia i stosowne procedury

    Nie muszą mieć certyfikowanych urządzeń, tylko kierować do SKP, gdzie
    znajdują się urządzenia. Tak samo, jak nie muszą mieć certyfikowanego
    urządzenia, żeby zabrać dowód i skierować do SKP za luz na kierownicy,
    niesprawne hamulce, niedziałające światła itp. Ale musieliby chcieć.

    Policja nie ściga za smrodzenie, tak samo, jak nie ściga za światła,
    które rażą, za łyse opony, za prędkość, za przejeżdżanie na czerwonym,
    za nielegalne wydechy. Po prostu Policja woli nic nie robić, bo tak jest
    prościej i im lżej.

    > Na "policyjny nos" mogą robić ale zaczną przegrywać w sądach jak z radarami iskra
    czy jak im tam było.

    Nie zaczną przegrywać w sądach, bo nie będzie spraw sądowych, tak jak
    nie ma za zabranie DR i skierowanie do SKP za niedziałające światła.

    > Fakt faktem że jak długo robię badania techniczne swoich aut to nigdy raczej nie
    były badane spaliny
    > Czy takie badanie jest obowiązkowe na przeglądzie a w moim przypadku diagnosta to
    olał czy po prostu wymogu takiego badania nie ma?

    Badania techniczne to fikcja, niczego nie sprawdzają. Diagności zajmują
    się pobieraniem opłaty i zachęcają do robienia badań w swojej stacji za
    rok bezproblemowym przystawianiem pieczątki za opłatą.

  • 26. Data: 2019-03-27 20:50:32
    Temat: Re: [OT] Re: Smrodziarze atakują. Czy to jakaś nowa moda?
    Od: <8...@8...205032.invalid> (Tom N)

    Akarm w

    > Niektórym nigdy podstawowa wiedza o języku ojczystym do łba nie wejdzie,
    > żeby nie wiem ile powtarzać. Ale spróbuję po raz kolejny:

    Widać kiepskiś pedagog... Tłukłby(ś) do łba, zamiast wytłumaczyć -- jak
    człowiek:

    <https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/jakis-i-jakichs;9
    023.html>

    "Aby się nie pomylić i nie powiedzieć jakiś zamiast jakichś lub na odwrót,
    można na chwilę pominąć końcowe -ś, wybrać właściwą formę zaimka pytajnego,
    a następnie dokleić -ś, przywracając mu znów nieokreślony charakter. Na
    przykład: ,,Spotkałam jakich znajomych?" - ,,Jakichś!"."

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2019-03-27 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > z ciekawości, mógłbyś podać do jakiego auta tyle kosztuje?

    No jak to!?!?! Do mercedesa! BO TAK! :)

    MSPANC!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 27. Data: 2019-03-27 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Kiedyś wysiadłem na skrzyżowaniu i uświadomiłem kobicie smrodzącej
    > olejem, że trzeba z autem do mechanika się udać, bo się jechać za nią
    > nie daje.
    > Udawała zdziwioną, ale kto ją tam wie...

    Z kobietami to tak jest. Ja kiedys jedna zatrzymałem bo miała pane.
    Jechała jakies 110 na godzine moze, w kazdym razie wyprzedziła mnie.
    Pytam czy nic nie czuła a ona na to: no własnie coś czułam...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 28. Data: 2019-03-27 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > jest obowiązkowe na przeglądzie a w moim przypadku diagnosta to olał
    > czy po prostu wymogu takiego badania nie ma?

    Chcesz mi powiedziec ze jak mam przepalona zarówkę to jest to uznawane za
    awarie i zabierany jest DR a jak auto pali olejem zostawiajac za soba
    smierdzaca, charakterystycznie chmure dymu to nic nie da sie zrobic?
    Hmm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 30. Data: 2019-03-27 21:07:52
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2019 00:27:43 +0100, Marek S napisał(a):

    > Oto zapis z jednego dnia:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1zLIWUp6pLoooloBMqz2
    8o74pI6WA258_/view?usp=sharing

    > Macie jakieś wytłumaczenie na to?