  • 31. Data: 2020-05-23 15:22:05
    Temat: Re: Sokratesa cd (2)
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 23.05.2020 o 12:32 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Zakładam, że to ironia, choć niczego już nie można być pewnym.
    Gdy zaczynałem pisać, to tak, ale przypomniał mi się klient z przed paru
    lat, który opowiadał, że 100m do kiosku po fajki jedzie samochodem. Wtedy
    mu nie wierzyłem, ale obecnie mam znajomą która odległości większe niż
    100-200m pokonuje na "4 kołach".

    > I to 80@50 większość pieszych jakoś tam zakłada. Ale nie 140@50.

    Kamil

  • 32. Data: 2020-05-23 15:47:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2020 o 15:22, Kubuś Puchatek pisze:

    > Gdy zaczynałem pisać, to tak, ale przypomniał mi się klient z przed paru
    > lat,

    Uff. Sorry ale wolałem się upewnić.

    --
    Shrek

  • 35. Data: 2020-05-23 16:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > - Na tą chwilę, jak pan chce cokolwiek wpisać, to pan wpisze, że
    > wczoraj była sprawa popełnienia samobójstwa - powiedział w rozmowie
    > telefonicznej z dziennikarzem Polsatu 31-letni Krystian O. - Ja już,
    > że tak powiem, trzeci dzień nie śpię, trzeci dzień nie jem i wizje
    > mam cały czas przed oczami i wszystko widzę. Ja teraz na tą chwilę
    > jestem już na izbie przyjęć w szpitalu i zaraz mnie po prostu będą
    > zabierali. Jeżeli uznają, że jest ze mną tak źle, jak ja czuje, że
    > jest ze mną źle, no to może się to skończyć jeszcze gorzej, niż ja
    > sobie wyobrażam - tłumaczył.

    Uroniłem łze... To chyba dobrze o mnie swiadczy ze nawet nad debilem
    potrafie prawie zapłakac, prawda? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 33. Data: 2020-05-23 16:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ciekawe - chilowa reakcja pandemiczna, skutek rocznego raportu, ktory
    > chyba wlasnie sie ukazal, czy kielbasa wyborcza ?

    Wiosna.
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 34. Data: 2020-05-23 16:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Nie chciało mi się długo szukać
    > https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ker-spoty-bmw-
    m-town-ze-scigaja
    > cymi-sie-samchodami-moga-zachecac-do-lamania-przepis
    ow-wideo

    spoty spotami ale cały przemysł motoryzacyjny zacheca ludzi do
    zapierdalania. Produkuja coraz szybsze, coraz mocniejsze samochody i
    upakowuja to w otoczke bezpieczenstwa czynnego.
    Dzieki temu masz zastepy 150 konnych suvów do jezdzenia po miescie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 36. Data: 2020-05-23 18:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Chyba właśnie przegrałeś dyskusję... Przynajmniej w moich oczach.

    bo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 37. Data: 2020-05-23 20:17:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-05-23 o 10:52, J.F. pisze:

    > Widac suweren woli zapierdalac, niz miec pierwszenstwo na przejsciu.

    Suwerem niewiele ma tu do gadania. Lobby spalinowo-betonowe ma pieniądze
    do zarobienia, więc tak ma być. Zeby się nie dało iść pieszo. Bo
    przecież na tym, że idziesz pieszo nie ma zarobku dla branży.

  • 38. Data: 2020-05-23 20:29:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-23 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > bo?

    Bo jeśli zakłada, że przeciętny przechodzień nie poradzi sobie z przejściem
    przez jezdnię, to znaczy, że nie bardzo się orientuje w temacie.
    I cała jego słuszna - choć nieudolnie prowadzona -
    krucjata przeciw zapierdalaczom będzie tym argumentem oddalona.
    Ja jako pieszy jakoś sobie radzę: tych jeżdżących zbyt szybko przepuszczam,
    bo wiem, że jestem w prawie, ale nie jestem ze stali i nigdy nie
    czekałem na przejście tak długo, żebym to zapamiętał.
    Całe więc to biadolenie, że się nie da przejść, bo jeżdżą
    szybko ośmiesza tylko jego ideę.

    Licząc też na europejskie ucywilizowanie statusu pieszych
    zapomina o licznych uwarunkowaniach, które powodują, że
    piesi są tak a nie inaczej traktowani w Zachodniej Europie (a też nawet
    na Litwie).

  • 39. Data: 2020-05-23 20:33:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2020 o 20:29, cef pisze:

    > Ja jako pieszy jakoś sobie radzę: tych jeżdżących zbyt szybko przepuszczam,

    Dopóki nie trafisz na krystiana, co jak patrzyłeś to go nie było, a jak
    wszedłeś to pojawił się zapierdalająć 140.

    > Całe więc to biadolenie, że się nie da przejść, bo jeżdżą
    > szybko ośmiesza tylko jego ideę.

    Zakładając że ktoś może się poruszać 140 nie da się w praktyce przejść
    bezpiecznie przez dwupasmową drogę, bo wymagana separacja sięga kilkuset
    metrów. Czyli w praktyce nigdy.

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2020-05-23 20:56:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-23 o 20:33, Shrek pisze:

    > Dopóki nie trafisz na krystiana, co jak patrzyłeś to go nie było, a jak
    > wszedłeś to pojawił się zapierdalająć 140.

    Daj spokój. ok 100km/h to jest jakieś 27m/s. Jak szeroki jest pas ruchu
    w mieście?
    I ile czasu potrzebuje pieszy na jego pokonanie?
    3-4 sekundy? Jeśli ktoś nie dostrzega samochodu
    z odległości 100m i dodatkowo nie potrafi ocenić
    choćby akustycznie jego prędkości, to faktycznie nie powinien
    poruszać się tam gdzie samochody.
    Zupełnie nie rozumiem dlaczego tak oddalasz adwersarzy
    sugerujących samozadbanie o siebie u pieszych.

    > Zakładając że ktoś może się poruszać 140 nie da się w praktyce przejść
    > bezpiecznie przez dwupasmową drogę, bo wymagana separacja sięga kilkuset
    > metrów. Czyli w praktyce nigdy.

    W praktyce wygląda to tak, że da się spokojnie przejść i właśnie
    ten brak praktycznego podejścia Cię ośmiesza.
    Sprawiasz wrażenie jakbyś ruch drogowy znał tylko z teorii,
    a przecież jeździsz motocyklem, więc powinieneś mieć
    we krwi sporo rezerwy wobec zachowań innych uczestników ruchu.