  • 21. Data: 2020-05-23 09:49:35
    Temat: Re: Sokratesa cd (2)
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-05-23 o 06:44, s...@g...com pisze:
    > Nie zauwazylem. Wiekszosc reklam jest stonowana, auta plyna w krajobrazach a nie
    robia bączki czy drifty w miescie. Jak znajdziesz taka reklame mlodsza niz 30 lat to
    podrzuc. Chetnie obejrze i ci przyznam racje ze TA reklama jest durna.

    Nie chciało mi się długo szukać
    https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ker-spoty-bmw-
    m-town-ze-scigajacymi-sie-samchodami-moga-zachecac-d
    o-lamania-przepisow-wideo

  • 22. Data: 2020-05-23 10:17:45
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 23.05.2020 o 07:54 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Nawet jak jadą ćwierć kilometra dalej? To kiedy przechodzisz?

    Wsiadam do auta, dojeżdżam do najbliższego ronda/skrzyżowania/miejsca
    gdzie można zawrócić, zawracam, wysiadam po drugiej stronie jezdni.
    Proste? Proste.
    I nie zapierdalam po drodze. 80@50 to przecież norma.
    Kamil

  • 23. Data: 2020-05-23 10:52:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 May 2020 09:43:37 +0200, Shrek napisał(a):

    > E tam. Świat się nie zmieni, ale my dostostujemy się do sąsiadów. Jest
    > raczej jasne, że w dłuższej perspektyywie pójdziemy drogą europejską,
    > więc się zmieni tak jak w europie cywilizowanej.

    Szwedzi odlozyli Vision Zero na czas nieokreslony.

    > Gdzie nikt nie próbuje
    > nawet wmawiać, że przejście przez jezdnie to jak łażenie z gołą dupą po
    > bronksie.

    a w wielu miejscach nie ma chodnikow, bo wszedze sie jedzie samochodem
    :-)

    > Wprost przeciwnie. Nie na te słupki patrzysz. Ich obchodzą słupki w
    > wyborach.

    Widac suweren woli zapierdalac, niz miec pierwszenstwo na przejsciu.

    Ewentualnie ... suweren woli uslyszec raz na rok o wysokim wyroku na
    pijaka, niz zaplacic 500 zl mandatu.

    > Oczywiście, że nie. Poprzednie zresztą też nie.

    https://www.youtube.com/watch?v=AMpK2BKJx-U

    Ale cos drgnelo - w poprzedni weekend spotkalem dwie suszarki.
    Nie pamietam ... ale w calym poprzednim roku chyba niewiele wiecej
    spotkalem.

    Ciekawe - chilowa reakcja pandemiczna, skutek rocznego raportu, ktory
    chyba wlasnie sie ukazal, czy kielbasa wyborcza ?

    J.

  • 24. Data: 2020-05-23 11:13:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 May 2020 07:59:30 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]
    czy zawsze i wyłącznie kierowca jest winny. Bo w watku wskrzeszanym przez Szreka nie
    ma watpliwosci ze w tym przypadku piesi nie mieli duzego pola do popisu ale w
    ogolnosci jednak maja. I to jest tak naprawde kontrowersyjne.

    > Problemem właśnie jest to że nawet w tak oczywistym wypadku zadarzają
    > się idioci, co przypisują (współ)winę pieszemu. OIDP pamiętam na 100%
    > czterech. Ile jest aktywnych uczestników - grupy? 30? to znaczy że jest
    > tu dwucyfrowa grupa debili - a usenet to poniekąd elita...

    Jakby sie rozejrzal, to by zyl.

    J.

  • 25. Data: 2020-05-23 11:16:28
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Widac suweren woli zapierdalac, niz miec pierwszenstwo na przejsciu.

    Te czasy minęły. W obu tych wypadkach ucierpiały rodziny z małymi dziećmi. Przekaz
    jest jasny: w Polsce za rządów PiS bezpieczeństwo dzieci jest zagrożone ;-)

    W obu przypadkach pojawiły się komentarze że obaj kierowcy znani byli x agresywnej
    jazdy a policja tradycyjnie nic nie widziała i nic nie słyszała.

    A tutaj mała próbka jak Polizei radzi sobie z wariatami drogowymi :-)

    https://mobil.mopo.de/hamburg/polizei/am-jungfernsti
    eg-polizei-stoppt-protz-audi---und-wird-von-duo-ange
    griffen-36740020

    Swirowali na drodze więc policja ich skontrolowała, kierowca nie chciał oddać
    kluczyków, pasażer z łapami wystartował efekt obaj zatrzymani audi odjechało na
    lawecie.
    Czujesz różnicę ? Kulson to taki prawie policjant ;-)

  • 26. Data: 2020-05-23 12:32:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2020 o 10:17, Kubuś Puchatek pisze:

    > Wsiadam do auta, dojeżdżam do najbliższego ronda/skrzyżowania/miejsca
    > gdzie można zawrócić, zawracam, wysiadam po drugiej stronie jezdni.
    > Proste? Proste.

    Zakładam, że to ironia, choć niczego już nie można być pewnym.

    I to 80@50 większość pieszych jakoś tam zakłada. Ale nie 140@50.

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2020-05-23 12:45:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2020 o 10:52, J.F. pisze:

    > Szwedzi odlozyli Vision Zero na czas nieokreslony.

    Ale jest różnica między vision zera a traktowaniem drogi w mieście jak
    strefy wojny.

    > a w wielu miejscach nie ma chodnikow, bo wszedze sie jedzie samochodem
    > :-)

    Ale to raczej w stanach a w europie to może na gdzieś na wsi. W miastach
    są chodniki i idea, że pieszy powinien się bać kierowców jak sarna
    myśliwych budzi raczej pobłażliwe uśmiechy (bo nikt normalny z wariatem
    w dyskusje się nie wdaje).

    >>> Nonsens. Statystyki ofiar jednoznacznie wskazują że koncepcja prawych i
    sprawiedliwych zawiodła.

    > Widac suweren woli zapierdalac, niz miec pierwszenstwo na przejsciu.

    No widać. I od czasu do czasu jakiegoś zapierdalacza powiesić. Pozostaje
    pytanie czy jak większość lubi kraść, to należy zalegalizować kradzież.
    No cóż - jak śpiewał pewien znany obecnie artysta - być może "większość
    ma rację w takiej sytuacji" i należy zmienić przepisy, że można
    rozjeżdzać. No ale dopóki są jakie są, to jednak należy ich przestrzegać.

    > Ewentualnie ... suweren woli uslyszec raz na rok o wysokim wyroku na
    > pijaka, niz zaplacic 500 zl mandatu.

    Oczywiście. Suweren byłby nawet za tym, żeby co 1000 losowo powiesić -
    na niego raczej nie trafi ale jakiegoś somsiada już tak i igrzyska som:P

    > https://www.youtube.com/watch?v=AMpK2BKJx-U
    >
    > Ale cos drgnelo - w poprzedni weekend spotkalem dwie suszarki.
    > Nie pamietam ... ale w calym poprzednim roku chyba niewiele wiecej
    > spotkalem.

    No dobrze - i co to zmieniło. Skoro i tak prędkość wzrosła +20 względem
    zeszłego roku - przynajmniej w warszawie tam gdzie się fizycznie da. W
    zeszłym roku 120 nie było może od razu identyfikowane jako "wariactwo
    drogowe" ale normą też nie było. Jak jeżdzę 100-110@80 to mnie teraz
    całe mnóstwo takich 120-140 wyprzerdza. Sam "niechcący" 140 pojechałem -
    chciałem szybciej zjechać temu co leciał 180;)

    > Ciekawe - chilowa reakcja pandemiczna, skutek rocznego raportu, ktory
    > chyba wlasnie sie ukazal, czy kielbasa wyborcza ?

    Skutek pandemii - było luźniej to ludzie zaczęli zapierdalać i jak normą
    zrobiło się 120@80 na wisłostradzie to się wkurwili, bo to już oznacvza
    że wszyscy totalnie mają ich w dupie.

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2020-05-23 12:47:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2020 o 11:16, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    jazdy a policja tradycyjnie nic nie widziała i nic nie słyszała.

    Mylisz się. Suweren lubi zapierdalać. NIe lubi jak zapierdala somsiad,
    zwłaszcza jak ma lepszego pasata. Dlatego władza idealnie się wstrzela w
    oczekiwania. Ogólnie ma w dupie, a jak coś spektakularnego, to
    przykładnie ukarać. I suweren cały i somsiad dojechany.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2020-05-23 12:54:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2020 o 11:13, J.F. pisze:

    > Jakby sie rozejrzal, to by zyl.

    No właśnie niespecjalnie można mu to zarzucić. Jak wchodził, to krysian
    był ćwierć kilometra dalej i schowany prawdopodobnie za innymi
    samochodami, które następnie wyprzedzić. Nie możesz zakładać, że skoro
    widzisz jakiś samochód to nie możesz przejść a jak nie widzisz, to tym
    bardziej nie możesz - prawda?
    Są pewne granice tego co możesz w normalnym życiu przewidywać zanim
    staniesz się paranoikiem.

    Paranoja nie jest dobra - wiem, bo przez przez pewien czas po szlifie
    reagowałem dość nerwowo na każdy kierunkowskaz, który sugerowałby choćby
    lekko, że ktoś może mi drogę zajechać. Nie wpływało to wcale dobrze na
    bezpieczeństwo.

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2020-05-23 13:51:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Która cywilizowana Europa? Może Szwecja to cywilizowany kraj? Oni tam w ramach
    cywilizacji ostatnio babciom i dziadkom na wirusa dawali morfinę upośledzająca
    oddychanie. Niemcy ze swoją niedawna cywilizacja nadludzi gazujących podludzi jeszcze
    jakiś czas za cywilizowany kraj uchodzic nie będą.